ZETApress

hírportál

Egymilliárd eurós project

A TMH megkezdte az 1300 vasúti személykocsi szállítását az Egyiptomi Nemzeti Vasút-társaságnak (ENR), hamarosan indul a magyarországi gyártás is. Közös magyar-orosz-egyiptomi projekt, 40 hónapos szállítási határidő, a magyar vasútipar eddigi legnagyobb vasúti gördülőállomány megrendelése és 1300 UIC 1435 mm vasúti személykocsi.

A napokban érkezett meg 22 darab, az Egyiptomi Nemzeti Vasúttársaság rendelésére készült, nemzetközi forgalomra is alkalmas vasúti személykocsi egy alexandriai kikötőbe, ezt követi még 10 másik a hónap végéig, amelyeket június közepén indítottak el Oroszországból. A 2020 áprilisában tesztelésre leszállított első kocsival együtt az első szállítmány összesen 33 harmadosztályú, lég-befúvásos szellőztetéssel felszerelt kocsiból áll. Ez az első része annak nemrég elnyert megbízásnak, amivel a magyar vasúti járműgyártás történetének eddigi legnagyobb vállalkozása veszi kezdetét a Dunakeszi Jármű-javítóban. A vállalat új tulajdonosai, a TMH csoporthoz tartozó TMH International valamint a Magyar Vagon Zrt. (MAVAG), egy egymilliárd euró (350 milliárd forintértékű, 1300 vasúti személykocsiról szóló megrendelés nagyobbik részét hozzák Dunakeszire.

Az oroszországi Tverben található gyárban (TVZ) készült kocsikat kamionokkal szállították Szentpétervár kikötőjébe, ahonnan az Alexandriába tartó teherhajók vitték tovább. A TVZ gyár szakértői csapata már korábban megérkezett Egyiptomba, hogy a hivatalos átadást lebonyolítsák, amelynek része volt a fékrendszer ellenőrzése az összes járművön. A kocsikat ezután Kairóba küldik, ahol júliusban forgalomba is állítják őket.

Az egyiptomi megbízás egyedülálló lehetőséget teremt a nagy hagyományokkal rendelkező magyar vasúti járműgyártás felfuttatására. A magyar ipar történetének egyik legnagyobb exportprojektje révén, melyet a TMH Hungary, a TMH International és a Magyar Vagon Zrt. (MA-VAG) vegyesvállalata nyert meg, több száz új, magas hozzáadott értéket előállító munkahely jön létre. Magyar beszállítók kapcsolódhatnak be a globális export-értékláncba, amellyel tovább bővül a hazai export és a GDP is. Stratégiai cél, hogy a Dunakeszi Járműjavító Közép-Európa egyik legnagyobb vasúti járműgyártó és -karbantartó központjává váljon.

A feladat azért is nagy jelentőségű, mert az utóbbi években nem készült új vasúti jármű Dunakeszin, amelynek az egyébként magas színvonalú tudása elsősorban a javításra, karbantartásra vonatkozik – mondta el Wein András, Dunakeszi Járműjavító Kft. ügyvezető igazgatója.

Áprilisban, a járványügyi szigorítások előtti utolsó, Szlovéniát elhagyó teherhajón el tudta szállítani a TMH az elsőként elkészült vasúti személykocsit az ENR számára, így megvalósulhatott a 2 hónapig tartó tesztidőszak az egyiptomi vasúti hálózaton. Mivel a TMH csapata ezalatt nem utazhatott, ezért egy átfogó tréningcsomagot és dokumentációt állítottak össze az ENR szakértőinek, bízva a tesztelést felügyelő helyi TÜV Nord Egypt technikai szakértelmében.

Egyiptom a közelmúltban egy átfogó programba kezdett, amelynek célja vasúti hálózatának megújítása. Ennek része az ország történetének legnagyobb vasúti gördülőállomány megrendelése, amit a TMH Hungary nyert el 2018-ban. A TMH mérnökei által tervezett, a nemzetközi vasúti szabványoknak megfelelő, 1435 mm nyomtávolságú járművek sivatagi környezetben, akár +50°C-os hőségben is működőképesek, tervezett élettartamuk 40 év. Az 5 különböző modell között vannak harmadosztályú lég-befúvásos szellőztetésű kocsik (500 darab), harmadosztályú légkondicionált kocsik (500 darab), másod- (180 darab) és első osztályú (90 darab), szintén klimatizált kocsik, ezen kívül a rendelés 30 darab másodosztályú étkezőkocsi szállítását is tartalmazza.

A TMH International-ről

TMH International AG egy szakmai befektető, amely a vasút korszerűsítését és fejlesztését segíti azokban az országokban, ahol jelen van. A TMH International elsősorban a helyi ellátási láncra támaszkodva kínál vasúti gördülőállományt és szolgáltatásokat partnereinek. A svájci Zug-ban székelő TMH International AG mintegy ezer embert foglalkoztat, és Argentínában, Kubában, Egyiptomban, Magyarországon, Kazahsztánban és Dél-Afrikában tevékenykedik. A TMH International a TMH Csoport, a legnagyobb oroszországi és FÁK-ban működő vasúti-járműgyártó és -karbantartó vállalat tagja.

A TMH-ról

A JSC Transmashholding (TMH) Oroszország legnagyobb vasúti- és városi közlekedési-eszköz gyártója. A társaság a világ egyik legnagyobb gördülőállomány-gyártó vállalata. A Transmashholding a csoport központi vállalata, amely modern, integrált vasúti termékeket – vasúti járműveket, karbantartást és javítást, a gyártáshoz és üzemeltetéshez szükséges digitális technológiákat, valamint forgalomirányító rendszereket – tervez és gyárt. A vállalat nemzetközi jelenlétének és terjeszkedésének stratégiája az oroszországi tapasztalatokra és technológiákra épül, amelyeket az adott országok vasúti közlekedésének fejlesztésére használ.

A Magyar Vagon Zrt.-ről

A Magyar Vagon Zrt. (MA-VAG) egy ipar- és vasút-fejlesztési projektekre és vasútipari folyamatokra, valamint befektetők szervezésére és koordinálására specializálódott budapesti székhelyű magyar befektető vállalat.

Szóljon hozzá!