ZETApress

hírportál

150 milliós támogatás

A L’Oréal a jövőért-program 150 millió euróval támogatja a vállalat a kiszolgáltatott nőket és a környezet megóvását – tudatta Pásztor Brigitta Account Manager, Avantgarde Public Relations Kft.

A L’Oréal új programot indít, melynek célja, hogy segítse a koronavírus hatásai miatt még kiszolgáltatottabb helyzetbe került, hátrányos helyzetű nőket, és meglévő fenntarthatósági programja mellett további hatásbefektetéssel (impact investing) is hozzájáruljon az éghajlatváltozás megelőzéséhez, valamint a természetes ökoszisztémák helyreállításához. A L’Oréal a jövőért (L’Oréal for the Future) egy példátlan társadalmi és környezeti szolidaritási program, amely a következőket foglalja magába:

Ötvenmillió eurós jótékonysági alap: a vállalat azokat a szervezeteket támogatja ebből az összegből, amelyek a rendkívül kiszolgáltatott nőket segítik, akik a világjárvány által kiváltott társadalmi és gazdasági válság első áldozatai.

Százmillió eurós impact investing (hatásbefektetés) a természetes ökoszisztémák helyreállításához és az éghajlatváltozás megelőzéséhez.

Az elkövetkező hónapokban társadalmaink olyan társadalmi nehézségekkel fognak szembesülni, amelyek súlyos emberi szenvedést okoznak, különösen a legkiszolgáltatottabbak számára. Ugyanakkor tisztában vagyunk azzal, hogy a környezeti kihívások egyre sürgetőbbek. Fontos, hogy ezekben az időkben se szakítsuk meg utunkat a fenntartható átalakulás felé, amelyre a világnak szüksége van. Éppen ezért szeretnénk megerősíteni a természet és a biológiai sokszínűség megőrzése iránti elkötelezettségünket, ezzel egy-időben segíteni a nőket érintő társadalmi válság enyhítését. Ez a két cél hűen tükrözi a L’Oréal értékeit és történelmi elkötelezettségét – hangsúlyozta Jean-Paul Agon, a L’Oréal elnöke és vezérigazgatója a program kapcsán.

Ötvenmillió euró a kiszolgáltatott helyzetben lévő nők támogatására

A L’Oréal Csoport 50 millióval járul hozzá a rendkívül kiszolgáltatott nők támogatásához, hiszen a koronavírus okozta válság aránytalanul nagy mértékben érinti őket, különösen a munka és a jövedelem elvesztése szempontjából. A többségében nők alkotta egyszülős családok közül sokan egyre inkább arra kényszerülnek, hogy élelmiszerbankokhoz forduljanak alapvető szükségleteik biztosításáért. Emellett a családon belüli és a nemi erőszak világszerte emelkedett, főként a kijárási korlátozások, lezárások miatt.

A ‘LOréal 50 millió eurós jótékonysági alapot hozott létre a nehéz helyzetben lévő nők támogatására, amellyel olyan helyi egyesületeket, jótékonysági szervezeteket kíván segíteni, akik aktívan hozzájárulnak a szegénység elleni harchoz, a nők társadalmi és szakmai integrációjának eléréséhez, a nők elleni erőszak megelőzéséhez, az áldozatok támogatásához, és biztosítják a sürgősségi segítségnyújtást a menekült és a fogyatékkal élő nők számára.

Százmillió euró a környezet védelméért

A hosszú távú, fenntarthatósági célokat összefoglaló Sharing Beauty With All program részeként a L’Oréal Csoport úgy döntött, hogy százmillió eurós környezeti impact investinggel (hatásbefektetéssel) járul hozzá két kulcsfontosságú környezeti kihívás leküzdéséhez:

A természetes ökoszisztémák károsodásának helyreállítása: ötvenmillió eurót fordít a vállalat a tengeri és erdei ökoszisztéma helyreállítására, ezzel egyben új társadalmi és gazdasági lehetőségeket is teremtve az ilyen területeken élők számára (fenntartható mezőgazdaság és halászat fejlesztése, ökoturizmus, kibocsátáskereskedelem). Az alappal, melynek a L’Oréal alap a természet helyreállításáért nevet adták, a vállalat célja az, hogy 2030-ig egymillió hektáron helyreállítsa az ökoszisztémát, 15-20 millió tonna szén-dioxidot kössön meg és több száz munkalehetőséget teremtsen.

Klímaváltozás megelőzése: ötvenmillió eurót fordít a vállalat a körforgásos gazdasághoz kapcsolódó projektek finanszírozására. Ezzel az összeggel a vállalat hozzájárul a körforgásos gazdaság fejlődéséhez, különös tekintettel az újrahasznosításra és a műanyag hulladékok kezelésére.

A COVID-19 válság senkit nem kímél, ugyanakkor súlyosbítja a meglévő egyenlőtlenségeket is, különösen pusztító hatással lehet azokra az emberekre, különösen a nőkre, akik társadalmi vagy gazdasági szempontból már eleve nehéz helyzetben vannak vagy bántalmazás áldozatai. Alapvető fontosságú, hogy lépéseket tegyünk a legsebezhetőbb nők támogatására. Ez a társadalmi válság azonban nem árnyékolja be a környezet iránti határozott elkötelezettség szükségességét sem. Ha fenntartható módszert akarunk találni ahhoz, hogy túljussunk ezen a válságon, akkor arra is koncentrálnunk kell, hogy megelőzzük az éghajlatváltozást és a biodiverzitás erózióját, amelyek most életünk, társadalmunk és gazdaságunk még mélyebb és erőteljesebb felkavarásával fenyegetnek, ahol elsősorban a nők jelennek meg áldozatként – mondta Alexandra Palt, a L’Oréal Csoport társadalmi felelősségvállalás vezetője.

A L’Oréal Csoport június végén tervezi a 2030-ra vonatkozó új fenntarthatósági programjának bemutatását, amely a most létrehozott L’Oréal a jövőért célkitűzéseket fogja kiegészíteni, gondoskodva arról, hogy a vállalat minden tevékenysége tiszteletben tartsa a planetáris határokat.

A L’Oréal Sharing Beauty With All fenntarthatósági kötelezettségvállalása

A Sharing Beauty With All fenntarthatósági programot 2013-ban indították el. A Csoport teljes értékláncába beépülve, a L’Oréal fenntarthatósággal kapcsolatos kötelezettségvállalásait foglalja magában, 2020 végéig. A környezeti lábnyomot minden vonatkozásában célozza, a termékfejlesztéstől a disztribúcióig, beleértve a nyersanyagok beszerzését és a gyártási folyamatot. 2019 végéig a következő eredményeket érte el a Csoport:

A vállalat gyárainak és elosztó-központjainak szén-dioxid kibocsátása 78%-kal csökkent 2005-höz képest, mialatt ugyanebben az időszakban a termelés 37%-kal növekedett.

A 2019-ben gyártott termékek 85%-ának javult a társadalmi illetve környezeti profilja, mivel az összes új terméket a SPOT (Sustainable Product Optimisation Tool – Fenntartható Termékoptimalizálás Eszköz) segítségével fejlesztették ki.

90.635 nehéz helyzetű közösségekből származó ember kapott segítséget a munkához jutásban a L’Oréal Solidarity Sourcing szolidáris beszerzési programjának köszönhetően.

Immáron negyedik éve a legjobb értékelést, három A-minősítést kapott a vállalat a CDP által mért mindhárom kulcsfontosságú területen: klímaváltozás elleni küzdelem, fenntartható vízgazdálkodás és az erdők védelme. A L’Oréal az egyetlen olyan vállalat a világon, amely a CDP tripla A-besorolását mind a négy évben megszerezte.

Ezzel a fenntartható fejlődési programmal, valamint az etikával kapcsolatos szilárd elkötelezettségével, a sokszínűség népszerűsítésével, valamint a L’Oréal Alapítvány és a márkák által támogatott jótékonysági törekvések révén az Egyesült Nemzetek Szervezete által 2015-ben kitűzött 17 fejlődési cél közül 15 eléréséhez járul hozzá a Csoport.

A L’Oréal-ról

A L’Oréal több mint 100 éve elkötelezett a szépség iránt. Egyedülálló nemzetközi portfóliójában 36 sokszínű és egymást kiegészítő márka szerepel. A Csoport 2019-ben 29,87 milliárd eurós forgalmat generált és 88 ezer munkavállalót alkalmaz világszerte. A világ vezető kozmetikai vállalataként a L’Oréal minden disztribúciós szektorban jelen van: közönségcikk piac, drogériák, gyógyszertárak, fodrászszalonok, repülőtéri üzletek, saját márkaboltok, illetve webshopok. Kutatás és fejlesztés, valamint egy 4100 főből álló kutatócsapat alkotják a L’Oréal stratégiájának szívét, azon dolgozva, hogy a világ minden táján kielégítsék a szépség iránti igényeket. A L’Oréal fenntarthatósági programja, a Sharing Beauty With All ambiciózus fenntartható fejlődési célokat tűz ki 2020-ig a Csoport teljes értékláncán keresztül.

Szóljon hozzá!