ZETApress

hírportál

Vonatokkal Európában

FlixTrainA FlixTrain folytatja az európai terjeszkedést: a gyors növekedést biztosító üzleti modell a tradicionális vasúti piacon is alkalmazható – tudatta Miklósy Boglárka, a FlixBus PR menedzsere.

S mit jelent ez a gyakorlatban? – Svédország, Franciaország és Németország: piacra lépés, gazdasági egyensúly teszt, új összeköttetések. Gördülőállomány beszerzése: a vonatok biztosítása a terjeszkedéshez a közeljövő legnagyobb kihívása. Zöld növekedés: minden jelenlegi és jövőbeli FlixTrain 100%-ban megújuló energiával működik.

A FlixTrain szolgáltatásának kiterjesztésére készül 2020-ban. A kifejezetten sikeres németországi első másfél év után a FlixMobility jövőre külföldön is bevezeti FlixTrain márkáját. 2020 elején elindulnak az első FlixTrain vonatok Svédországban, Németországban pedig új célállomások válnak elérhetővé. Franciaországban a kormány gazdasági egyensúly teszteket végez kiválasztott vasúti útvonalakon. Az iparágban az egyik legnagyobb kihívás a vonatok biztosítása, különösen rövid határidőn belül.

Zöld vonatok Skandináviában: a FlixBus megerősíti a 2020-as piacra lépést. Két évvel a németországi bevezetés után az első nemzetközi FlixTrain vonatok Svédországban is elindulhatnak. 2020 első felétől kezdve zöld vonatok közlekednek majd a Stockholm–Malmö és Stockholm–Göteborg útvonalakon. – Svédországban nagy, egyre növekvő keresletet tapasztalunk a vasúti szolgáltatások iránt. A FlixTrain a piac legmegfizethetőbb vasúti alternatíváját biztosítja majd anélkül, hogy ez a minőség vagy kényelem rovására menjen, eközben jelentősen hozzájárul a fenntartható közlekedésre való átálláshoz is – mondta el Peter Ahlgren, a FlixBus Svédország ügyvezető igazgatója.

Az első lépések egy újonnan liberalizált piacon: a hatóságok tesztelik a francia FlixTrain elindításának lehetőségét. 2019 tavaszán a FlixTrain felfedte a francia vasúti piacot érintő elsődleges terveit. A nemzeti piacot felügyelő ARAFER arra kérte azokat a szereplőket, akik érdeklődnek a liberalizáció előtt álló vasúti piacon való megjelenés iránt, hogy osszák meg terveiket 18 hónappal a szolgáltatás megkezdése előtt. Az ARAFER most vizsgálja az üzemeltetés gazdasági vonatkozásait egyes útvonalakon.

A francia vasúti piacot 2021-ben nyitják meg, a FlixTrain 2020-ban, a hivatalos jelentkezés időszakában értékeli majd a lehetőségeit az országban. – A liberalizáció egy egyedi lehetőség számunkra, hogy még jobb mobilitási ajánlatot biztosítsunk a francia utasainknak – mondta el Yvan Lefranc-Morin, a FlixBus Franciaország ügyvezető igazgatója.

FlixTrain Németországban: új célállomások decembertől, új útvonal 2020-ban. A FlixTrain nagy nemzetközi tervei mellett hazai terepen, Németországban is tovább erősödik. Miután a FlixTrain 2018-ban Berlin és Stuttgart, illetve Hamburg és Köln között kezdett szolgáltatni, 2019-ben Berlin és Köln között is elindultak a zöld vonatok. December 15-től kezdve hét új város, többek közt Aachen, Lipcse, Halle és Erfurt is a hálózatba kerül a Berlin–Köln, illetve a Berlin–Stuttgart útvonalon. A FlixTrain bejelentette, hogy 2020 tavaszától a Stuttgart–Hamburg útvonalon is megjelenik.

Buszt találni könnyű, a vonat nehezebb ügy: a FlixTrain vasúti járműgyártókkal is egyeztet. Németországban a FlixTrain jelenleg részben felújított, korábbi Deutsche Bahn kocsikkal szolgáltat. A vonatok, amikkel a további német, illetve nemzetközi terjeszkedést kivitelezi a cég teljesen felújított, illetve vadonatúj kocsikból állnak majd. A mobilitási szolgáltató már megkezdte az egyeztetést vasúti járműgyártókkal. A FlixTrain célja, hogy minden szolgálatban lévő vonatát 100%-ban megújuló energiaforrásból táplálja, ahogy ezt jelenleg is teszi Németországban.

A FlixMobility-ről

A FlixMobility egy fiatal mobilitási szolgáltató, ami FlixBus és FlixTrain márkáival kényelmes, megfizethető és környezetbarát utazási lehetőséget kínál. Egyedülálló üzleti modelljének és innovatív technológiai megoldásainak köszönhetően a startup gyorsan Európa legnagyobb távolsági buszhálózatává vált, majd bevezette első zöld távolsági vonatait tavaly, illetve kísérleti jelleggel elektromos buszokat állított forgalomba Németországban és Franciaországban. 2013 óta a FlixMobility százmillió utast szállított Európában és több ezer új munkahelyet teremtett a mobilitási szektorban. 2018-ban a FlixMobility elindította buszos szolgáltatását az USA-ban, így kínálva alternatív utazási lehetőséget a helyieknek.

Európai és USA-beli irodákból a Flix csapata végzi a technológiai fejlesztést, hálózattervezést, minőség-ellenőrzést, marketing és sales tevékenységet és a folyamatos termékfejlesztést. A napi menetrend szerinti szolgáltatásról és a zöld FlixBus flotta biztosításáról a buszpartnerek, helyi kkv-k gondoskodnak, míg a FlixTrain vonatokat vasúti magáncégek üzemeltetik. Ezeknek a partneri együttműködéseknek köszönhetően az innováció, vállalkozói szellem és erős nemzetközi márka egységet alkot a helyi tapasztalattal és tradícióval. A technológiai startup, e-kereskedelmi vállalat és klasszikus közlekedési vállalat kombinációjaként működő FlixMobility vezető pozíciót ért el fontos nemzetközi vállalatokkal szemben, hosszú távon megváltoztatva Európa mobilitási piacát.

Szóljon hozzá!