ZETApress

hírportál

Tájékoztató kampány a vizitdíjról

Tegnap elindult a Miniszterelnöki Hivatal és az Egészségügyi Minisztérium közös tájékoztató akciója a vizitdíj bevezetéséről. A március 4-éig tartó kampány célja, hogy tájékoztatást adjon a hálapénz visszaszorítását és a magánfelelősség megjelenítését célzó vizitdíj fizetésével kapcsolatos tudnivalókról, adta hírül a Kormányszóvivői Iroda.

A kormány nem csupán tájékoztatási kötelezettségének akar eleget tenni a tájékoztató akcióval: a cél, hogy mindenki pontosan tisztában legyen azzal, milyen esetekben, mennyit és milyen módon kell fizetni az orvosnak. A kampány amellett, hogy felhívja a figyelmet a holnaptól fizetendő vizitdíjra, pontos tájékoztatás ad a mentességekről és kedvezményekről is.

A tájékoztató kampány három hétig tart. Ez alatt a nagyobb országos rádiócsatornákon, valamint az országos és megyei napilapokban is jelennek meg hirdetések. A vizitdíj bevezetésével kapcsolatban tájékoztató kiadvány is készül több mint négymillió példányban. A kiadvány február utolsó, március első napjaiban kerül a levélszekrényekbe.

Az Egészségügyi Minisztérium 23 kórházban állít fel információs pontot, ahol az Országos Egészségbiztosítási Pénztár és az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat egy-egy kollégája segít a betegeknek a vizitdíjjal kapcsolatos kérdések megválaszolásában. Az ő munkájuk szintén tegnap vette kezdetét, és minden hétköznap 8 és 16 óra között állnak a betegek rendelkezésére.

Elindult a terjesztése azoknak a plakátoknak is, amelyeket az összes háziorvosi rendelőbe, járóbeteg-szakellátási helyre és kórházba eljuttat az ÁNTSZ. A háromféle plakát mindegyikéből nyolcezer példányt készített az Egészségügyi Minisztérium. A házorvosok tájékoztatását szolgálja az a hétezer kiadvány, amit az Országos Alapellátási Intézet készített. A kampány költségeit a Miniszterelnöki Hivatal és az Egészségügyi Minisztérium közösen állja. A kampány tervezett összköltsége mintegy nettó 220 millió forint.

Szóljon hozzá!