ZETApress

hírportál

Budai a legjobb magánrendelő

A Budai Egészségközpont nyerte el Az év magánrendelője-díjat ? tudtuk meg délelőtt az MTA Székház földszinti Vörösmarty-termében. A magyar lakosság fele nem tudja, milyen esetben kell orvoshoz fordulnia ? hangzott el a sajtótájékoztatón.

A magyarok nagy része bizonytalan abban, hogy milyen panaszok esetén kell háziorvoshoz vagy szakorvoshoz, esetleg a mentőkhöz fordulni segítségért. Ennek megváltoztatásában kiemelt szerepe lehet az egészségügyi online felületeknek és okos alkalmazásoknak: a 18-29 éves korosztály nagy része már az interneten tájékozódik, csupán 23%-uk fordul háziorvosához vagy szakorvoshoz, ha egészségüggyel kapcsolatos kérdése van ? derült ki Az év magánrendelője 2016-díj átadóján. Az idén harmadik alkalommal átnyújtott elismerésekről a páciensek szavazatai mellett szakmai zsűri döntött. Az abszolút győztes a Budai Egészségközpont lett.

Kihez forduljak segítségért?

? Friss kutatások szerint a magyar társadalom 50%-a nem rendelkezik megfelelő egészségértési szinttel. Ez többek közt azzal is járhat, hogy a lakosság nincs tisztában azzal, hogy mikor, milyen betegség, probléma esetén kell háziorvoshoz, szakorvoshoz vagy netán a mentőkhöz fordulni. Az egészségértés fejlesztéséhez szakmai összefogásra és korszerű módszerekre (például online interakciókra vagy mobil applikációkra) egyaránt szükség van ? mondta Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs- és PR-igazgatója.

A magánkézben levő intézmények egyre jelentősebb alternatívát jelentenek az állami tulajdonú kórházak, rendelőintézetek vagy diagnosztikai központok helyett. Ehhez a trendhez nagyban hozzájárul az is, hogy egyre népszerűbbek az online egészségügyi felületek és mobilos applikációk, amik fejlesztésében a magán egészségügyi intézmények élenjárók. ? A jó magánrendeléshez a legfontosabb a magas szakmai színvonalú, minőségi szolgáltatás kiváló szakemberekkel. Ehhez szükséges a modern technológia, így például az online lehetőségek fejlesztése is ? mondta el a díjátadón dr. Torzsa Péter PhD. egyetemi docens.

A jövő az online és mobilos megoldásoké

Ma már egyre többen használnak Magyarországon is ingyenes egészségügyi és életmód-alkalmazásokat, illetve egyre többen fogyasztják online, illetve mobilon az egészségügyi tartalmakat. A HáziPatika.com kutatásából ? mely 3035 fő megkérdezésével készült a Central Online Panelen, online kérdőív segítségével 2016 márciusában a 18+ éves internetező magyar lakosságra vonatkozóan nem, kor és iskolai végzettség körében ? kiderült, hogy a páciensek 75%-a tájékozódik interneten, ha egészségüggyel, betegségekkel kapcsolatban érdeklődik, 48%-uknak pedig az internet az elsődleges információforrás egészségügyi témákban. A fiatalok körében még kiemelkedőbb ez az arány, a 18-29 éves korosztály csupán 23%-a fordul szakorvoshoz vagy háziorvosához, ha egészségüggyel kapcsolatos kérdése van. A válaszadók többsége a betegséglexikont, különböző diéta és étrend-alkalmazásokat, gyógyszerkatalógust, laborlelet-értelmező, továbbá diagnosztikai és elsősegély alkalmazásokat használja.

Az ilyen applikációk segítségével bármikor hozzáférhetünk a számunkra fontos egészségügyi tartalom-hoz, online kérdezhetünk az orvostól, időpontot foglalhatunk, továbbá rákereshetünk, hogy egy adott tünet milyen betegség jele lehet. ? Úgy látom, hogy ezek az alkalmazások valóban megkönnyítik a fel-használók életét: tájékozottabb, tudatosabb betegek lesznek a segítségükkel. Véleményem szerint az is sokat változtat majd az egészségügyi szokásokon és az online vagy okos lehetőségek szerepén, hogy 2017-től teljes egészében digitális lesz a magyar egészségügyi rendszer. Minden hazai egészségügyi intézményt egységes alapon digitalizálni fognak, így az orvosok és a betegek is webes felületről érhetnek majd el minden szükséges információt, dokumentumot ? tette hozzá Kulcsár Hajnal, a HáziPatika.com főszerkesztője.

Az év magánrendelője 2016 szavazás

A legnagyobb online egészségügyi magazin által idén harmadik alkalommal megszervezett Az év magánrendelője-szavazás célja ismét az volt, hogy segítsen eligazodni a magán egészségügyi rendelők és diagnosztika központok között, releváns információt nyújtva a páciensek számára a választáshoz. Az év magánrendelője szakmai és közönségdíjakat egyéni, csoportos és egynapos fekvőbeteg-ellátás kategóriákban osztották ki. Fődíjjal ismerték el a közönségszavazás és a zsűri értékelése alapján abszolút győztes teljesítményét. A szavazásán több mint 500 magánintézmény között összesen nyolc díjat osztottak ki, a hattagú szakmai zsűri, illetve a Házipatika.com weboldalon beérkezett több mint 18 ezer szavazat alapján. Az abszolút fődíjat a szakmai szempontok és a közönségszavazás összesített eredménye alapján ítélték oda.

A szakmai díjak odaítéléséről hattagú szakmai zsűri döntött: prof. Káló Zoltán, az ELTE Egészség-gazdaságtani Kutatóközpontjának vezetője; dr. Torzsa Péter PhD. egyetemi docens; Erős Antónia, az Egy csepp figyelem Alapítvány alapítója; Győrfi Pál, az OMSZ kommunikációs és PR-igazgatója; Zöldi Péter közgazdász, egészségügyi menedzser, a Weborvos.hu ügyvezető igazgatója, az Orvosok Lapja lapmenedzsere és Kulcsár Hajnal, a HáziPatika.com főszerkesztője, a Central Digitális Média Kft. munkatársa. Straub Fanni, a FoglaljOrvost.hu portál alapítója is részt vett a díjátadón.

Az összesített szakmai verseny győztese, Az év magánrendelője 2016-cím birtokosa a Budai Egészségközpont lett. Szakmai különdíjban részesült a budapesti OPTIK-MED Sasszemklinka. Diagnosztika kategóriában a legtöbb közönségszavazatot kapta az Istenhegyi Úti Géndiagnosztikai Központ. Szakmai elismerésben részesült a zsűri szempontjai alapján a Csoportpraxisok között a Budapesti Mozgásszervi Rendelő, az egynapos és fekvőbeteg-ellátást végző intézmények közül a pécsi Aniron Egészségközpont. Közönségdíjban részesült az egyéni praxisokból a szolnoki dr. Szabó András, a csoportpraxisokból a budapesti minDENTment Fogászati Rendelő. Az egynapos és fekvőbeteg-ellátást végző intézmények legjobbika a ferencvárosi Duna Medical Center lett. Az eredmények részletesen idekattintva megtalálhatók.

Szóljon hozzá!