ZETApress

hírportál

Kész az OEP-informatika

OEP-logóKiépült az átfogó informatikai rendszer az OEP-nél. Egyre több feltétel adott az elektronikus ügyintézéshez. Célegyenesbe érkezett az OEP feladatellátásához és munkavégzéshez szükséges korszerű, egységes informatikai hátteret biztosító fejlesztés ? tudtuk meg sajtósaiktól.

A fejlesztés eredményeképpen létrejött integrált rendszer lehetőséget ad az ellátórendszer szereplői és az OEP közötti elektronikus kapcsolat fejlesztésére, valamint az állampolgárok számára is egyszerűsítést jelent. A rendszer modulszerű felépítése és bővíthetősége egyre több elektronikusan érkező kérelem, beadvány fogadásához biztosítja az alapfeltételeket. Ennek köszönhetően minden szereplő számára csökken és átláthatóbbá válik az ügyintézés.

Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár feladata a magyarországi betegellátás és egészségügyi rendszer finanszírozása, a források leghatékonyabb elosztása a betegek érdekeit, a betegellátás színvonalát, hatékonyságát szem előtt tartva. A korszerű, egységes informatikai háttér fejlesztése és az elektronikus ügyintézés lehetőségének megteremtése mellett célunk volt, hogy közérthetőbbé, ember közelibbé tegyük az eljárások során születő döntéseket, határozatokat. Az állampolgárok számára eddig is több hasznos alkalmazás volt hozzáférhető (gyógyszerkereső, betegéletút követés), most a közvetlen kommunikációban is szeretnénk új lehetőségeket biztosítani. A fejlesztés eredményeit a betegek többek között az egyedi méltányossági ügyek intézésekor érzékelik majd.

A projekt fő célja, hogy biztonságos és folyamatos működési feltételrendszert biztosítson az OEP szakmai feladatainak ellátásához. A modernizáció eredményeként egyszerűsödött az OEP szerződéses kapcsolatainak kezelése, ügyfélbarát elektronikus szerződéskötés, szerződéskezelés valósult meg. Korszerűsítésre került a gyógyszertámogatási és jelentés-elszámolási folyamatok is. Ezzel párhuzamosan olyan orvosszakmai ellenőrzéseket támogató rendszer került kifejlesztésre, mely előkészítéstől lezárásig folyamatában végigköveti és technikailag támogatja a szakmai munkát. A fejlesztések eredményeképpen az OEP felkészülten várja az e-recept bevezetését, elkészültek az OEP oldali kapcsolódási pontok, valamint a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala által fejlesztett összerendelési adatbázis közötti kapcsolat is kialakításra került. A projektet Magyarország Kormánya és Európa Unió támogatásával az OEP, a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség és a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. konzorciuma valósította meg.

Szóljon hozzá!