ZETApress

hírportál

Állapotfelmérés átveréssel

Electrostimulator77 éves édesanyámat háromszor hívták telefonon ingyenes állapotfelmérésre egy cégtől. Január 26-án 5 perces vizsgálattal megállapították, hogy nagyfokú csontritkulása van, talán még segít az elektrostimulátor 530 ezerért! ? írta a budapesti Nagy Szilvia a múlt hétfői Metropol-postában.

Az ingyenes vizsgálatra nem vitt pénzt, de semmi gond, jelezték, és hazakísérte taxival az ügynök az áruval együtt. Anyukám aláírta a szerződést és a hitelt is, és odaadta a 270 ezer forint foglalót. Egy hónap múlva kontrollra hívták. Újabb komédia következett: a csontritkulás eredménye szuper lett (milyen gyorsan!), de a többi… az agyi erek olyan meszesek, hogy nem biztos, hogy megéri a karácsonyt, de az új technológia segíthet: lézerfény-kibocsátó eszköz 430 ezerért. Jól megijesztették, nem volt döntésképes állapotban ? szerződéskötés, hitel stb. Ismét hazakísérték, de addigra a bank már bezárt. így az ügynök ott hagyta az árut és a számlát is, anyu pedig megígérte, hogy beviszi a pénzt. Ezután olvasta el a használati utasítást, amelyben ez áll: Semmilyen gyógyító hatással nem rendelkezik, közérzetjavító ? és erről sajnos csak ekkor szólt nekem!

Másnap visszavittük a terméket a céghez, nem volt pénzforgalom, elállunk a vásárlástól, sima ügy, gondoltuk. Az irodavezető minősíthetetlen hangnemben beszélt velünk, nem volt hajlandó visszavenni az árut. Március 2-án elmentünk a fogyasztóvédelemhez. Ott közölték, mindent tudnak, de sajnos a szerződés védi a céget, nem tehetnek semmit. Átsétáltunk a VII. kerületi rendőrségre. A portán nehezen jutottunk túl, mert ez mindennapos eset, ők is tudják stb., de nem kellett volna aláírni a szerződést. Végül sikerült felvetetni a jegyzőkönyvet. Pár nap múlva anyut behívták tanúvallomást tenni. Azt mondták, már nyugodjunk meg, büntetőeljárás indul a cég ellen.

Június 4-én telefonáltak a cégtől édesanyámnak, hogy visszaveszik a készüléket, mert már unnak a rendőrségre járkálni. Amikor visszavittük, még megvádoltak azzal, hogy felbontottuk a csomagolást. A rendőrség álláspontja az, hogy örüljünk, ha visszaveszik, ez volt a cél, lezárják a nyomozást. Ha van még problémánk, az polgári peres ügy. Ez elkeserítő! Tovább működhetnek ezek a csalók, pimaszul, arcátlanul. Ki véd meg tőlük, ha a fogyasztó-védelem és a rendőrség is tehetetlen.

A titkos szám sem véd meg!

Anyám még nincs közel a 70-hez, de sajnos az egészségi állapota eléggé megromlott, s emiatt le is százalékolták. Anyám azt mondta, őt is már több esetben hívták hasonló okból. Viszont neki van egy nagyon is határozott érve: gyakran kell mennie különféle kezelésekre, így heti szinten találkozik az orvosokkal, ezért semmi szüksége állapotfelmérésre. Egy alkalommal, amikor felhívták telefonon, és ő mindezt elmondta, a kisasszony a vonal túlsó végén, mégis elkezdte agitálni. Anyám próbálta észérvekkel meggyőzni, de a kisasszony csak hajtogatta, hogy ő nem érti, miért nem akar anyám egy ingyenes vizsgálatra bejönni. Nem tudott máshogy szabadulni, így hát letette a telefont.

Ha egy vizsgálat ingyenes, akkor miért kell ehhez ilyen vehemens aktivitással pácienseket toborozni? Ha nekik egy fillér hasznuk sincs ebből, miért tapadt ennyire anyámra a telefonos agitátoruk? Pláne, hogy anyám közölte, heti szinten orvosok között van, mert különféle kezelésekre jár. Legközelebb, ha valamilyen ismeretlen vagy rejtett szám hívna minket, nem vesszük fel, és másoknak is ezt javasoljuk a nyugalmuk érdekében. Az is érdekes dolog, hogy anyám telefonszáma titkos, amit csak keveseknek adott meg, tehát egy titkos szám sem jelent védelmet az ilyen esetek elkerülésére! És a 77 éves nénihez hasonlóan nekünk sincs félmilliónk egy olyan készülékre, amit ránk akarnak sózni valamilyen fondorlattal! ? reagált az átverésre a budapesti Kerekes Boglárka a mai Metropol-postában. Persze a telefonos ügyintézők is csak munkájukat végzik. Róluk idekattintva olvashatunk.

Szóljon hozzá!