ZETApress

hírportál

Meglévő megoldás

Az idők változnak, a probléma örök? de van megoldás! Hiperaktív hólyag-szindróma figyelemfelhívó kampány indul ? tudtuk meg a délelőtti sajtótájékoztatón, a Hungexpón.

A hiperaktív hólyag-szindróma jellemzője a parancsoló, imperatív jellegű, nehezen visszatartható vizelési inger. Magyarországon több mint ötszázezer embernek van vizelettartási problémája. A betegség-teher mind a társadalom, mind pedig az egyén számára jelentős mértékű és sokféle megjelenési formában tetten érhető. Jelenleg a leggyakrabban választott ?megoldás? a nedvszívó betét, és nem eléggé ismert a gyógyszeres kezelés által elérhető hosszan fenntartható és sokkal magasabb életminőség. Az idők változnak, a probléma örök? című kampányt a Miénk a Döntés Nőegylet karolta fel, melynek keretében délelőtt divatbemutatóval egybekötött sajtótájékoztatót tartottak.

Magyarországon több mint félmillió embernek van vizelettartási problémája. A betegség-teher mind a társadalom, mind pedig az egyén számára jelentős mértékű és sokféle megjelenési formában tetten érhető (pl. húgyúti fertőzések, bőrelváltozások, szociális és pszichés zavarok, gyógyszerek és gyógyászati segédeszközök költségei, stb.). Bár manapság gyakrabban beszélünk erről a problémáról, valójában még mindig tabu téma, melyhez szégyenérzet társul az érintettek részéről. A hiperaktív hólyag-szindróma esetén nincs betegségtudat, a tüneteket normálisnak és az élet velejárójának tekintik.

Jelenleg a leggyakrabban választott ?megoldás? a gyógyászati segédeszköznek minősülő inkontinencia nedvszívó betét. Nem eléggé ismert a gyógyszeres kezelés által elérhető hosszan fenntartható és sokkal magasabb életminőség. Az esetek egy részében előfordul a terápia felfüggesztése, ami ellátatlan betegeket hagy maga után. A betegség a mindennapi élet több területére kihat, és jelentősen rontja az életminőséget.

Mindezek figyelembe vételével nagyon nagy szerepe van az ismeretterjesztő, felvilágosító kampányoknak, amelyek segítenek az érintetteknek felismerni a problémát, tudatosítják, hogy nincsenek egyedül gondjukkal és felhívják a figyelmet a megoldási lehetőségekre is, hangsúlyozzák a megfelelő szakemberhez fordulás fontosságát, a terápiás lehetőségeket a beletörődéssel szemben. Az idők változnak, a probléma örök? elnevezésű kampányt a Miénk a Döntés Nőegylet karolta fel.

A Nőegylet célja, hogy a női lét harmóniáját, egyensúlyát, testi és lelki jólétét elősegítése a mai társadalmi környezet kihívásai közepette. Ennek részeként olyan társadalmi, szociális és egészségügyi problémák mellé állnak, melyek akár az intimitásukat tekintve, akár a kérdést elutasító társadalom miatt nehezen kommunikálhatóak és az emancipált nők életét, mindennapjaik minőségét alapvetően negatívan befolyásolják.

A kampány részeként óriásplakátokon hívták fel a figyelmet a problémára: a plakátok az országban száz helyszínen, Budapesten és a megyeszékhelyeken voltak láthatóak. A plakáton lévő weboldalon az érdeklődők részletesebb tájékoztatást találnak a témában. A figyelemfelkeltő program keretében délelőtt divatbemutatóval egybekötött sajtótájékoztatót rendeztek a Spa és wellness kiállításon. Az Anno és Most című esemény házigazdája Jakupcsek Gabriella volt, a feltett kérdésekre pedig Dr. Majoros Attila, a SOTE Urológiai Klinika docense válaszolt.

A divatbemutatón Hozdovics Janka, a méltán híres Ferdinánd Max tulajdonosa által tervezett és készített 27 db modell került bemutatásra a látogatók és a sajtó képviselői számára. A divatbemutató érdekessége hogy a ?30-as évek divatjától indulva a mai kor hölgyeinek mindennapi viseletét mutatta be. A bemutatott ruhákat egy erre a célra később megjelölt alkalommal árverésre bocsátják, melynek bevételét a Miénk a Döntés Nőegylet további, a nők életét érintő problémák feltárására és a megoldások közös megtalálására kívánja fordítani.

Szóljon hozzá!