ZETApress

hírportál

Légy-ott fejben!

Évente átlagosan 200-250 embernél diagnosztizálják a HIV-fertőzést Magyarországon, az érintettek száma azonban ennek többszöröse is lehet – tudatta Mező Zsófia senior PR szakértő, Black Page Consulting.

A Durex RED kampányának célja, hogy erősítse a szűrővizsgálatok fontosságát, és felhívja a fiatalok és az idősebb korosztály figyelmét a szexuális úton terjedő betegségek megelőzésére. A Durex a kampány során támogatja a Pozitív Élet Alapítvány munkáját.

Ha ciki, ha nem

A HIV fertőzéssel kapcsolatban a mai napig számos tévhit él a társadalomban, amin többek között a Durex, a biztonságos szex szakértőjeként szeretne változtatni. Hazánkban jelenleg 2200 diagnosztizált fertőzött él, és bár a vírus jelenleg még nem gyógyítható, amennyiben időben felismerik a szakemberek, a gyógyszerek segítségével szinte tünetmentes életet élhetnek a betegek. Fontos továbbá, hogy a fertőzés nemi aktus során akkor terjedhet, ha az együttlét során a párok nem, vagy nem megfelelően védekeznek gumióvszerrel. A fertőzött betegek között egyre magasabb a fiatalok aránya, ezért a HIV és az egyéb szexuális úton átvihető betegségek (pl. syphilis, gonorrhea, chlamydia, HCV, HBV, stb.) megismerése és a megelőzés kiemelten fontos, hogy ne alakuljon ki és terjedjen a vírus.

Fontos kiemelni azt is, hogy ma már olyan innovatív gyógyszeres kezelést kapnak a HIV-vel élő betegek, aminek köszönhetően azok szedésével nem fertőznek tovább. Ezáltal azok a nők is vállalhatnak gyermeket, akiknek a szervezetében megtalálható vírus, amennyiben folyamatosan szedik a szükséges gyógyszereket.

Mindig légy-ott fejben!

Az elsősorban óvszereket gyártó és forgalmazó cég edukációs kampányfilmjében arra hívja fel a figyelmet, hogy a HIV, és egyéb nemi betegségek is megelőzhetők akkor, ha időben gondolunk a megfelelő, gumi-óvszerrel történő védekezésre. A videóban Szabó Kimmel Tamás, a kampány nagykövete több hétköznapi példán keresztül mutatja be, hogy milyen élethelyzetekben, akár váratlanul is kerülhetünk olyan szituációba, amikor számít, hogy mennyire vagyunk ott fejben, azaz gondolunk-e időben a védekezésre, és a betegségek megelőzésére.

A szűrővizsgálatoknak rendkívül fontos szerepük van, hiszen a korai felismeréssel elkerülhető az AIDS kialakulása, és jelentősen csökken a végzetes kimenetelű betegség kockázata. A Durex világszinten is számos törekvéssel támogatja azokat az alapítványokat, szervezeteket, amiknek a munkája hozzájárul ahhoz, hogy a betegség időben diagnosztizálható és kezelhető legyen. Itthon ezért a téma hazai szakértőjének, a Pozitív Élet Alapítványnak a tevékenységét támogatják, amivel a cél nem kevesebb, mint hogy minél többen jussanak hozzá ingyenes szűrővizsgálatokhoz, és minél többen ismerjék meg a betegséget akár már a nemi élet elkezdése előtt.

A nemi betegségek, kiemelten a HIV és az AIDS elleni küzdelemben fontosnak tarjuk, hogy mi is szerepet vállaljunk és felhívjuk a figyelmet a megelőzésre, a védekezésre, és a gumióvszer helyes használatára. Éppen emiatt támogatjuk a Pozitív Élet Alapítványt, akik az edukáción túl szűrővizsgálatokkal segítik a fertőzés felismerését, valamint hozzájárulnak a betegek megfelelő testi és mentális jólétéhéz is – mondta el Buday Gábor, a Durex Magyarország brand managere.

Van, hogy ijesztő az eredmény, de segíteni csak abban az esetben lehet bármilyen betegségnél, ha időben felismerjük, és szembenézünk azzal. A HIV és az AIDS ma már nem számítanak halálos betegségnek, azonban még mindig magas azoknak a betegeknek a száma, akik nem mernek elmenni a szűrővizsgálatokra, ezáltal a kezelésük is elmarad. Azért dolgozunk, hogy szélesebb körben megismertessük a betegséget, segítsük az érintettek társadalmi elfogadását, és így csökkentsük a kirekesztettséget – fogalmazott dr. Szlávik János, a Dél-pesti Centrumkórház – Országos Haematológia és Infektológiai Intézet infektológus főorvosa, a Pozitív Élet Alapítvány kurátora.

A piros szalag a nemzetközi AIDS elleni küzdelem jelképe, ezért a kampány során többször megjelenik ez a harsány szín. A Durex videójában, illetve Budapesten az Akvárium klubban is találkozhatunk a piros próbababákkal, amik egyrésztől a figyelemfelkeltés eszközének számítanak, másrészt azt szimbolizálják, hogy sosem lehet tudni azt, hogy ki hordozza magában a fertőzést, ezért időben kell gondolni a megfelelő védekezésre!

A Durex ötmillió 400 ezerforintot, ezen felül október 1-je és november 30-a között az összes eladott Durex Feel óvszer után a listaár 10%-át, valamint a kampányt záró parti belépőjegyei bevételének minimum 50%-át a Pozitív Élet Alapítványnak adományozza. A záróeseményt az AIDS világnapja alkalmából Wannabe Red powered by Durex néven szervezik meg az Akvárium Volt Lokál klubban november 30-án szombaton, ahol felhívják a figyelmet arra, hogy fontos élvezni a szexet, de még fontosabb, hogy mindig légy-ott fejben!

Szóljon hozzá!