ZETApress

hírportál

A szemüveg a személyiség tükre?

A látászavar korunk egyik leggyakoribb problémája. A magyar lakosság közel fele hord állandóan vagy időszakosan szemüveget, illetve kontaktlencsét. A 45 év felettiek túlnyomó többségének pedig olvasószemüvegre van szüksége. Hazánkban évente kétmillió-nyolcszázezer szemüveglencsét értékesítenek. A piacvezető Hoya Lens Hungary 2007-es kutatásában a magyarok szemüveg-vásárlási szokásait mérte fel. Kiderült, hogy aki teheti, szemüvegválasztásával is igyekszik kifejezni személyiségét.

Érzékszerveink közül szemünknek köszönhetjük a legtöbb élményt, hiszen az információk túlnyomó többsége ezen keresztül jut el hozzánk. Megfelelő látásélességgel biztonságosabban közlekedhetünk, kényelmesebben végezhetjük a munkánkat, és teljesebb életet élhetünk. Egy év elején publikált svéd tanulmány szerint ráadásul a szem íriszének struktúrája összefügg az ember jellemével, lelkével, derül ki egy MTI hírből. A szemüveglencse gyártás és forgalmazás hazai piacvezető vállalata ? a Hoya Lens Hungary Zrt. ? 2007-es felméréséből pedig az derült ki, hogy aki teheti, szemüvegválasztásával is igyekszik kifejezni személyiségét.

A látászavar korunk egyik leggyakoribb problémája, amely főleg az idősek körében elterjedt. Európa népessége öregszik: az ENSZ adatai alapján 2000-ben az európai lakosság 41 százaléka volt 45 év feletti, 2007-ben már 44 százalék ez az arány, míg 2010-re 46 százalékot becsülnek; ezért valószínűsíthető, hogy egyre több ember szorul majd látáskorrekcióra. Jelenleg a magyarok mintegy 45 százalékának van rá szüksége, hogy állandóan vagy időszakosan szemüveget, illetve kontaktlencsét viseljen. A 45 év felettiek túlnyomó többségének pedig egy olvasószemüveg jelentené a megoldást.

A Hoya Lens Hungary Zrt. adatai alapján a 387 magyar felnőtt szemüvegvásárló körében elvégzett felmérésünkből kiderül, hogy a látáskorrekcióval élők 99 százaléka szemüveget használ, kontaktlencsét pedig mindössze kb. 9 százalékuk hord. A kontaktlencse viselők közül azonban alig akad olyan, akinek ne lenne szemüvege is ? mondta Georges Byl, a Hoya Lens Hungary Zrt. vezérigazgatója.

A Hoya kutatása a szemüvegvásárlásról

A válaszadók fele már a sokadik pápaszemét koptatja, és bár az 50 év alattiak 80 százalékának csak egyetlen pár aktív szemüvege van, kb. 60 százalékuk egy tartalékot is tart a fiók mélyén. Az idősebb ? 50 év feletti ? korosztály kb. 30 százaléka már két szemüveggel rendelkezik: többségük váltogatja az olvasószemüveget és a rövidlátás korrigálására napközben használt lencséket. A válaszadók 11 százaléka általában tízezer forintnál kevesebbet költ egy szemüvegre, 55 százalékuk tíz- és harmincezer forintértékű terméket választ, 17 százalék hajlandó negyvenezer forintot is kifizetni, míg csupán három százalék azoknak az aránya, akik hatvanezer forintnál drágább szemüveget is megengednek maguknak.

A Hoya felmérése szerint a vásárlók három jól elhatárolt csoportra oszthatók: a résztvevők 31 százaléka jó vásárt szeretne. Ők többnyire azok az idősebb emberek, akik nem engedhetik meg maguknak a drága szemüveget, s inkább csak a gyakorlati hasznát látják a terméknek. A második ? 14 százalékot képviselő ? csoport gyorsan és egyszerűen szereti lerendezni a szemüveg megvásárlását, ők többnyire a fiatalabb korosztály képviselői. A harmadik ? 55 százalékot képviselő – csoport tagjai olyan nagyigényű vásárlók, akik az átlagosnál magasabb jövedelemmel rendelkeznek és általában egynél több szemüvegük van. Szerintük a szemüveg fontos része a megjelenésnek, egy olyan kiegészítő, ami azonnal szemünkre és egyéniségünkre irányítja a figyelmet. A szemüveg tehát valóban lehet a személyiségünk tükre is.

Hoya Lens Hungary Zrt.

A Hoya Lens Hungary Zrt. a szemüveglencse gyártás és forgalmazás piacvezető vállalata Magyarországon. Kiváló alapanyagok, továbbfejlesztett lencsetervezés és magas standardoknak megfelelő felületkezelések biztosítják a Hoya termékek csúcsminőségét. A Hoya Lens Hungary Zrt. a japán Hoya optikai vállalat Vision Care üzletágának része. A Hoya Vision Care tevékenységének zászlóshajói az információs technológia, a látás és az életminőség javítása.

Szóljon hozzá!