ZETApress

hírportál

Új reklámcég a piacon

A PeerMatrix Inc. bejelentette a PeerMatrix software kibocsátását, mely most először lehetővé teszi a reklámozók számára, hogy 200 millió olyan felhasználót érjenek el, akik fájl-megosztó software-eket használnak. ? Ez egy egészen újfajta hirdetési lehetőség ? mondta Bernard Trest, a PeerMatrix Inc. elnöke. ? Most először a reklámozók pontosan tudnak megcélozni 200 millió fájl-megosztó felhasználót, akiket mindezidáig nem tudtak elérni.

A software hatalmas search engine-ken az AdWorks-höz hasonlóan működik: olyan hirdetéseket hoz létre, melyek egybeesnek azzal a tartalommal, amit a fájl-megosztó éppen keres a neten. Mondjuk, például, hogy az egyik hirdetőnek van egy ?CarAd.mpg? fantázianévre hallgató autót reklámozó videóspot-ja. Ha a fájl-megosztó a ?Halálos iramban? című filmet keresi, a PeerMatrix software a felhasználó számára egy ?Halálos iramban.mpg? találati üzenettel tér vissza, függetlenül attól, hogy mi is a video-fájl valós neve. Hasonlóképp, ha a felhasználó a ?Corvette Movie? kifejezést keresi, a software a ?Corvette Movie.mpg? eredményt dobja majd fel neki, függetlenül attól, hogy mi a hirdetési fájl eredeti neve. Ez a technológia, amit a vállalat AdMorph ?-nek nevez, elég fontosnak és innovatívnak találtatott ahhoz, hogy szabadalmazzák az USÁ-ban.

A software úgy működik, hogy veszi a fájlmegosztóktól bejövő keresési kéréseket és dinamikusan olyan keresési eredményeket generál, melyek éppen megegyeznek a keresőbe beírt kifejezéssel. A keresést elindító felhasználó ezért gyanútlanul letölti a hirdetést, és megnézi.

Az AdMorph megoldása maximálisan kihasználja az internet és a számítástechnika intelligenciáját, segítségével pontosan célzott reklámokat juttat el a felhasználókhoz. A módszer nem ismeretlen, csupán ez az első alkalom, hogy a zömében illegális tevékenységre egy legális üzleti modell ? a maga automatizmusával ? épül rá. A Pirate Bay találkozik az Adverticummal. Kérdés: mit szólnak a kéretlen reklámhoz a p2p felhasználók, akik hangsúlyozzák a konzum-társadalomtól való függetlenségüket? Ugyanakkor az is látszik, hogy a filmiparnak égető szüksége lenne egyfajta on-line üzleti modellre, mielőtt a kalózok minden partot elfoglalnak és a ?kikötés? lehetősége már csak tőlük függ ? vélekedik Kálmán András, az Audiovizuális Művek Szerzői Jogait Védő Közcélú Alapítvány (ASVA) igazgatója.

Szóljon hozzá!