ZETApress

hírportál

Törökbálinti együttműködés

A magyar KKV-kat segíti a korrupció ellen a Transparency International Magyarország és a Telenor Magyarország. A törökbálinti sajtótájékoztatón hosszú távú szakmai együttműködési megállapodást írt alá délelőtt a Transparency International Magyarország és a Telenor Magyarország.

A mobilszolgáltató csatlakozott a civil szervezet Vállalati Támogatói Fórumához, melynek tagjai törekednek az átlátható és etikus működésre. A Transparency International Magyarország és a Telenor szakmai tapasztalatával kívánja segíteni a magyar kis- és középvállalatokat a korrupció visszaszorítása érdekében.

A Telenor évek óta elkötelezett az etikus vállalati magatartás és az átlátható működés mellett. A mobilszolgáltató a magyarországi mobilszolgáltatók közül elsőként csatlakozott a korrupcióellenes szervezet hazai Vállalati Támogatói Fórumához. A Transparency International Magyarországgal kötött együttműködésének célja, hogy közösen dolgozzanak ki best practice megoldásokat a korrupció ellen a magyar KKV szektor számára. A civil szervezet egyedülálló szakmai tudására, illetve a Telenor széles körű tapasztalatára alapozva részletes elektronikus tananyagot fejlesztenek ki, mely a hazai kis- és középvállalkozásokat segíti, hogy mindennapi működésükben is érvényesíthessék a tisztességes üzleti magatartás alapelveit.

Nagyon örülök, hogy a Telenor is csatlakozott Vállalati Támogatói Fórumunkhoz, melyben azok a magyarországi cégek tömörülnek, amelyek valóban komolyan gondolják a korrupciót kizáró működést. Célunk, hogy a tagoknak olyan eszközöket biztosítsunk, amellyel csökkenthetőek a vállalaton belüli korrupciós kockázatok, emellett exkluzív eseményeket szervezünk, ahol a cégek képviselői a politikai és az üzleti élet vezető döntéshozóival találkozhatnak. Együttműködésünk a Telenorral igazán példamutató, hiszen a mobilszolgáltató nem csak saját etikus működése mellett kötelezte el magát, de abban is szerepet vállal, hogy a hazai üzleti szférában elterjessze a tisztességes vállalati működés kultúráját. Úgy gondolom, a tervezett közös elektronikus tananyag nagyon hatékony eszköz lehet majd ebben a folyamatban ? mondta Alexa Noémi, a Transparency International Magyarország ügyvezető igazgatója.

A Telenor nagyon fontosnak tartja, hogy mindazokat az alapelveket és konkrét gyakorlati tapasztalatokat, amelyekkel nemzetközi hátterének köszönhetően rendelkezik, megossza a magyar KKV-k számára a Transparency International segítségével. A magyarországi üzleti szektor sajnos nagyon rosszul teljesít a legtöbb korrupciót kutató felmérésen. A vállalatok szerepvállalása és összefogása nélkül nem valósítható meg a korrupció visszaszorítása. Ehhez kíván támogatást és példát adni a mobilszolgáltató és a civil szervezet.

Nagyra becsülöm a Transparency International tudását és korrupcióellenes erőfeszítéseit. Örülök, hogy együtt dolgozhatunk velük az etikus üzleti magatartás népszerűsítésén, és remélem, hogy példánk más cégek számára iránymutatásként szolgálhat. A korrupció nagyon súlyosan károsítja a vállalatok esélyegyenlőségét, a tisztességes versenyt és az egészséges üzleti környezetet. Ez nemcsak az egyes vállalatok számára rendkívül veszélyes, hanem az ország egészére nézve is. Szeretnénk, ha minél több vállalat felismerné ezt és csatlakozna hozzánk ? mondta el a sajtótájékoztatón Christopher Laska, a Telenor Magyarország vezérigazgatója.

A Telenor Csoport

A Csoport nemzetközi szinten nyújtja távközlési, adat- és médiakommunikációs szolgáltatásait. Skandinávia, Kelet-Közép-Európa és Ázsia 11 piacán rendelkezik mobil érdekeltséggel, és 31,67 százalékos részesedése van a 20 piacon működő VimpelCom Ltd-ben. A norvégiai központú Telenor a világ egyik legnagyobb mobilszolgáltatója ? 120 millió mobil előfizetővel 2011. I. negyedévében, 95 milliárd norvég korona éves árbevétellel (2010), és mintegy 32900 alkalmazottal.

A Telenor Magyarország

A hazai cég a magyar piac egyik vezető mobil távközlési vállalata. A Telenor Csoport részeként 1994-ben Pannon néven alapított cég jelenleg is élen jár a mobil széles-sáv és a technológia fejlesztésében. Hatékony, megfizethető és könnyen használható mobil hang- és adatátviteli megoldásokkal látja el egyéni és vállalati ügyfeleit. A vállalat 2010 májusában váltott a Pannonról a Telenor márkára. Az innováció, a verseny és az ügyfélérték új korszakát bevezető változás célja, hogy a Telenort Magyarország kedvenc mobilszolgáltatójává tegye.

A Transparency International Magyarország

A nemzetközi civilszervezet száznál több országban dolgozik a korrupció megfékezésén. Magyarországi tagozata 2006 óta működik független, szakmai szervezetként. A jogalkotók figyelmét a korrupciós kockázatokra kutatásokon, háttéranyagokon és állásfoglalásokon keresztül hívja fel. A Transparency International Magyarország jogsegélyszolgálatának működtetése és nemzetközi jó gyakorlatok terjesztése mellett, elkötelezett olyan módszerek kidolgozásában is, amely az üzleti szektor átláthatóságát és a tisztességes versenyt segítik elő.

Szóljon hozzá!