ZETApress

hírportál

Fiktív leárazás

Százmilliós GVH-bírság egy sport-élelmiszereket forgalmazó cégnek A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy forgalmazója fiktív leárazással és valótlan, vásárlásra sürgető üzenetekkel hirdette honlapján a MyProtein termékeket – tudatta a GVH Sajtóiroda.

A hatóság százmillió forintos bírságot rótt ki az angol cégre. A GVH vizsgálata megállapította, hogy a Nagy-Britanniában bejegyzett The Hut.com Limited tisztességtelen módon, a fogyasztókat megtévesztve forgalmazta MyProtein márkájú étrend-kiegészítőit (elsősorban fehérjéket) és ruházati termékeit. A cég ugyanis az eljárás során nem tudta igazolni, hogy korábban valaha is alkalmazta az e-DM leveleiben és a magyar honlapján akciósként feltüntetett termékek eredeti, azaz magasabb összegű árait. Emellett jogsértőnek bizonyultak azok a vásárlásra sürgető üzenetek is (pl. Kiárusítás; Utolsó lehetőség; Gyorsan fogynak a készletek), amelyek azt a látszatot keltették a fogyasztókban, hogy a kedvezményes árak csak korlátozott ideig érvényesek.

A versenyhatóság százmillió forintos bírságot szabott ki a vállalkozásra és eltiltotta a jogsértő magatartás folytatásától, valamint az eltiltás betartásának igazolására kötelezte a céget. Az ügy hivatali nyilvántartási száma: VJ/26/2019.

Szóljon hozzá!