ZETApress

hírportál

Segélykérés telefonon

15 éves az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat: 2005. április 1-jén kezdte meg működését a kapcsolati erőszak és az emberkereskedelem áldozatainak segítését szolgáló kríziskezelő hálózat részeként az OKIT, valamint 7 krízisközpont.

A Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft. által működtetett, a bántalmazás áldozatait segítő OKIT munkatársai 2005 óta közel 220 ezer hívást fogadtak. Az elmúlt 15 év alatt 30 menekítést szolgáló férőhelyből 316 lett, a krízisközpontok száma 20-ra nőtt és 8 titkos menedékházzal is bővült az ellátórendszer. Mindezek mellett az elmúlt időszakban az emberkereskedelem áldozatainak fenntartott átmeneti szálláshelyek száma is megkétszereződött, 12-ről 24-re nőtt.

15 év alatt a szervezet működésének keretében több mint 16 ezer ember védett szállásokra való menekítése történt meg. Napjainkra a fizikai és lelki bántalmazás témája a közbeszéd fontos részévé vált, ami módot teremt arra, hogy mind többen merjenek segítséget kérni – tudatta Jánosi Katalin, a CSBO Nonprofit Közhasznú Kft. sajtó- és médiakapcsolati munkatársa.

A most kialakult veszélyhelyzetben különösen fontos tudnia mindenkinek, aki fizikai vagy lelki bántalmazást szenved el, hogy van segítség: az ellátórendszer szakképzett munkatársaival továbbra is az áldozatok rendelkezésre áll, az OKIT éjjel-nappal hívható telefonszolgálata a nap 24 órájában fogadja a hívásokat. Országosan hívható ingyenes számuk: +36-80-20-55-20. Boglacsik Tímeával, a 15 éves OKIT igazgatójával készült interjúnk idekattintva található, bővebb információk idekattintva nyerhetők.

Szóljon hozzá!