ZETApress

hírportál

Haver Klub Bogival

Aki ver, az nem haverÖt éve kampányol a bullying ellen a Cartoon Network: idén a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanáccsal és Kapás Boglárkával. A népszerű gyermekcsatorna Aki ver, az nem haver című, eddigi legnagyobb kampányának nagykövete Kapás Boglárka ? tudtuk meg délelőtt a BrewDog Bárban.

A Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács interaktív Aki ver, az nem haver ? online játékot készített, amelyet minden hazai általános iskolába eljuttat. Célja, hogy kirekessze az erőszakot az iskola falai közül. A kampányt számos népszerű véleményvezér és közéleti személyiség támogatja. A Cartoon Network csatorna a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanáccsal karöltve idén ötödik éve indítja el nagyszabású, Aki ver, az nem haver kampányát a bullying, gyermekek egymás közötti bántalmazása ellen az iskolák, a média, valamint egy népszerű kampánynagykövet és influenszerek bevonásával.

A kampány részeként mától két hónapon keresztül láthatók a vadonatúj, Aki ver, az nem haver című kampányfilmek a Cartoon Network csatornán, valamint az a komplex weboldal, amely szpotokkal, kisfilmekkel, szakértői tanácsokkal, iskolai tananyaggal és tesztekkel segítik a gyerekeket. A kampány nagykövete Kapás Boglárka (olimpiai bronzérmes, világbajnok, hétszeres Európa-bajnok úszónő, pszichológus hallgató), akinek missziója, hogy minél több gyermekhez eljusson az üzenet: a bántalmazás semmilyen formában, semmilyen körülmények közt nem elfogadható, fontos, hogy a gyerekek támogatóak és elfogadók legyenek egymással szemben, illetve hogy az aktivitás, a célok és a sikerek olyan lelkierővel, önbizalommal vértezik fel őket, amely segít a bántalmazás feldolgozásában.

A bántalmazás legtöbbször az iskola falai közt zajlik, vagy onnan indul ki, ezért a szervezők idén is az iskolai szemléletváltást, illetve az iskolások edukációját tűzték ki célul. A Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács egy olyan interaktív, online programot készített, amely játékos formában tanítja meg a gyermekeknek, mi is a bullying, milyen formában, szituációkban szembesülhetnek vele, és hogyan oldhatják meg ezeket a nehéz helyzeteket. Abban, hogy a játék az ország valamennyi érintett 3-4., és 5-6. évfolyamához eljusson, a Klebelsberg Központ segítségét kérték. A játékhoz egy pályázat is társul: a részt vevő osztályok közül hármat a legnépszerűbb YouTube gamerek és véleményvezérek (zsDav, Attis, Baluka) látogatnak meg, hogy együtt játsszanak, készítsenek készítsenek anti-bullying vlogot, amelyet az egyik legnépszerűbb videós találkozón, a MineCinemán be is mutatnak decemberben.

Malgosia Chapman, a WarnerMedia Közép- és Kelet-Európa gyermekcsatornáinak vezetője, valamint márka és a tartalom elkötelezettségi alelnöke elmondta: Mivel az Aki ver, az nem haver! kampányunk jelentős, ötödik évadjához ért, fontosnak tartottuk, hogy kezdeményezésünket az iskolákkal való együttműködésekkel erősítsük. A tanárok segítségével szeretnénk ösztönözni a gyerekeket a pozitív viselkedésre, hogy barátságos és kedves emberekké váljanak. Köszönjük partnereinknek, hogy mellettünk állnak ebben az erőfeszítésünkben, és szakmai segítséget nyújtanak.

Dr. Hatala József, az Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács elnöke az együttműködésről elmondta: A biztonság nem magától keletkezik. Minél többen dolgozunk érte, annál több van belőle. A Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács ezernyi szakembert képez, akik a gyerekeket készítik fel az élet kihívásaira. Sok programot indítunk azért, hogy a gyermekek számára élmény legyen a suliban töltött idő. A Cartoon Network csatorna Aki ver, az nem haver programjához azért csatlakoztunk, hogy játékosan zárjuk ki az erőszakot a suliból.

A bullying bárkit érinthet, ezért fontos tudatosítanunk a gyermekekben, hogy erről beszélni kell, nem szabad tabuként kezelni. Ezért a mozgalomhoz idén minden eddiginél több civil és közszereplő is csatlakozott, többek közt a Star Network influenszer ügynökség jóvoltából. Tabár Andrea (Doggy Andi, influenszer) története például klasszikus iskolai történet: Andiről negatív pletykákat terjesztett egy osztálytársa, ami miatt végül el kellett hagyni az iskolát, míg Dóczi Attilát (Attis, Tanulom magam vlog) kiskorában kövérségéért, csúfolták, zsDav (gamer, vlogger) pedig a diszlexiájából eredő negatív megítéléstől szenvedett a legtöbbet, Baluka (vlogger, influenszer) felnőtt fejjel már bánja, hogy nem lépett közbe, amikor társait igazságtalanul bántották. Kapás Bogit azért érte támadás, kirekesztés, mert másképp élte az életét, mint osztálytársai: gyakran kimaradt a közösségi programokból, hiszen az ideje nagy részét az úszás töltötte ki.

Tekintve, hogy a leginkább érintett korosztály többnyire az interneten érthető el, mozgósítható, egy úgynevezett #jofejvagyok című közösségi média mozgalom is társul a kampányhoz: a résztvevőknek egy jó cselekedetet, gesztust kell tenniük egy társuk felé. valamint a kampány szimbólumait, az Aki ver, az nem haver karkötőt, pólót viselni, és másokat is erre buzdítani.

A Cartoon Network

A WarnerMedia csoport Cartoon Network csatornája mindenki számára vonzó, a fiúk érdeklődési körére összpontosító, de a lányoknak is szóló csatorna, amely izgalmas választékot kínál humorból és kalandokból egyaránt. A műsorválaszték mondanivalója a közönséghez közelálló témákkal: a humorral, a barátsággal, a képzelőerővel, a pörgős cselekményekkel és kalandokkal foglalkozik. A Cartoon Network célközönsége 6 és 12 év közötti fiúkból és lányokból áll, és a csatorna célja, hogy a szórakoztató és világszerte sikeres tartalmakkal a gyerekeket saját egyéniségük kibontakoztatására bátorítsa. A műsor-választékban nagy sikerű animációs vígjátékok, mint a Gumball csodálatos világa, a Vadócok, a Bűbájtábor, a Steven Universe és az OK K.O. Legyünk hősök! valamint izgalmas, akció-dús kalandműsorok, mint a Pindúr pandúrok, a Ben 10 és a Tini titánok, harcra fel! láthatóak A világszerte fogható csatorna 1992-ben indult. A Cartoon Network tartalmai díjnyertes honlapján, valamint játékokban, videó on demand szolgáltatásban, mobilplatformon és különböző licencek és termékek formájában is elérhetőek. A Cartoon Network márka tulajdonosa a WarnerMedia, amely az AT&T vállalat tagja.

A Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács

Magyarország Kormánya azért hozta létre a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácsot, hogy az állami és civil szervezetek, rendvédelmi szervek és minisztériumok közösen teremtsék meg a hatékony és korszerű bűnmegelőzést Magyarországon. A Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács ezernyi szakembert képez, akik a gyerekeket készítik fel az élet kihívásaira. Kis közösségek pályázatait és nagyszabású országos akciókat támogat. Az áldozatok segítése, valamint az elítéltek beilleszkedésének segítése is az NBT kiemelt feladata, amely itthon a világban és Európában is képviseli a bűnmegelőzés ügyét. A Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács napról napra bővülő hálózata révén a jövőt formálja biztonságosabbá.

A Star Network

A Star Network Magyarország legnagyobb Influencer Ügynöksége, több mint 100 véleményvezérrel dolgozik együtt. Teljes körű megoldást nyújtanak partnereinknek az influencer marketing területén. A Star Network naprakész digitális ügynökségként segít a márkáknak, szervezeteknek és tartalomgyártóknak egyaránt, hogy céljaikat hatékonyan elérhessék. Öt divízióban senior kollégákkal segítik partnereinket az alábbi területeken: partnerkezelés, szponzorációk, rendezvényszervezés, tartalomgyártás és zenei jogkezelés. A cég unikális elérést biztosít az Y, Z és Alpha generáción belül, és számos alkalommal áll fontos társadalmi kampányok mögé, mint például az Aki ver, az nem haver kezdeményezés.

Szóljon hozzá!