Rekord eredmények a McDonald?s-nál
Világszerte kimagasló üzemi eredményekről adott tájékoztatást a McDonald?s gyorskiszolgáló étteremhálózat, s ehhez kapcsolódóan egy dolláros részvényenkénti nettó jövedelmet, valamint évi 2, 83 dolláros osztalékot jelentett be a negyedik negyedévre vonatkozóan.
A McDonald?s immár 30 éve jelentős üzleti sikerekről számolhat be. A globális stratégiánk sikerét mind az utolsó negyedéves, mind pedig az egész évhez viszonyított kétszámjegyű jövedelemnövekedésünk is jelzi. Sikerünkhöz hozzájárul, hogy térben és időben több vásárlót szolgálunk ki, mint eddig bármikor. A vásárlói elégedettséget a modern éttermi környezet, a mindig kiváló minőségű termékeink, és a változatos menü kínálatunk segítségével növeltük. Az idei évet egy erős pozícióból kezdjük, és biztos vagyok benne, hogy a tartósan nyereséges növekedést a jövőben is tartani tudjuk, kommentálta Jim Skinner vezérigazgató az eredményeket.
A teljes hálózatot tekintve a vállalat forgalma az előző évhez képest 5,7 százalékkal növekedett. Az árbevétel és az üzemi bevétel értéke elérte a 21,6, illetve 4,4 milliárd dolláros rekord magasságot. A vállalat közel ötmilliárd dollárt fizetett ki részvényeseinek osztalékok és szerzett részvények formájában.
Az amerikai McDonald?s éttermek forgalma már negyedik éve emelkedik és produkál egyre nagyobb profitot. Stratégiánk középpontjában a menük, a prémium, valamint a hagyományos termékek megfelelő egyensúlya áll. Európai piacaink is komoly eredményeket értek el a 2006-os év során. Ezen országokban a helyi termékekre és promóciókra fektettük a hangsúlyt, melyek végső soron a McDonald?s márka erősségeit kommunikálták.
Európa lendülete a negyedik negyedévben is folytatódott, ami a növekvő vendégszámnak és forgalomnak köszönhető. Elégedettséggel tölt el a múlt évi európai teljesítményünk, és biztos vagyok benne, hogy 2007-ben építhetünk ezekre az eredményekre, folytatta a vezérigazgató.
Idén mintegy 1,9 milliárd dolláros tőkét kívánnak befektetni, közel 800 új McDonald?s étterem nyitása és a meglévők átalakítása céljából. Terveik között továbbra is szerepel éttermeik tulajdonjogának optimalizálása, melynek érdekében folytatják a fejlődési licenc stratégiát, és néhány fontosabb piacukon csökkentik a vállalat által üzemeltetett éttermek arányát.
Ami a leglényegesebb, hogy idén is komplex éttermi élményt kívánnak nyújtani vendégeinknek, amely a lehető legteljesebb mértékben alkalmazkodik az elvárásaikhoz, és amely a McDonald?s márka iránti lojalitást és bizalmat erősíti tudtuk meg a sajtótájékoztatón. A magyar McDonald?s tavalyi üzleti eredményeiről és idei terveiről márciusban számolunk be.