ZETApress

hírportál

Finanszírozzák a mozdonyokat

Csepi LajosAláírták a TRAXX mozdonyok finanszírozási szerződését. A MÁV-TRAKCIÓ Zrt, a KfW IPEX-Bank GmbH és az Európai Beruházási Bank (EIB) vezetői Budapesten ünnepélyes keretek között írtak alá szerződést 25 darab új, korszerű Bombardier TRAXX villamos mozdony finanszírozásáról.

A finanszírozási szerződést ? mely aláírásával egyúttal a Bombardier Transportation AG-vel korábban megkötött szállítási szerződés is hatályba lépett ? Márkus Imre, a MÁV-TRAKCIÓ vezérigazgatója; Martin Kloster, a KfW IPEX-Bank alelnöke; Roman Schwarkewitsch, a KfW IPEX-Bank üzletágvezetője, valamint Jean Vrla, az EIB üzletágvezetője látta el kézjegyével.

A Bombardier a vételár előlegének megérkezését követően legkésőbb 16 hónappal szállítja az első TRAXX mozdonyt. Az ütemezett szállítás nyomán várhatóan 2011. közepéig mind a 25 új mozdonyt átveszi a MÁV-TRAKCIÓ.

Az aláírási ünnepségen részt vett Csepi Lajos, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium szakállamtitkára; Andrási Miklós, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, valamint Peter Ammann, a Bombardier Transportation AG alelnöke.

Csepi Lajos szakállamtitkár az aláíráson elmondta, büszkeséggel tölthet el mindenkit, hogy a megállapodás létrejött. A közútival szemben a vasúti szállítás részarányának megtartását segítheti, ha a személyszállítás színvonalát a modern TRAXX mozdonyokhoz hasonló eszközökkel lehet fejleszteni.

Csepi Lajos hangsúlyozta, a finanszírozási szerződés aláírása is bizonyítja, hogy a vasút területén nem csak megszorításokról, hanem a versenyképes szolgáltatások fejlesztéséről is lehet beszélni. A TRAXX mozdonyok beszerzéséhez hasonló megoldásokra lenne szükség a vasúti gördülőállomány többi elemének fejlesztése tekintetében is.

Andrási Miklós, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója ünnepi köszöntőjében kiemelte, az új mozdonyok csatarendbe állítása stratégiai jelentőségű, különösen, ha tekintetbe vesszük, hogy a jelenleg üzemeltetett mozdonyok átlagéletkora 35 év. A korszerűtlenné vált mozdonyok nem csak szolgáltatási színvonalukban és versenyképességükben, de üzemeltetési költségeikben sem felelnek meg a piac elvárásainak.

Andrási Miklós hozzátette, bízik abban, hogy a TRAXX mozdonyok hatékonyan szolgálják majd ki a magyar vasúti személyszállítás és árufuvarozás vontatási igényeit, a szolgáltatásokat igénybe vevő társaságok és az utasok megelégedésére ? tudatta a MÁV Sajtóosztálya.

Szóljon hozzá!