ZETApress

hírportál

Vasúti sínből alapkő

Ma délben letették a Metrans új konténer csomópont-elosztójának alapkövét Csepelen. Európa egyik vezető kikötő-logisztikai cége, a Metrans Konténer Kft. április 30-án bejelentette, hogy megépíti a Budapest-Csepel terminált, amelynek köszönhetően Magyarország a kelet-nyugati áruforgalom csomópontjává válhat a jövőben.

A terminált 2017-ben tervezik megnyitni, első körben 200 új munkahelyet teremtve ezáltal. Az új vasúti konténer csomópont-elosztó terminál síndarabjának egy-egy csavarját a mai napon rögzítette Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Klaus-Dieter Peters, a HHLA vezérigazgatója, Kiss Péter, a Metrans Konténer Kft. ügyvezető igazgatója és Borbély Lénárd, Csepel polgármestere. A budapesti helyszín ideális kapcsolatot teremt az észak- és délkelet-európai kikötők számára, a Metrans és HHLA ezáltal tovább erősíti a hátországi hálózatukat és javítja a kapcsolatokat a kulcsfontosságú európai régióban. Szijjártó Péter elmondta, hogy a logisztikai fejlesztések javítják az ország befektetési környezetét, és újabb tőkét vonzanak Magyarországra.

Klaus-Dieter Peters elmondta, hogy a terminál megépítésével közelebb hozhatjuk a hátország hálózatának növekvő piacát, mivel még egy konténerszállítói csomóponttal tudjuk összekötni Közép- és Kelet-Európát. Ugyanakkor jobban hozzáférhetőbbé válik a dél- és délkelet-európai régió, pontosabban az Adriai-tengeri és a görögországi kikötők. Az új budapesti terminált úgy tervezték, hogy csomópont és transzfer terminál szerepét töltse be. Ennek legfőbb előnye, hogy szabályos időközönként tudnak szállítani a kikötők és a hátország csomópontjai között. Minél nagyobb a csomópontok és a transzfer szállítmányozások mennyisége, annál megbízhatóbb és vonzóbb lesz a szállítói lánc.

A Metrans jelentős lehetőségeket lát a cégén belül a nagyobb magyarországi jelenlét miatt: ma a Metransnak éves szinten 170 ezer standard konténer (TEU) forgalma van Magyarországon, a terminál megépítésével azonban havi 250 vonat kezelését tudják majd ellátni, ezzel az éves kapacitás akár a 250 ezret is elérheti. A konténereket szállító vonatokat átrakodó daruk kezelnék, hat vasúti vágányon, mindegyik 650 m hosszúságban. További két 500 méteres vágány kötné össze az üres konténeres depót. Továbbfejlesztési lehetőségként a trimodal használat is elérhető lenne a későbbiekben, ami lehetővé tenné a belföldi hajózást a Dunán keresztül. A 165 ezer m2 összterületű terminál által nyújtott szolgáltatások közé tartozna a konténer javítás, a helyszíni vámügyintézés, a hűtött konténerek tárolása, valamint a teherautós fuvarozás megbízható alvállalkozókkal.

Szóljon hozzá!