ZETApress

hírportál

Elkészült az ürömi körforgalom

Ötágú körforgalomA jelzőlámpás csomópont helyett folyamatos forgalmat biztosító körforgalmú csomópontot alakítottunk ki. Az ürömi körforgalom megépítésével a főváros környéki autós közlekedés több évtizede fennálló problémáját oldottuk meg ? mondta ünnepi beszédében Dr. Becsey Zsolt, az NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkára.

A 10. számú főút fejlesztésének első ütemében határidőre készült el az ürömi körforgalom, amely megteremti a Bécsi út, az Ürömi út, az új nyomvonalú 10. számú főút és távlatban az M0 autópálya felé vezető 10. számú főút kapcsolatát. A közel 60 méter átmérőjű körforgalom 10 hónap alatt épült meg a közlekedés folyamatos fenntartása mellett. A fejlesztés során a körforgalom alatt egy a kivitelezések során ilyen méretben ritkán előforduló 85 méter hosszú, 2,5-szer 4,5 méter keresztmetszetű hullámosított acélcsövön keresztül vezették át a Borosjenői patakot. A beruházás során 14 ezer köbméter földet hordtak be és 1180 m3 aszfaltot terítettek le. A körforgalomnál közvilágítást építettek ki, valamint a Magyar Közút Nyrt. hálózatába bekötött térfigyelő kamerarendszert is létesítettek.

A körforgalom építésével párhuzamosan folyik a kivitelezés a 10. számú főút bevezető szakaszán, melynek célja a Bécsi úti szintbeli vasúti átjáró kiváltása. Ezzel a fejlesztéssel valósul meg a külterületi szakaszon a Külső-Bécsi út tehermentesítése 2 km hosszan az ürömi körforgalomtól kiindulva. Az új nyomvonal átível a vasút és az Aranyhegyi patak felett, majd a jelenlegi vasúti átjárótól délre köt vissza a Bécsi útba. A biztonságos közlekedést segítve az új szakasz alatt kerékpáros és gyalogos aluljáró épül az Ürömi megállóhely északi oldalán, a Solymár köz vonalában. Az esztergomi vasútvonal átadása augusztus 20-ára, teljes villamosítása 2016. végére várható.

A beruházás belterületi részén a Kocsis Sándor utca és a Pomázi út között az Aranyvölgy utcát kétszer 1 forgalmi sávot szélesítik, külön gyalogos járdával és kerékpárúttal. A korszerűsítés harmadik része a Pomázi úti felüljáró csatlakozó útjainak megépítése. Az új 10. számú főút Üröm megállóhely mellett felüljárón keresztezi majd a Budapest?Esztergom vasútvonalat. A felüljáróknak köszönhetően a szintbeni kereszteződésből eredő balesetveszély megszűnik. Az óbudai közlekedést modernizáló projektnek köszönhetően megszűnik a 10. számú főút, Külső-Bécsi úti szakaszát terhelő átmenő forgalom, a gyalogos, kerékpáros közlekedés pedig biztonságosabb lesz.

? A körforgalom megépítésével a Budapest-környéki közlekedés egy régóta fennálló problémájára sikerült megnyugtató megoldást találni. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából létrejött beruházásnak köszönhetően javul a közlekedésbiztonság, csökken a torlódás, a környék élhetőbbé, könnyebben megközelíthetővé, korszerűbbé válik. A felújítás összességében az erre közlekedő és az itt élő emberek életminőségét javítja ? mondta el Dr. Becsey Zsolt, az NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkára a Himnusz hangjai után a délelőtti ünnepségen.

? Az óbudai közlekedést modernizáló projektnek köszönhetően megszűnik a 10. számú főút Külső-Bécsi úti szakaszát terhelő átmenő forgalom, a gyalogos, kerékpáros közlekedés pedig biztonságosabb lesz. A Budapest ? Piliscsaba ? Esztergom vasútvonal rekonstrukciójának keretében kiépített ürömi körforgalmú csomópont kivitelezése nettó 700 millió forint értékben valósult meg 85% uniós és 15% hazai forrás felhasználásával ? tette hozzá Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója. A beruházást a Strabag Kft. végezte, nevükben a nemzeti színű szalagot Király Gábor igazgató vágta át.

Szóljon hozzá!