ZETApress

hírportál

Honlap- és szemléletváltás

Koszorús László, NFMNem inzultálunk, konzultálunk! – mondta Koszorús László, az NFM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára délelőtt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) megújuló honlapját bemutató sajtótájékoztatón, a József körút 6-ban.

Koszorús László hangsúlyozta: A fogyasztóvédelemben szemléletváltás történik, ezt tükrözi az NFH fogyasztóbarát munkája is. A hatósági munkában is célkitűzés, hogy a fogyasztók, a vállalkozások átlátható, követhető, egyszerűen megérhető tájékoztatást kapjanak, egyre kevesebb adminisztratív kötelezettség terhelje őket, a bürokrácialeépítéssel pedig a társaságok a munkájukra koncentrálva hozzájáruljanak a gazdaság fejlesztéshez, a munkahely-teremtéshez. Terveik szerint a jövő évi fogyasztóvédelmi ellenőrzési és vizsgálati program 38 területre vonatkozik, egyebek mellett a családokat leginkább érintő területeket öleli fel. Jövőre a 2007-2013-as Európai uniós forrásokból a fogyasztóvédelem 1,2 milliárd forint értékben erősíti a tudatos fogyasztói magatartást, illetve fejleszti szervezetét – ismertette a helyettes államtitkár.

Kathi Attila főosztályvezető, az NFH stratégiai kabinetjének vezetője elmondta: a napokban elérhető új honlapon célcsoport – fogyasztó, vállalkozás, sajtó – szerint jelenítik meg az információkat, ezen belül az egyik legfontosabb felület a tudástár, amelyből a vállalkozók és a fogyasztók tájékozódhatnak a rájuk vonatkozó szabályokról, segítve ezzel a jogkövető magatartást. A hatóság ugyanis inkább a megelőzésre és nem a bírságolásra törekszik. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 97 millió forint európai uniós támogatással az idén az Elektronikus Közigazgatási Operatív Programban (EKOP) az online szolgáltatás és az ügyfélkapcsolati rendszer fejlesztését valósítja meg, amelynek része a tavasszal indult okos-telefon alkalmazás, a most bemutatott megújult honlap kialakítása, és még az idén az ügyfél-szolgálatot és eszköztárát is bővítik – ismertette a főosztályvezető.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. Kit kellene inzultálni? | ZETApress

Szóljon hozzá!