ZETApress

hírportál

Válás az alkatrészgyártásban

A Federal-Mogul Holdings Corporation (NASDAQ: FDML) november 4-én kedden jelentette be tervét, amely szerint Hajtáslánc (Powertrain) és Motoralkatrészek (Motorparts) divízióját két független, nyilvánosan kereskedhető vállalattá választja szét, az eredeti alkatrészek (OE) és a pótalkatrészek globális piacainak kiszolgálása érdekében.

A Paulay Ede utcai LOffice Coworking Irodaházban Krózser József értékesítési vezető, Magyarország és Cristiano Garagna Dél-Európáért és Törökországért felelős marketing igazgatója prezentáció keretében ismertette a cégnél történő változásokat és fejlesztéseket. A tegnapi rendezvényen Lantai József vett rész.

A tervezett szétválás a Federal-Mogul Motorparts divíziójának a Federal-Mogul Holdings Corporation részvényesei felé történő adómentes elosztásán keresztül valósul meg ? A Federal-Mogul Hajtáslánc és Motoralkatrészek divíziójának szétválasztásával két független, nemzetközi piacvezető vállalatot hozunk létre, amelyek ágazatuk legnagyobbjai és legerősebbjei közé fognak tartozni. A szétválasztáskor az újonnan létrejövő Federal-Mogul Motorparts erős egyenleggel fog rendelkezni, és nagy mennyiségű tőkéhez fér hozzá, ezáltal szinergikus beszerzéseket végezhet a rendkívül felaprózott pótalkatrész ágazatban. Emellett a fennmaradó Federal-Mogul Powertrain üzletág élvezni fogja a kimagasló vezetés, valamint a stratégiai prioritásokhoz jobban igazodó források kiosztásának előnyeit. A szétválás után mindkét üzletág kapitalizációja megtörténik, és készen állnak az önálló sikerre ? mondta Carl Icahn, a Federal-Mogul Holdings Corporation igazgatótanácsának elnöke.

? A Motorparts divízió 2012-es létrehozása óta stabil előrelépést tettünk egy olyan stratégiai terv kifejlesztésében és megvalósításában, amivel élvezhetjük a növekvő és egyre összetettebb nemzetközi autópark előnyeit ? mondta Daniel Ninivaggi, a Federal-Mogul Holdings Corporation társ-vezérigazgatója, és a Motorparts részleg vezérigazgatója. ? A szétválasztás szerkezete a Federal-Mogul Motorparts vállalat számára jobb pénzügyi és működési flexibilitást biztosít a növekedési és konszolidációs lehetőségek elérése érdekében, miközben továbbra is hozzáférhetünk a Federal-Mogul Powertrain divíziójának világszínvonalú technológiájához és szaktudásához.

A Federal-Mogul Powertrain egy piacvezető nemzetközi vállalat, amely hajtáslánc alkatrészeket biztosít az eredeti alkatrészgyártók számára, valamint olyan termékeket és szolgáltatásokat tervez és gyárt, amelyek jelentős üzemanyag-megtakarítást, kevesebb károsanyag-kibocsátást és jobb járműteljesítményt tesznek lehetővé. ? A Powertrain divízió célja, hogy az ügyfeleket a mai és jövőbeni kihívásoknak megfelelő technológiával lássa el, és remek választékunkat alapul véve továbbra is szervesen növekszik. Emellett a piaci lehetőségeket kihasználva bővítjük hatáskörünket, méretünket és lábnyomunkat, a belső égésű motorok főbb összetevőire koncentrálunk, amelyek stratégiailag erősen illeszkednek meglévő választékunkba ? mondta Rainer Jueckstock, a Federal-Mogul Holdings Corporation társ-vezérigazgatója, és a Powertrain részleg vezérigazgatója.

A tranzakció véghezvitele többek között az alábbi szokásos körülmények függvénye: A Federal-Mogul kapni fog egy adóhatósági (IRS) döntést vagy szakvéleményt, amely kimondja, hogy a szétválás adómentes tranzakciónak minősül-e az USA szövetségi jövedelemadót illetően; a vállalat emellett megkapja a 10-es Regisztrációs nyilatkozat nevű nyomtatványt a SEC-kel együtt. A szétválás végső idejét, valamint annak véghezvitelét illetően semmilyen biztosíték nincs, azonban a vállalat célja a Federal-Mogul Motorparts kiválásának 2015 első felében történő befejezése.

A Federal-Mogul Holdings Corporation (NASDAQ: FDML) egy piacvezető nemzetközi vállalat, amely termékeket és szolgáltatásokat biztosít a világ gépjárműgyártói és -szervizei számára, valamint berendezéseket gyárt a személyautók, könnyű, közepes és nehéz haszongépjárművek, tengeri, vasúti, repülési, energiatermelési és ipari járművek piacára. A vállalat termékei és szolgáltatásai jelentős üzemanyag-megtakarítást, kevesebb károsanyag-kibocsátást és jobb járműteljesítményt tesznek lehetővé. A Federal-Mogul két független üzletágat működtet, élükön egy-egy vezérigazgatóval, akik a Federal-Mogul igazgatótanácsának tartoznak jelentéssel. A Federal-Mogul vállalatot 1899-ben alapították Detroitban. A vállalat székhelye a Michigan állami Southfieldben található, és 34 országban több mint 45 ezer embert foglalkoztat. A Federal-Mogul Motorparts, amely a Federal-Mogul Holdings Corporation (NASDAQ: FDML) divíziója, bemutatta a pótalkatrészek piacára szánt Glyco? ólommentes motorcsapágyait. A vállalat az első, aki ólommentes csapágyak átfogó választékát kínálja a pótalkatrészpiac számára is.

A környezetvédelemért való folyamatos elkötelezettség részeként a Federal-Mogul ólommentes csapágyakat fejlesztett ki kilenc évvel megelőzve a törvényi előírást. A vállalat kezdeményezésének része volt a környezetre káros anyagok kiküszöbölése a termékkínálatból még a törvényi előírásokat megelőzően. ? A Federal-Mogul Motorparts örömmel bocsátja piacra környezetbarát csapágytermékei teljes körét, amelyek kielégítik a motor-, sebességváltó és járműgyártók, a gyári- valamint a pótalkatrész piac növekvő igényeit ? mondta Els Forceville, Federal-Mogul csapágyakért és tömítésekért felelős EMEA termékmenedzsere. ? Ugyanazt a csapágy-technológiát biztosítjuk a pótalkatrészeknél, amit a legújabb első beépítésű (OE) termékeknél alkalmazunk, mert a mi felelősségünk a minőségi termékek biztosítása a termék teljes életciklusán át.

A Daimler a Ferodo? rézmentes fékbetétjeit választja első beépítésű (OE) alkatrészként. Új technológia egy időben az OE- és a pótalkatrészek területén. A Federal-Mogul Motorparts, amely a Federal-Mogul Holdings Corporation (NASDAQ: FDML) divíziója, környezetbarát, alacsony réztartalmú Eco-Friction? fékbetéteket szállít az új Mercedes-Benz C-Class autókhoz. Ez az első jármű, amely a vállalat innovatív fékbetétjeivel van felszerelve az új, alacsony réztartalomra vonatkozó szabályozást megelőzően, amely 2025-ben lép hatályba. A Ferodo? célja, hogy az ügyfelek maguk választhassanak, ezért a pótalkatrészek egy időben kerülnek piacra az OE-alkatrészekkel.

A hagyományos fékbetétekből származó rézlerakódások káros hatással vannak az élővizek oxigénszintjére. Ennek eredményeként Kaliforniában és Washington államban nemrégiben új törvények születtek, amelyek a fékbetétek réztartalmának csökkentését és végső soron megszüntetését írják elő 2025-ig. A gyártóknak 2021-re kevesebb mint 5%-ra kell csökkenteniük a réztartalmat, 2025-re pedig kevesebb mint 0,5%-os értéket kell elérniük. Azonban néhány járműgyártó, mint a Daimler, vezető szerepet vállal a környezetvédelem terén, és már korábban bevezeti az alacsony réztartalmú és rézmentes fékbetéteket a Ferodo? segítségével.

A réz a súrlódó anyag akár 20%-át is elérheti, ezért fontos összetevő a megfelelő fékezés biztosítása érdekében. A Ferodo? 5 évnyi kutatás és fejlesztés során több mint 150 mérnökkel 1500-nál is több anyagot tesztelt a tribológiai elemző eljárás segítségével, mielőtt kifejlesztette a rezet helyettesítő 25 különböző anyag kombinációjából álló terméket. Az Eco-Friction azonos minőségi szintet és teljesítményt nyújt, így megfelel a járműgyártók legszigorúbb előírásainak, miközben alacsony réztartalmat vagy rézmentességet garantál.

? Az Eco-Friction a holnap környezetvédelmi kihívásaihoz nyújt megoldást ma ? mondta Silvano Veglia, a Federal-Mogul termékigazgatója (EMEA). ? A súrlódó anyag réztartalmának eltávolítása komoly mérnöki kihívás, és a Federal-Mogul Motorparts az elsők egyike volt az ilyen termék piacra dobásában. A járműgyártók, mint a Mercedes-Benz bíznak abban, hogy a Ferodo? a hagyományos súrlódó anyag teljesítményével megegyező, vagy annál jobb terméket biztosít.

Az új Mercedes-Benz C-Class autókra szerelt alacsony réztartalmú fékbetétek bemutatása az első olyan alkalom, amikor a technológia egyidejűleg jelenik meg a gyári és a pótalkatrészek piacán. Az Eco-Friction? választék kibővíti a Ferodo? lefedettségét a gyári- és a pótalkatrészek piacán, így az ügyfelek mindig megtalálják a számukra megfelelő fékalkatrészeket. A termék mögött húzódó innovatív technológiával kapcsolatos bővebb információt és videókat idekattintva találhatunk.

A benzinmotorok hatékonyságát javító Nüral Elastothermic? dugattyúk már a pótalkatrész piacon is elérhetők. A Federal-Mogul Motorparts, amely a Federal-Mogul Holdings Corporation (NASDAQ: FDML) divíziója, bemutatta új Nüral Elastothermic? benzinmotorokhoz készült dugattyúját. A dugattyúk számos járműgyártó részére sorozatgyártásban készülnek, és hamarosan elérhetők lesznek a pótalkatrészek piacán is a Motorparts ügyfelek jobb kiszolgálása érdekében. ? A Nüral új Elastothermic? dugattyúja jobb hűtőcsatorna-kialakítással rendelkezik ? mondta Nathan Mercer, a Federal-Mogul Motorparts (EMEA) dugattyú, gyűrű és persely üzletágának termékmenedzsere. ? Ez a dugattyúkoronában magasan helyezkedik el, és számos előnye van: Csökkenti a korona hőmérsékletét 25?30 Kelvin fokkal, emellett pedig csökkenti a felső horony és az első ütközési hőmérsékletet akár 60 Kelvin fokkal.

Az Elastothermic? dugattyúk által biztosított alacsonyabb hőmérséklet tovább javítja a kopási ellenállást, csökkenti a szénlerakódást és a gyűrű beragadását, ez pedig kevesebb olajfogyasztást és jobb tömítést eredményez. Könnyű súlyuk ellenére a Nüral Elastothermic? dugattyúk rendkívül erősek és strapabírók, ez a kombináció pedig lehetővé teszi, hogy a csökkentett méretű motorok nagyobb teljesítmény-leadásra legyenek képesek, valamint jobban bírják a stop-start technológia és a hengerkikapcsolás igénybevételét. A Federal-Mogul Motorparts ezen innovatív termékei és technológiai eredményei jelentős mértékben hozzájárulnak a motorok hatékonyságához, tartósságához, valamint az NVH (Noise, Vibration and Hardness ? Zaj, vibráció, keménység) problémák lecsökkentéséhez, és lehetővé teszik a még nagyobb teljesítményű motorok kifejlesztését.

Szóljon hozzá!