ZETApress

hírportál

Lidl a magyar almákért

Lidl áruházCsatlakozott a Lidl a Földművelésügyi Minisztérium és a FriutVeB ? Magyar Zöldség?Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács magyar almát népszerűsítő kampányához ? tudtuk meg a délelőtti sajtótájékoztatón.

A diszkont áruházlánc idén már külföldre is juttatott a magyar gyümölcsből. Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke, Czerván György, az FM agrárgazdaságért felelős államtitkára és Mártonffy Béla, a FruitVeB Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke együtt népszerűsítette a magyar almát a Lidl óbudai, Huszti úti áruházában. Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke elmondta, hogy a Lidl Magyarország összhangban a Minisztérium magyar almák népszerűsítésére irányuló kezdeményezésével kiemelt figyelmet fordít arra, hogy amíg lehetőség van rá, magyar termelők zöldségeit és gyümölcseit tegye elérhetővé az áruházaiban.

? Az étkezési alma arányát kell növelni a magyar almatermelésen belül, mivel most a termés mintegy 70 százaléka ipari minőségű ? mondta a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárgazdaságért felelős államtitkára. Czerván György a Lidl Magyarország Budapest III. kerületi üzletében arról beszélt, hogy a következő évtől induló uniós Közös Agrárpolitikán (KAP) belül megvalósuló támogatási rendszer abban fogja érdekelté tenni az almatermelőket, hogy korszerűsítsék az ültetvényeiket, növelve az étkezési alma arányát. Mártonffy Béla, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) elnöke azt emelte ki: az alma a zöldség-gyümölcsfogyasztás sztárterméke, mivel kiváló a beltartalmi értéke ? sok a vitamin benne ? és azt lassan adja le.

A gyümölcsökön belül az áruházlánc nagy hangsúlyt fektet a magyar almára, melynek évről évre növeli az értékesítési mennyiségét. A tavalyi szezonban mintegy négyezer tonna magyar almát értékesített a Lidl az áruházaiban, célja, hogy idén ezt a mennyiséget ötezer tonnára emelje. Az idei évben mintegy hatszáz tonna magyar almát külföldre is eljuttat, e tekintetben is szeretné tovább növelni a mennyiséget. A Lidl már 2004-es piacra lépése óta nagy figyelmet fordít a magyar termékekre, azonban 2013-ban indult Lidl a magyar beszállítókért-programja keretében még nagyobb hangsúlyt fektet a magyar termékekre, a magyar beszállítókra. Kiemelkedő eredményeket tudhat magáénak a magyar zöldségek és gyümölcsök tekintetében, amelyek nem csak itthon kedveltek, de egyre népszerűbb export termékek is.

A sajtótájékoztatót követően az FM államtitkára szívesen adott interjút az újságíróknak, míg a a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke ugyanezt nem tehette meg. Mint az eseményt moderáló Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország Bt. PR vezetője elmondta, a sajtómunkások írásban feltett kérdéseire pár nap elteltével ugyancsak írásban fognak válaszolni.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. Lidl lett a párbajsegéd | ZETApress

Szóljon hozzá!