ZETApress

hírportál

Elindult az első Alstom

Délelőtt forgalomba állt az első Alstom-metrószerelvény az M2-es vonalon. Az első Metropolis típusú szerelvény pénteken 11 óra 08 perckor gördült ki az Örs vezér téri végállomásról, melyen Tarlós István főpolgármester és Vitézi Dávid, a BKK vezérigazgatója a Deák térig utazott. Jómagam a végállomásig mentem, majd visszafelé a Deák térig jöttem.

A főpolgármester az indulás előtti sajtótájékoztatóján korszakalkotónak nevezte a járműcserét, mert ezután havonta két-három új metrókocsit tudnak majd forgalomba állítani. 2013. február 13-ig havi 2-3 új vonat érkezik, márciusban pedig az utolsó (22.) új szerelvény is forgalomba áll. Tarlós István jelezte, hogy az első napokban előfordulhatnak apróbb meghibásodások, ezért az utazóközönség megértését kérte. Jelenleg hét szerelvény van Magyarországon, de ezek közül egyelőre csak egyet állítottak forgalomba, a többit futáspróbákon még vizsgálja a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH). Ezek üzembe állításával párhuzamosan a BKV tartalékba helyezi a régi szerelvényeket. A főpolgármester mindenkit meghívott egy utazásra az új szerelvényre, így a 100 méter hosszú egyterű jármű 209 ülőhelye hamar megtelt. Az 1023 fősre tervezett szerelvény zsúfoltan indult, s a Déli pályaudvarig tartó 18 perces úton ez csak fokozódott. Végsebessége 70 km/óra, mindkét oldalán 4-4 ajtó van.

A francia Alstom 22 szerelvényt gyárt az M2-es vonalra 150 millió euróért. A járműveket 2008 májusától egy éven át szállították volna le, de a végleges típusengedélyt ? főként a fékeknek a magyar előírásoktól való eltérése miatt ? nem kapták meg az Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. Emiatt a főváros szerződést bontott, majd 2011 júliusában a megállapodást megváltozott tartalommal újra hatályba léptették. Ettől számítva 330 napja volt az Alstomnak arra, hogy leszállítsa az első szerelvényt, ami július 10-én, kedden megtörtént. Az új szerelvények a teljes járműcserét követően az M3 vonalhoz hasonlóan segédvezető nélkül fognak közlekedni. Mindkét végükön van vezetőfülke, míg a 2009. február 9-én bemutatott Alstom-szerelvények vezető és vezetőfülke nélkül futnak majd a valaha elkészülő M4 vonalon.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. Metróteszt Dél-Budán | ZETApress

Szóljon hozzá!