ZETApress

hírportál

Új nevek az Ipoly-hidakon

Felgyorsuló közlekedésfejlesztés a magyar-szlovák határon. Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár és Érsek Árpád, a szlovák Közlekedési, Építésügyi és Regionális Fejlesztési Minisztérium államtitkára újabb kétoldalú megállapodások aláírásával zárták a közlekedési kapcsolatok fejlődése szempontjából látványos eredményeket hozó idei évet.

A felek a 2011-ben megépült Ipoly-hidak létesítéséről szóló nemzetközi szerződések módosításait véglegesítették és közös szándéknyilatkozatot fogadtak el az átkelők elnevezéséről ma Budapesten. A Ráróspuszta és Rárós, valamint Szécsény és Pető településeket összekapcsoló hidak megépítéséről 2007-ben született megállapodás ? tudatta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Kommunikációs Főosztálya.

A szerződések módosítását az tette szükségessé, hogy a projektek végrehajtása során a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. több közbeszerzési feladat elvégzését is átvette a gyorsabb megvalósítás érdekében az erre korábban kijelölt szlovák kerületi önkormányzattól. Az elfogadott szándéknyilatkozat szerint az októberben átadott rárósi hidat Madách-hídnak, a szécsényi hidat Katalin-hídnak nevezik majd el.

2011. a kétoldalú közlekedési kapcsolatok fejlődése szempontjából rendkívül eredményes évnek bizonyult. A magyar és a szlovák kormány az összehangolt tervezés és építés érdekében júniusban kijelölte a Miskolc és Kassa közötti gyorsforgalmi út határmetszéspontját. Nyár óta ismét nyitott a gépjárműforgalom előtt a sátoraljaújhelyi határhíd, így a két ország közti határátlépéshez már nem kell a várost elkerülő országúti határátkelőhelyig autózniuk a helyieknek. Az Új Széchenyi Terv forrásaiból sorra épülnek a határon átnyúló kerékpárutak is Magyarország és Szlovákia között.

Folyamatosak a hídépítések: a két elkészült Ipoly-átkelőt további kettő követi majd a folyó Pest-megyei szakaszán. Az Új Széchenyi Terv nemzeti programjának részeként új Duna-híd teremt majd összeköttetést Komárom és Révkomárom között. A fejlesztésekről szóló megállapodások előkészítés alatt állnak.

A két ország között korábban fennállt közlekedési kapcsolatok helyreállítását, az új összeköttetések létesítését jelentősen felgyorsíthatja egy véglegesítésre váró keretegyezmény. Jelenleg bármely határ-menti infrastruktúrafejlesztés kizárólag államközi megállapodás alapján indítható. Az új előírások szerint a kisebb léptékű építkezések (helyi közutak, kerékpárutak) esetén elegendő lesz a kivitelezőknek megállapodniuk. A keretegyezmény aláírása a jövő év első felében várható.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. Ipoly-hídavatás | ZETApress

Szóljon hozzá!