ZETApress

hírportál

Malév válságstáb az NFM-ben

Minisztériumi válságstáb jött létre a Malév leállása nyomán kialakult helyzet kezelésére. A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban állandó válságstáb működik a Malév leállása miatt előálló problémák gyors és hatékony kezelése érdekében ? jelentette be Völner Pál, a tárca infrastruktúráért felelős államtitkára a rendkívüli sajtótájékoztatón.

A Kormány folyamatosan nyomon követi a légi utasforgalomban a Malév leállása nyomán kialakult helyzetet. A légitársaság menedzsmentje és a rendkívüli vagyonfelügyelő munkájának közvetlen, operatív szintű támogatására a tárca Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkárt jelölte ki ? közölte Völner Pál. A minisztérium tárgyalásokat folytat az utasforgalom további biztosításáról a budapesti reptéren már jelen lévő és más légitársaságokkal is ? tette hozzá.

A jelenlegi helyzetben az elsődleges feladat az úton lévő utasok megfelelő tájékoztatása és mielőbbi célba juttatása ? hangsúlyozta az államtitkár. A Kormány korábban kétmilliárd forintos keretösszegű kármentési alapot hozott létre. E keret az első négy napon a jegyfoglalási adatokon alapuló előzetes számítások szerint fedezi a jegyek átfoglalásának, és szükség esetén a szállás biztosításának költségeit. A Malév munkavállalói januári bérének kifizetése biztosított, a szükséges forrásokat a rendkívüli vagyonfelügyelő elkülönítette ? mondta Völner Pál.

A Malév leállásához vezető okokat ismertetve kifejtette: az orosz ?privatizációs kaland? és a későbbi visszaállamosítás olyan fordulópontok voltak, amelyek visszafordíthatatlanul zuhanó pályára állították a légitársaságot. A kormányváltást követően azonnal megindult a kárfelmérés, a légitársaság átvilágítása és a lehetséges partnerek keresése. A Malév súlyos öröksége és a további állami támogatás lehetőségét kizáró bizottsági határozat miatt azonban nem maradt reális esély a társaság folyamatos működésének fenntartására.

A Kormány változatlanul számol egy üzleti alapon működő, Budapest központú légitársaság létrehozásának lehetőségével. A Malév közvetlen jogutódlása egyebek mellett az uniós visszafizetési kötelezettség továbbörökítését eredményezné, ezért egy új légitársaságot csak zöldmezős vállalkozásként lehet elindítani ? fogalmazott Völner Pál.

Szóljon hozzá!