ZETApress

hírportál

Teszteltük a midibuszt

Közel hat héten át bizonyíthat a Budai Várban a MolitusBusS91. A Molitus Kft, a Rába Jármű Kft. és a Webasto?Hungária Kft. közös fejlesztése július 12-től augusztus 22-ig rója a kilométereket a 16-os járat ? a Várbusz ? útvonalán a Deák tér és a Széll Kálmán tér között.

A forró péntek délután a szűk utcákon és meredek emelkedőkön magam is utaztam a Rába alvázra épített magyar járműn. A Deák téren szálltam fel, utánam néhány japán turista érkezett. Keresték a jegykezelő készüléket, de sikerült elmagyaráznom nekik, hogy tesztjárat lévén erre nem szereltek, így ingyen mehetnek fel a Várba. Az utas tájékoztatón is csak magyarul írták le mindezt, bár az angol nyelvű felirat ? épp a nagyszámú külföldi miatt ? fontos lenne!

A pesti Széchenyi István téren és a budai Clark Ádám téren is sokan felszálltak, a neonbetűs felirat mégis a pesti megállót mutatta továbbra is. A gépkocsivezetőtől megtudtam, hogy nem automatikusan vált, neki kell minden megállóban léptetni, de sajnos megfeledkezett róla. Ettől függetlenül jóval könnyebb vezetnie az automatikus váltóval felszerelt járművet a hagyományos várbuszoknál.

A gyártó egyik képviselője is a járművön volt, vele is beszédbe elegyedtem. Elmondta, hogy a Kelenföldi buszgarázsból áll ki reggelente a jármű, s a sajtóbemutató is ugyanott volt a hét elején. Ez már a második ilyen buszuk, az elsőt három éve tesztelték, s Gyömrőn is használták. A Daimler Benz motor kivételével minden része magyar termék.

Legalább 40-50 darabot kellene értékesíteniük ahhoz, hogy rentábilis legyen, mert a városi buszokon nincs nagy nyereség. Az Európai uniós szabvány értelmében csak a biztonsági feliratokat kellett két nyelven elhelyezni, de a teszt üzemmódról és a megállókról szerinte is ajánlatos lenne az angol felirat. Igaz, erről nem a gyártóknak, hanem a BKV-nak kéne gondoskodnia!

2 hozzászólás

  1. Illetékes szakterületünk, a Forgalomszervezési Osztályunk tájékoztatása szerint Társaságunk járműveinek elektronikus utastájékoztató berendezései az ajtónyitás és a megtett távolság alapján végzik a megállóhelyek, valamint a kapcsolódó tájékoztató szövegek léptetését. Jelen esetben azonban, alkalmazkodnunk kellett a jármű műszaki adottságaihoz, mivel azt csak tesztelésre kaptuk. Amennyiben szükséges és lehetséges, a jövőben a tesztbuszok díjmentes igénybevételéről idegen nyelvű tájékoztatót is ki fogunk helyezni. Segítő észrevételeit köszönjük! Üdvözlettel: B-G.CS. ügyfélszolgálati irodavezető