ZETApress

hírportál

Kupon Világ Magyarországon

A közösségi vásárlás nem csak Magyarországon, hanem világszerte forradalminak számító sikeres e-commerce üzleti modell, mely a Groupon cég 2008. novemberi chicagói indulása óta egyre nagyobb szerepet kap az online szolgáltatások hatására átrendeződő üzleti környezetben.

Magyarországon, 2010 nyarán jelentek meg az első közösségi vásárlási oldalak, azóta a piacot uraló cégek megközelítették, a mára 29 országban jelen lévő Rebate Networks-höz tartozó Kupon Világ ? 2010. novemberi indulása ellenére ? áprilisban elsőként el is érte a százmilliós havi árbevételt. A többszereplős hazai piacon éleződik a verseny.

Heissam Hartmann, a Rebate Networks kelet-európai alelnöke a Kupon Világ fél éves indulása alkalmából rendezett sajtótájékoztatón elmondta a cég magyarországi sikerében nagy szerepe van a képzett és a piacot ismerő hazai szakemberek mellett, a nemzetközileg bejáratott és tesztelt know-how-nak is ? tudtuk meg a délelőtti sajtótájékoztatón, az Allee Libriben.

Shehryar Piracha, a Kupon Világ ügyvezető igazgatója a közösségi vásárlási rendszer működését ismertette. Elmondta, hogy a közösségi vásárlási rendszerek népszerűségének titka a win-win-win modellben rejlik, mely biztosítja, hogy az üzletben résztvevő minden szereplője nyerjen. Ez azt jelenti, hogy mivel egyszerre sokan vesznek azonos szolgáltatást, vagy terméket, a vevők azt jelentős kedvezménnyel vásárolhatják meg, míg a kereskedők egyszerre sok új vásárlót kapnak, nagy ismertségre tesznek szert. A harmadik fél egy jól kidolgozott üzleti modell révén az érdekeket összehangolja és egy mindenki számára kedvező árképzést dolgoz ki, amiért részesedést kap az eladásból.

Németh Norbert, a Kupon Világ operatív igazgatója ezt követően röviden bemutatta a hazai közösségi vásárlási szektort, majd részletesen kitért a konkurensek elemzésére, piaci részesedésük megoszlására és eladási statisztikáira. A megváltozó hazai vásárlói igényekhez jól igazodik a Kupon Világ által megvalósított a közösségi médiára támaszkodó vásárlási rendszer. A vásárlók a napi ajánlatokról a közösségi média (Facebook) felületén, illetve elektronikus hírlevélben kapnak tájékoztatást. Ezért kulcsfontosságú, hogy egy cég mennyi hírlevélre feliratkozóval és rajongóval bír. Számszerűen a legtöbb Facebook rajongója áprilisban a két hónappal korábban indult Bonusz Brigádnak volt, összesen 140 ezer, a Kupon Világ 83 ezer fővel a második, míg a következő szereplő a Napi Tipp 43 ezer lájkolóval. Ehhez jön hozzá a Kupon Világ esetében több mint 330 ezer hírlevélre feliratkozó és a kuponvilag.hu közel havi 450 ezer egyedi látogatója, akik szintén értesülnek az aktuális ajánlatokról.

A Kupon Világ operatív igazgatója ismertette a piaci szereplők havi forgalmát is, ami a weboldalakon látható kuponeladási adatok alapján vethető össze. Ebből jól látszik, hogy a cég áprilisban a versenytársak közül elsőként lépte át a 100 milliós bevételt, ezzel indulása óta összesen 236 milliós forgalmat bonyolított, aminél egyedül az egy hónappal korábban indult Napi Tipp bevételei magasabbak valamivel, de ha a website-ok saját indulásukól számított 6 hónapos forgalmát tekintjük, akkor elmondható, hogy azonos idő alatt a Kupon Világ bonyolította a legnagyobb forgalmat.

A korábbi indulás nem minden esetben jelenti azt, hogy az adott cég nagyobb forgalmat is bonyolít. A kuponeladások tekintetében például a piaci szereplők közül az indulás óta a legtöbb kupont a Kupon Világ (77 726 darab) a második legtöbbet a Bonusz Brigád (62 831 darab) adta el. Az ajánlatok számában is sok jelentős eltérés mutatkozik, de a sorrend azonos.

Az operatív igazgató zárszóként örömét fejezte ki, hogy a Kupon Világ 6 hónapos fennállása óta mintegy 300 millió forintot spórolt meg felhasználóinak, és több tízezer új ügyfelet szerzett partnereinek, ami jól bizonyítja, hogy a közösségi vásárlás valóban megéri minden résztvevőnek.

Kurucz Imre, az NRC fejlesztési igazgatója a cég áprilisban közösségi vásárlásról készített kutatásáról beszélt. Ebből kiderül többek között, hogy a közösségi vásárlást kipróbálok között a kedvezményes éttermi szolgáltatások a legnépszerűbbek. Előadásában kifejtette, hogy Az NRC becslése szerint 2011 végére a felnőtt internetezők 10-12 százaléka (kb. 400 ezer ember) vásárol közösségi vásárló oldalakon.

A Kupon Világ

Magyarországon 2010. ősze óta működő színvonalas közösségi vásárlási rendszer. A napi ajánlatok piacán vezető Rebate Networks tagja, mely 3 kontinens 29 országának 300 városában kínálja a helyiek számára a legkedvezőbb árú minőségi szolgáltatásokat. A több mint ezer alkalmazott és a weboldalak havi tízmillió egyedi látogatója is igazolja, hogy a cég szakemberei professzionálisan végezik munkájukat, értik és ismerik a piaci igényeket. A sikeres üzleti modellnek köszönhetően a Kupon Világ Magyarországon is a legjobb szolgáltatásokat tudja a legkedvezőbb áron nyújtani tagjainak. Legnagyobb nemzetközi partnerei: H&M, McDonald?s, Starbucks Coffee, iTunes, Subway.

Szóljon hozzá!