ZETApress

hírportál

Átadtak egy Tisza-hidat

25 kilométerrel és egy Tisza-híddal bővült az M43 autópálya. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára 14:40-kor a nemzeti színű szalag átvágásával adta át az M43 autópálya 47. számú főút és 4415. jelű út között megépült két új szakaszát.

A fejlesztésekkel teljessé vált és a Móra Ferenc-híddal gyarapodott az autópálya Szeged és Makó között. Délután 3-kor az autópályán végighajtottak a vendégek autókkal Makóig és vissza. Az M43 autópálya az ünnepélyes megnyitót követően ma délután 5 órától éjfélig teljes hosszában díjmentesen használható.

Az államtitkár az átadáson hangsúlyozta: az M43 autópálya kiépítése a legfontosabb közlekedésfejlesztési feladat Csongrád megyében. A beruházással megszűnik a kamionok átmenő forgalma a 43. sz. főút menti településeken. Az elmúlt években kimutatott napi két-háromezres tehergépjármű forgalom Magyarországon ugyan nem egyedülálló, de kimagasló terhelésnek számít. Az összes gépjárműforgalom a határnál négyezer, Szegeden belül közel harmincezer jármű naponta.

Völner Pál aláhúzta, hogy belátható közelségbe került az M43 Makó és országhatár közötti szakaszának megépítése is. A Szeged és Arad közötti autópálya-kapcsolat határmetszéspontját rögzítő kétoldalú megállapodás szövegét a magyar és román szaktárcák képviselői februárban szakértői szinten elfogadták. A kormány a közeljövőben, kormányhatározatban adhat felhatalmazást a nemzeti fejlesztési miniszternek a dokumentum véglegesítéséhez, aláírásához. Magyar oldalról az M43 még hiányzó szakaszának építése a tervek szerint az idén megkezdődik. Az autópálya 2013 második felében érheti el a román határt.

A nemzetközi összeköttetés mielőbbi megépítése azért is fontos, mert az M43 autópálya az európai tranzittengelyek közül a legjelentősebb Magyarországon áthaladó folyosó befejező eleme lesz. Ez az útvonal biztosítja majd a legrövidebb kapcsolatot Európa központi térsége felé Romániából, Bulgáriából (és szárazföldön Görögországból is) az Unió határainak átlépése nélkül ? emelte ki Völner Pál.

Az Új Széchenyi Terv a Magyarországon áthaladó európai közlekedési folyosókra figyelemmel kiemelten foglalkozik a tranzitszerepből adódó lehetőségekkel. A régiók közötti egyensúly és egyenletes fejlődés feltételeinek biztosítása érdekében a kormány az Új Széchenyi Tervben meghirdetett nemzeti programok között számos útfejlesztést is nevesített. E projektek előkészítése nagy erőkkel, gyors ütemben zajlik. Az M2 autóút Budapest és Vác közötti szakasza bővítésének kivitelezése a harmadik-negyedik negyedévében megkezdődhet. Folyamatban van a 62. sz. főút Perkáta elkerülőjének építése, és az idei évben várható két Ipoly-híd átadása is ? tette hozzá az államtitkár.

Magyarországon jelenleg összesen 29 közútfejlesztési projekt megvalósítása és 125 előkészítése van folyamatban. A kivitelezés alatt álló projektek összértéke 254 milliárd forint, összes hosszuk 330 km. A már folyamatban lévő beruházásokat is beleértve 2012 végéig 77, összesen 710 km hosszúságú és 420 milliárd forint értékű új vagy felújított gyorsforgalmi úti és főúti útszakasz átadása tervezett ? fejtette ki Völner Pál.

Szóljon hozzá!