ZETApress

hírportál

Hétéves a program

Idén 7 éves a magyar Superbrands program. Az évnyitó zsűri találkozón Dr. Salgó Istvánt választották a Business Superbrands Szakértői Bizottság elnökének ? tudatta Szőke Eszter és Iványi Orsolya.

Néhány napja tartották a Superbrands és Business Superbrands Szakértői Bizottságok hagyományos évnyitó rendezvényét, ahol a marketing szakma, a média, a tudományos és a gazdasági élet képviselőiből álló bizottsági tagok közösen tekintették át az előttük álló egy év feladatait. A szakmai zsűri tagjai március 9-ig választják ki azokat az üzleti és fogyasztói brandeket, amelyek a márkaerő, az ismertség, a reputáció és a tradíció tekintetében a legerősebbnek bizonyulnak.

Wiszkidenszky András, a Superbrands Magyarország igazgatója az eseményen elmondta: ? Fontosnak tartjuk, hogy a régi és az új tagok megismerjék egymást, és a programokkal kapcsolatban is naprakészek legyenek. 2011-ben folytatjuk a Superbrands és Business Superbrands elismerések odaítélését, valamint a tavaly sikeresen útjára indított MagyarBrands programot is. Szintén a tavalyi évben hoztuk létre üzleti közösségépítő portálunkat, a Brandbook.hu weboldalt, amely zártkörű klubként segíti a márkák egymás közötti kapcsolatfelvételét és együttműködések kialakítását, melyhez reméljük, egyre többen csatlakoznak idén.

A Superbrands márkákat kiválasztó 17 fős Superbrands Szakértői Bizottság egy új taggal bővült Fischer András személyében. Az elnöki feladatokat idén is Dr. Bendzsel Miklós, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának elnöke látja el, aki az elmúlt év tapasztalatai alapján elmondta: ? A digitális korszakvásárlási, fogyasztási szokásaiban végbemenő változások drámaiak: a közösségi oldalak és csak hálózat mivoltukban ?virtuális? klubok új viszonyítási, tanácsadási, referencia- és mintakövető magatartást honosítanak meg. A Social Media kiaknázási színvonala meghatározóvá lesz a következő évek brandépítésében.

A 15 tagú Business Superbrands Szakértői Bizottságot az idei évben Dr. Salgó István, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért közhasznú egyesület elnöke vezeti, aki a szerepvállalással kapcsolatban kifejtette: ? A felkérést a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért Egyesület elnökeként kaptam és úgy gondolom, ebben a minőségben egy ilyen ajánlat a szervezet megtiszteltetése és elismerése is. A felhasználói/fogyasztói döntés egy komplex folyamat, melyben különböző tényezők alapozzák meg a választásunkat, és ezek között az értékrendi szempontok mindig is komoly szerepet játszottak. Az utóbbi években pedig számos társadalmi és természeti fejlemény felerősítette a fenntarthatóság szempontjait is, amelyek egyre inkább beleépülnek a napi döntéseinkbe is. Ha eleget téve e felkérésnek ennek tudatosításához hozzá tudok járulni, akkor egyszerre tudom elősegíteni mind az Egyesület, mind a Superbrands céljainak a megvalósítását.

A 2010-ben útjára indított, magyar vonatkozású termékeket díjazó MagyarBrands programra ? melynek fővédnöke Dr. Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes ?, idén pályázniuk kell az érintett fogyasztói és üzleti márkáknak. A pályázat elbírálásában az objektív szempontok mellett a szakértői bizottságok tagjainak értékelése is szerepet játszik majd.

A Superbrands Magyarország 2011-es programjában szerepel több szakmai esemény, konferencia és szeminárium, üzleti sajtóreggelik, márkákat bemutató kiadvány megjelentése, valamint a hagyományokhoz híven, év végi exkluzív gálavacsora keretében adják majd át az elismeréseket a legjobb márkák képviselőinek.

A programról

A világ legnagyobb, 86 országban működő márkaértékelési és díjazási rendszere, a Superbrands program közel másfél évtizede indult Nagy-Britanniából, 7 éve pedig már a hazai vállalkozásoknak is lehetőségük nyílik arra, hogy a magyarországi képviseleten keresztül részesüljenek ebben a nemzetközi védjegyben.

A fogyasztói márkákat kiválasztó Superbarnds Szakértői Bizottság munkájának alapja a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának PIPACS adatbázisa, amelyben több mint 180 ezer nemzeti védbejegyzés található, míg az üzleti márkákat értékelő Business Superbrands Szakértői Bizottság lé kerülő lista a Dun& Brandstreet adatbázisa, valamint a legnagyobb hazai szakmai szervezetek, kamarák ajánlásainak figyelembevételével jön létre, és mintegy kétezer márkát tartalmaz.

Az elismerés célja kettős: egyrészt szeretnék felhívni a vásárlók figyelmét arra, hogy mely márkák nyújtanak számukra minőséget és megbízhatóságot, másrészt követendő példaként emelik ki a kiváló márkákat más, fejlődni és tanulni kívánó piaci szereplőknek is. A kiemelkedő márkák kiválasztásánál a Szakértői Bizottságok tagjai a többi között figyelembe veszik az adott brand tradícióját, történelmét, piaci szereplését, a márka reputációját, a vállalat goodwilljét, etikai megítélését, közismertségét, tudatos innovációját, márkastratégiáját.

Szóljon hozzá!