ZETApress

hírportál

Ajándék a csalóknak?

A főváros hétmilliárdos ajándéka a fuvarozóknak? Miközben a Fővárosi Önkormányzat súlyos megszorításokat tervez, amelyek jelentősen rontanák a város élhetőségét, a tehergépkocsik túlnyomó része után nem fizetik meg a behajtási díjat a fuvarozók ? véli a Levegő Munkacsoport.

Így az önkormányzat hétmilliárd forint bevételtől esik el évente, ami elsősorban az ellenőrzés hiányosságaira vezethető vissza. Erre hívta fel Tarlós István budapesti főpolgármester figyelmét levelében a Levegő Munkacsoport. A civil szervezet szerint kevés az ellenőr, nem megfelelő az ellenőrzés műszaki háttere és a korrupció is valószínűsíthető.

A fővárosban mintegy nyolcvanezer tehergépkocsit tartanak nyilván. Egy átlagos munkanapon hatvanezer teherautó lép be a városhatáron, ugyanakkor Budapesten mindössze tízezer-hétszáz tehergépkocsira kértek behajtási hozzájárulást 2010-ben. A tehergépkocsik 80-90 százaléka után ? jogsértő módon ? nem fizetik meg a behajtási díjat.

A Levegő Munkacsoport sürgetőnek tartja, hogy a Fővárosi Önkormányzat biztosítsa a személyi és tárgyi feltételeket a tehergépkocsik behajtási díjfizetésének szigorú ellenőrzéséhez. Elfogadhatatlan és a közvélemény számára is megmagyarázhatatlan, hogy az önkormányzat nem lép fel hatékonyan a teherfuvarozók csalásai ellen, miközben komoly pénzeket vonna el többek között az oktatás, az egészségügy, a kultúra és a sport területéről, és a BKV-nak szégyenszemre súlyosan környezetszennyező, használt buszokat kell beszereznie a már szinte működésképtelen járművei helyett.

Azért is különösen sürgető a beavatkozás, mert ? amint azt már számos tanulmány kimutatta ? a behajtási díj mértéke még mindig csak a töredékét teszi ki mindazon költségeknek, amelyeket a közúti teherfuvarozók okoznak, de nem ők fizetnek meg, hanem áthárítják az egész társadalomra ? kéri a Levegő Munkacsoport.

Szóljon hozzá!