ZETApress

hírportál

Okos-telefon karácsonyra

Nagyon sokan örülnének, ha a karácsonyfa alatt egy okos-telefont találnánk ? derült ki a T-Mobile online portálok olvasói között végzett ünnepi felméréséből. A megkérdezettek többsége igazi mérföldkőnek tartja az okos-mobilok megjelenését a mindennapi életben.

Tízből kilenc ember örülne, ha ezt találná a fa alatt. Közel 40 százalékuk szerint az állandó email-hozzáférés a legfontosabb funkciója az ilyen típusú készülékeknek, de a fiataloknál a folyamatos közösségi média-jelenlét is mérvadó szempont.

A felmérést a T-Mobile a Megoldjuk Okosba kampányának részeként végezte három online portálon, melynek keretében 4500-an töltötték ki azt a kérdőívet, amelyben a szolgáltató az okos-telefonról, mint karácsonyi ajándékról kérdezte az érdeklődőket az ünnep közeledtének apropóján.

A megkérdezettek nagy része uniszex eszközként tekint az okos-mobilokra, és 90 százalék feletti azok aránya, akik örülnének, ha egy ilyen készülékkel lepnék meg az ünnep alkalmából. Közülük is kiemelkednek a 30 év alatti fiatalok: nekik 98 százalékuk boldog lenne, ha okos-telefont találna a fa alatt. Ugyanakkor okos-telefont nem csak kapni, adni is jó: a válaszadók közel ötöde elképzelhetőnek tartja, míg további 7 százaléka biztos benne, karácsonyra ezzel fog kedveskedni valamelyik szeretettjének.

A könnyed hangvételű kérdőívben a T-Mobile ? mint a Megoldjuk Okosba elnevezésű akciójában – arra is kíváncsi volt, ki mit vállalna be egy okos-mobilért cserébe. Az előre meghatározott válaszlehetőségek közül mindhárom csoportban az ejtőernyős ugrás volt a legnépszerűbb, de a felnőtt nők 23 százaléka egy bikram jógázástól (90 perces jógázás egy 40 fokra felfűtött teremben), míg a felnőtt férfiak negyede akár 200 fekvőtámasztól sem riadna vissza egy ilyen készülékért cserébe.

Ez nem meglepő annak fényében, hogy a megkérdezettek döntő többsége komoly jövőt jósol az okos-telefonoknak: tízből közel kilencen igazi mérföldkőnek tartják az ilyen típusú készülékek megjelenését, és csak egy százalék azok aránya, akik úgy gondolják, nem változtat az emberek mindennapi életén.

A felmérésből az is kiderül, hogy a válaszadók 37 százaléka az e-mailek állandó elérhetőségét, 35 százaléka legfrissebb hírekről való folyamatos értesülést tartja az okos-mobilok leghasznosabb funkciójának. Ugyan a fiatalok körében is a hírböngészés (31%) és a levelezés (29%) a legkedveltebb funkció, de közülük már minden negyedik válaszadó a közösségi médiához való állandó hozzáférést tartja a legfontosabbnak.

A T-Mobile

A T-Mobile aktív fogyasztói részvételére épülő kampánya során Harsányi Levente ? Okosító Bandája kíséretében ? Budapesten és vidéken tűnt fel, hogy az utca emberét eszes és egyben merész feladatok bevállalásra buzdítsa. Aki teljesítette a rá kirótt feladatot, egy okos-telefont kapott cserébe. Az utcai akciók ? melyeket végig dokumentáltak a weboldalon ?, egyértelműen igazolták a kutatás eredményeit: az emberek értékes, hasznos eszközként tekintenek az okos-telefonokra, hajlandóak tesztelni saját határaikat egy ilyen készülékért.

A T-Mobile a Magyar Telekom mobilszolgáltatásainak márkája. A Magyar Telekom Magyarország legnagyobb távközlési szolgáltatója, amely a telekommunikációs és infokommunikációs (ICT) szolgáltatások teljes skáláját nyújtja. További információk idekattintva találhatók.

Szóljon hozzá!