ZETApress

hírportál

Nem volt veszély a sztrájk idején

Az utasok nem voltak veszélyben a sztrájk idején a VDSZSZ által megjelölt vonatokon ? ezt állapította meg a GKM, miután a tárca áttekintette a Magyar Vasúti Hivatal (MVH) jelentését és a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) még folyamatban lévő vasútbiztonsági vizsgálatáról szóló előzetes tájékoztatást, adta hírül Sajtószolgálatuk.

Mint ismeretes, a miniszterelnök hétfőn Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési minisztert kérte fel, hogy vizsgálja meg a Magyar Vasúti Hivatal jelentését arról, hogy a vasutassztrájk ideje alatt a MÁV megfelelően gondoskodott-e a vasúton közlekedők biztonságáról. A Magyar Vasúti Hivatal nem vizsgálhatta az összes, az ügyben felmerülő körülményt, mivel ellenőrzési jogköre kizárólag a MÁV működési engedélyeinek feltételeire vonatkozik. Az ügy teljeskörű felderítésének érdekében a gazdasági és közlekedési miniszter vizsgálatot kért a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól.

Az NKH hatásköre arra terjed ki, hogy a vasúti pálya, az üzemi létesítmények, a vasúti járművek, valamint a vasúti közlekedéssel összefüggő tevékenységeket ellenőrizze abból a szempontból, hogy megfelelnek-e a jogszabályok előírásainak és a hatósági engedélyekben foglaltaknak. A VDSZSZ bejelentései alapján a hatóság négy vonat fékpróbájának és kocsivizsgálatának körülményei kapcsán azt vizsgálta, hogy a MÁV betartotta-e a vasúti közlekedés biztonságával kapcsolatos előírásokat.

Az NKH-nál jelenleg is zajló átfogó ellenőrzés előzetes jelentése alapján megállapítható, hogy a sztrájk idején a közlekedés biztonságát veszélyeztető helyzet nem állt fenn, a vonatokat továbbító mozdonyvezetők szakszerűen és jóhiszeműen jártak el a vonatok fék- és kocsivizsgálatát tekintve. Az MVH vizsgálódása során hasonló következtetésre jutott: az utasok nem voltak veszélyhelyzetben, mind a négy vonat balesetmentesen közlekedett a sztrájk idején.

Csomó pénz a csomópontokra

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium ? a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ közreműködésével és szervezésében ? február második felében pályázatot ír ki az országos közúthálózat részét képező belterületi csomópontok átépítésére, korszerűsítésére ? jelentette be Felsmann Balázs, a tárca szakállamtitkára a vásárosnaményi városházán tartott önkormányzati fórumon, amelyen a térséget érintő közúthálózat-fejlesztésekről és a régióban található alacsony forgalmú vasútvonalak további hasznosítási lehetőségeiről tájékoztatta az érdeklődőket.

Nyolcszázmillió forintos pályázat

A pályázat indítását az úthasználati díj kiterjesztéséből származó útpénztári többletbevételek teszik lehetővé. A pályázaton bármely önkormányzat indulhat legfeljebb egy csomópont átépítési javaslatával, minimálisan 30% önrész biztosítása szükséges. Az összesen 800 millió forintos útpénztári keretösszegből projektenként maximálisan nyolcvanmillió forint támogatás érhető el. Pályázni legalább tanulmánytervi készültségű projektjavaslattal lehet.

A projektek értékelésének meghatározó szempontjai a forgalom nagysága, a forgalom összetétele, a csomópont baleseti helyzete, az útszakasz hálózati szerepe, valamint a biztosított önrész mértéke. Ez már a második pályázat, amelyet a GKM a megnövekedett útpénztári forrásokból a települések forgalmi helyzetének javítása érdekében elindít. A minisztérium tavaly közzétett pályázatán, amelyet a gyalogosok védelmét és a járművek sebességének ellenőrzését szolgáló beruházások megvalósítására írt ki a tárca, 83 település 153 projektje nyert támogatást több mint félmilliárd forintértékben. Idén ez a pályázat is folytatódik majd.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. ZETApress » Sztrájk újra hajnaltól

Szóljon hozzá!