ZETApress

hírportál

Az V. Coop Rallye

A Coop Üzletlánc felelősséget érez a Magyarországon előállított élelmiszer-ipari termékek iránt, és kiemelt figyelmet fordít minőségükre ? tudtuk meg a Kempinsky Hotelban tartott tájékoztatón.

Céljuk, hogy ? mint teljesen magyar tulajdonú, legrégebbi magyar élelmiszerlánc ? a minőségi magyar termékeket az érdeklődés középpontjába állítsa, összefogja a magyar termelői és vállalkozói réteget védelmük érdekében, illetve hangsúlyozza, hogy a hazai gazdaság megerősödése szempontjából fontos a jogkövetően, tisztességesen kereskedő cégek hosszú távú állami támogatása, elismerése.

Hagyományteremtő céllal 2006-ban szervezték meg az I. Coop Rallyet ? a minőségi magyar termékekért autós vetélkedőt. A kezdeményezés sikerességét bizonyítja, hogy a visszajelzések alapján már az első évben kiérdemelte az FMCG szektor és a kormányzat támogatását, illetve országos szinten jelentős médiavisszhangot váltott ki.

Törekvésük folytatásaként idén tegnaptól szombatig szervezik meg az V. Coop Rallyet a Dunántúli régióban, ahol Fazekas Sándor, vidékfejlesztési miniszter a Coop Csoport célkitűzésével egyetértve vállalta a verseny fővédnöki szerepét.

A verseny

A Coop Rallyen több mint 80 autó versenyez, elsősorban a napi fogyasztási cikkeket gyártó vállalatok és médiatámogatóik részvételével. A verseny szakmai irányítását Ferjáncz Attila végezi. A résztvevők az útvonal alatt a régió kiemelt gyártó és forgalmazó központjait érintik, ahol ügyességi versenyeken, gyárlátogatásokon, termékbemutatókon, színes programokon vesznek részt.

A régiós rendezvényekre meghívást kap a helyi polgármester, alpolgármesterek, országgyűlési képviselők, illetve a média is. A versenyzők szakmai megbeszéléseken konzultálnak a házigazda vállalatok és a közigazgatási szektor helyi képviselőivel. A verseny minden évben Magyarország más-más régiójában kerül megrendezésre.

Terveik szerint kilenc kiemelt vidéki helyszínen sajtótájékoztató keretében ismertetik a média számára a kezdeményezés célját. Az első nap végén, egy fogadás keretében a szálláshelyen kerül sor a verseny értékelésére, illetve a második nap végén a hivatalos eredményhirdetésre, és a díjak átadására.

A minőségi magyar termékekért rendezett rallye nemcsak játékos verseny, hanem komoly szakmai üzenettel is bír: a forgalmazó és a gyártók közös ügynek tekintik a magyar élelmiszeripart érintő kérdéseket, illetve kiemelt figyelmet szentelnek a minőségi magyar termékekre.

Útvonal és helyszínek

Szeptember 16-a, csütörtök: Ünnepélyes megnyitó és indulás Budapestről, a Bonbonetti Choco Kft-től. Budapest, Törley Pezsgőpincészet Kft. Agárd, Agárdi Pálinkafőzde. Székesfehérvár, Alföldi Tej Kft. Siófok, Sió-Eckes Kft. Szállás Tapolcán.

Szeptember 17-e, péntek: Tapolcáról Badacsonyörs, Varga Pincészet Kft. Kékkút, Kékkúti Ásványvíz Zrt. Veszprém, Unilever Magyarország Kft. ? Algida. Pannonhalma, Coop bolt ? Coop Győr Zrt. Mosonmagyaróvár, Kaiser Food Kft. Szállás Bükfürdőn. Szeptember 18-a, szombat: hazaindulás.

A Coop Üzletlánc

A hazai piac legnagyobb forgalmú kiskereskedelmi franchise rendszere. A kizárólagosan magyar tulajdonban lévő Csoport közel 700 kis- és középvállalkozást fog össze, ezáltal az ország egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztatója is egyben. A tulajdonosi kör és a Coop gazdasági társulás a magyar gazdaságban betöltött szerepéhez mérten, illetve azon túlmenően is nagy hangsúlyt fektet a versenyképes minőségi magyar termékek forgalmazására.

Kiemelten nagy jelentőséget tulajdonít a tudatos és felelős kereskedői magatartásnak, amely a beszállítóival, partnereivel történő együttműködésében is megmutatkozik. Az üzletláncban forgalmazott cikkek legnagyobb hányada hazai gyártású és magyar munkaerő által előállított termék, beszállítói között nagy arányban megtalálhatóak a kistérségi termelők is.

Naponta másfél millió ember keresi fel az ötezer Coop bolt valamelyikét. A Coop Üzletláncnak ma már közel 3000 boltja van, és a Csoporthoz további kétezer üzlet tartozik. A bolthálózat az ország 1650 településén van jelen, naponta mintegy 1,5 millió vevő fordul meg boltjaiban, a foglalkoztatottak száma jelenleg már a 30 ezer főt is meghaladja. A nehéz gazdasági környezet ellenére az üzletlánc célja a meglévő munkahelyek megtartására, egyben nyitottak az alternatív foglalkoztatási formák körének bővítésére is.

A magyar gazdaság elkötelezett szereplője

A Coop Csoport gazdasági súlyát mutatja, hogy tavalyi összforgalma meghaladta az 510 milliárd forintot. Pénzügyileg stabil, a saját erejéből dinamikusan fejlődik. A Csoport nagy hangsúlyt helyez fejlesztésekre, a piac, a kereskedelem alakulásának folyamatos követésére. A lefektetett jövőkép és küldetés melletti elkötelezettség meghozta az eredményét, biztosítva a Csoport piaci pozíciójának megerősödését a fogyasztói, a partneri és a tulajdonosi oldalon egyaránt. A Coop középtávú stratégiájának része az informatikai, a logisztikai fejlesztés, a boltmegújítási program kidolgozása és bevezetése.

Az Üzletlánc saját fejlesztésű, összesen több milliárd forintos befektetést igénylő kereskedelmi informatikai megoldást épít 2002 óta, amelynek eredményeként közel hétszáz üzletben működik az egységes informatikai rendszer. Az informatikai fejlesztés mellett a ma már háromszázezres tagságot elérő törzsvásárlói rendszer országos kiterjesztése is folyamatosan zajlik.

A Coop felelős társadalmi szereplő ? törődik a nemzeti identitás, a kulturális értékek megőrzésével, a közösségi tudat erősítésével. A Coop hosszú évek óta jelentős részt vállal a helyi közösségek életében, felelős vállalatként támogatja, segíti mindennapi működésüket. A Csoport idén jelentős forrásokat különít el az árvízkárosultak megsegítésére.

A Coop a jövőben továbbra is nagy hangsúlyt kíván fektetni a nemzeti identitás, a kulturális értékek megőrzését célzó rendezvények, civil szervezetek, művészeti alkotócsoportok, sportegyesületek és egyéb más civil kezdeményezések támogatására. Az élsport, az olimpiai eszme és mozgalom népszerűsítését, a közösségi tudat erősítését is feladatának tekinti. A Csoport immár 1996 óta a Magyar Olimpiai Csapat arany fokozatú főtámogatója, kiemelt szponzora a hazai női kézilabda- és a férfi vízilabda-válogatottnak.

A felhalmozott tudás megőrzése, továbbadása a feladata a Coop Csoport fenntartásában működő kecskeméti kereskedelmi és közgazdasági szakközépiskolának. Az 1954 óta működő intézményben jelenleg 600 tanulót oktatnak az érettségire felkészítő nappali tagozatos osztályokban, de mintegy 230 érettségizett fiatal szakképzésével is foglalkoznak.

Szóljon hozzá!