ZETApress

hírportál

Megállapodás a sztrájkról

A Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) által október 25-én reggel 6 és 8 óra között meghirdetett ? a személyszállító- és szerelvényvonatok közlekedtetésére vonatkozó ? munkabeszüntetésről és a munka újraindításához kapcsolódó feladatokról, intézkedésekről tartottak egyeztetést a MOSZ, a MÁV ZRt. és a MÁV-START Zrt. képviselői október 19-én.

Az eltérő álláspontok miatt a közlekedő vonatok mennyiségében nem született megállapodás, tekintettel arra, hogy a vasúttársaság azt kérte: valamennyi személyszállító vonat közlekedjék. A szakszervezet ezt nem vállalta, ezért a kétórás figyelmeztető sztrájk ? amennyiben megtartják ?, csütörtök reggel több, mint hatszáz vonatot érinthet, az összes járat közel húsz százalékát. Ez idő alatt, illetve a munkabeszüntetést követő időszakban ? a menetrend helyreállításáig ? késésekre, járat-kimaradásokra, útvonal-rövidülésekre kell számítani.

Lényeges, hogy a nemzetközi vonatokat befogadják a magyar határállomásra, de onnan csak a sztrájk befejezése után indulnak tovább. A munkabeszüntetés ideje alatt a tehervonatok közlekednek, s a személyszállító vonatszerelvények műszaki és forgalmi előkészítése is megtörténik, hogy a sztrájk befejezése után a vonatjáratok elindulhassanak. A vasúttársaság az alapvető szolgáltatások biztosítását csakúgy kiemelt feladatnak tekinti, mint a sztrájk befejezése utáni vonatközlekedés mielőbbi helyreállítását.

A tárgyaló felek megállapodtak abban, hogy az állomásokon és az utasterekben garantálják a folyamatos energiaellátást, a fűtést, az utas-tájékoztatást. A mozdonyvezetők biztosítják a vonatokon a szerelvény energiaellátását, vagyis a fűtést és a világítást, továbbá a fékberendezések működését. A munkabeszüntetés kezdete előtt elindított, és a nyílt vonalon tartózkodó vonatok biztonságos közlekedését a következő állomásig biztosítják, vagyis vonatok nem vesztegelhetnek a nyílt vasúti pályán. A megállapodásban azt is megfogalmazták, hogy biztosított lesz az utas-biztonság és a vagyonvédelem, valamint a balesetelhárító, vagy katasztrófa elhárítás céljából forgalomba helyezett vonatok közlekedése is.

A MÁV-START Zrt. a sztrájk miatt elhalasztott utazásokra szóló előreváltott menet- és helyjegy árát a kezelési költség levonása nélkül téríti vissza, az alábbiak szerint: Ha utasunk a várható vonatkésés miatt az utazás megkezdése előtt lemond az utazásról, a fizetett menetdíjat, InterCity (IC) és InterPici (IP) pótjegy árát kezelési költség levonása nélkül visszatérítjük részére. A sztrájk miatt elmaradó IC, IP vonatokra megváltott helyjegyek, pótjegyek árát levonás nélkül visszaadjuk. Kezelési költség levonása nélkül a megvásárolt menetjegyek, IC és IP pótjegyek visszatérítése a sztrájk lemondását követő harmadik nap éjfélig igényelhető. Az, aki a nemzetközi vonat elmaradása miatt mond le az utazásról, a Magyarországon váltott nemzetközi menetjegy árának és a helybiztosítási díjának levonás nélküli visszatérítésére jogosult.

A más vasút által kiállított nemzetközi menetjegyek fel nem használását kérjük igazoltatni, amely alapján a menetjegyet kiadó vasúthoz lehet benyújtani a visszatérítési igényt. Az IC és IP vonatok késése miatt az IC, illetve IP pótjegy árának visszatérítése a célállomáson nem igényelhető. A vasúttársaság ? a mozdonyvezetők közreműködésével ? minden igyekezetével azon lesz, hogy a munkabeszüntetés befejezése után minél előbb helyreálljon a menetrend. Az esetleges vasúti munkabeszüntetés miatt keletkezett kényelmetlenségekért a MÁV Zrt. és a MÁV-START Zrt. az utasok megértését és türelmét kéri.

Négy pályázat érkezett a privatizációs eljárásra

A MÁV Magyar Államvasutak ZRt., a MÁV Vagyonkezelő Zrt. megbízottjaként is eljárva május 29-én nyilvános, kétfordulós pályázatot hirdetett a MÁV Cargo Árufuvarozási Zrt. teljes részvénycsomagjának értékesítése céljából. A kötelező érvényű ajánlatok megtételének határideje október 19-e volt. A pályázatok benyújtására rendelkezésre álló határidőig négy ajánlat érkezett.

A kötelező érvényű ajánlatot beadó pályázók a következők voltak: Cargo Central Europe Konzorcium; New World Resources Transportation B.V; Rail Cargo Austria és a GySEV Zrt. konzorciuma; Spedtrans és a Slavia Capital konzorciuma, tudtuk meg Sajtóosztályuktól.

Mint az ismert, a pályázat első fordulójában 12 pályázó adott be indikatív ajánlatot. A MÁV Igazgatósága az Értékelő Bizottság javaslatát elfogadva augusztus 10-i ülésén úgy döntött, hogy a pályázatok magas színvonala és a pályázók pontszámai közötti kis különbség miatt az eredetileg tervezett öt helyett hét pályázót enged a második fordulóba. A pályázók átvilágíthatták a MÁV Cargo működését, találkozhattak a Társaság menedzsmentjével, és helyszíni látogatásokon vehettek részt.

Az Értékelő Bizottság a következő napokban megvizsgálja az ajánlatok tartalmát, ha szükséges, hiánypótlásra szólítja fel az ajánlattevőket. A pályázatok elbírálása során maximum 90 pont jár a megajánlott vételárért, míg a munkavállalókkal kapcsolatos vállalásokért maximum tíz pont adható. Az értékelés során előbb a munkavállalói pontok kerülnek kiosztásra, a külön zárt borítékokban beadott árajánlatok bontására csak ezek után kerül majd sor. Az árborítékok az értékelés időpontjáig közjegyzői letétbe kerülnek.

A MÁV Zrt. Igazgatósága az Értékelő Bizottság javaslata alapján hozza meg döntését a nyertes ajánlattevő személyéről. A MÁV Zrt. a döntés előtt a munkavállalók képviselőivel egyeztetni fog. A MÁV Zrt. ? üzleti érdekeit szem előtt tartva ? a pályázatról a nyertes ajánlattevő kiválasztásáig nem ad tájékoztatást, tudatta a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága.

2 hozzászólás

Visszajelzések

  1. ZETApress » A sztrájk alatt sem fagyoskodtunk
  2. ZETApress » Fokozott jegyellenőrzés a peronokon

Szóljon hozzá!