ZETApress

hírportál

Gerincút Csepelen

Csütörtökön megkezdődött a csepeli gerincút építése, ami hatékonyabb közlekedést és csökkenő környezeti terhelést biztosít a városrész számára ? tudtuk meg a minap az észak-csepeli tájékoztatón.

A Weiss Manfréd út ? Szállítók útja csomópontot a Posztógyár utcával összekötő 2,5 kilométeres útszakasz 2011. szeptemberre készülhet el ? ismertette a beruházás legfontosabb részleteit a helyszíni bejáráson Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes és Tóth Mihály csepeli polgármester. A közel 6,9 milliárd forintos fejlesztést 3,745 milliárd forinttal támogatja az Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alapja.

A csepeli gerincút első 2,5 kilométer hosszú és 40 méter széles szakasza a Weiss Manfréd út ? Szállítók útja csomóponttól a Posztógyár utcáig vezet. Az útszakasz a Weiss Manfréd útnál jobbra ágazik, ahol jelzőlámpás csomópont biztosítja a biztonságos csatlakozást a meglévő utakhoz (Corvin utca, Kossuth Lajos utca, Kapisztrán János utca, Petróleum utca).

A tervezett nyomvonalat külön szinten keresztezi a Csepeli HÉV pályája. A kereszteződésnél új híd épül, ami átíveli az utat és a meglévő iparvágányt. A híd után az út balra kanyarodik és párhuzamosan halad a Csőgyár utca ? Gyepsor utca ? Magyar utca vonalával. Onnan az út a Posztógyár utcáig halad tovább, majd azon keresztül csatlakozik a II. Rákóczi Ferenc utcához. A déli irányú forgalom az átépülő Betű utca nyomvonalán csatlakozik a gerincútba. A Posztógyár utca ? Betű utca egyirányú utcapárrá alakul, ideiglenesen a főúthálózat részévé válik.

A Fővárosi Önkormányzat által megvalósított projekt legfőbb célkitűzése az eljutási idő és a környezeti terhelés csökkentésén keresztül a kerületben lakók életminőségének növelése és a népességcsökkenés megállítása. A fejlesztésnek köszönhetően a helyi vállalkozások versenyképessége is nő, hiszen megközelíthetőségük jelentősen javul. A projekt mindezeken túl hozzájárul Budapest komplex közlekedési rendszerének fejlesztéséhez a környezetvédelmi szempontok és a lakossági igények figyelembevételével.

A Fővárosi Önkormányzat és a beruházást megvalósító konzorcium a múlt hónapban írta alá a projekt építési szerződését. A kivitelezés ez alapján a Budafoki úti főgyűjtő csapadékcsatorna és HÉV híd átépítésének munkálataival kezdődik. A csatornaépítés, a HÉV-híd átalakítása és a HÉV forgalom ismételt üzembe helyezése várhatóan 2011. márciusban a gerincút kiépítése pedig 2011 őszén fejeződik be.

Az építők főnöke elmondta, hogy az építkezés jelentős mennyiségű fakivágással jár. ? Nem félnek, hogy a környezetvédők tiltakozni fognak emiatt? ? kérdeztem, de megnyugtatott, hogy ugyanennyit ültetnek majd helyettük. Más kérdés, hogy a rendszerváltozás előtti kommunista szombatokon ültetett sok száz fa újabb 30-40 év alatt nő meg ekkorává, s mivel a kivágott fák helyén fut majd az új út, utódaik máshol adnak majd árnyékot.

Szóljon hozzá!