ZETApress

hírportál

Megalakult a MÁV-START menedzsmentje

Vasárnap a gyakorlatban is megkezdte önálló tevékenységét a százszázalékos MÁV tulajdonú személyszállítási cég, a MÁV-START Zrt. A MÁV-START megalapításának célja egy szolgáltatásközpontú, pénzügyileg átlátható, hatékony szervezet létrehozása volt, melynek révén megvalósul az átlátható, elkülönült gazdálkodás, valamint ? a MÁV Csoport tagjaként ? versenyképes, a piaci körülményekre rugalmasan reagáló cég jött létre.

A 62 milliárd forint tőkével és összességében mintegy 7200 fő munkavállalóval megalakult új társaság alapvetően a MÁV ZRt. korábbi Személyszállítási Üzletágának dolgozóit, feladatait vette át. Az új személyszállító társaság tevékenységének megkezdésével egyidejűleg munkába álltak a MÁV-START Zrt. újonnan kinevezetett vezetői is.

Heinczinger István, a MÁV ZRt. vezérigazgatója döntése értelmében a MÁV önálló személyszállítási cége tevékenységének megkezdésétől Tömpe István a MÁV-START Zrt. üzleti vezérigazgató-helyettese. 1973-ban szerzett közgazdász-tanár diplomát, 15 éve rendelkezik kandidátusi címmel. Az egyetem elvégzése után a Gazdaságkutató Intézet kutatója, ekkortól évtizedeken keresztül hazai és külföldi egyetemeken tanít. 1988-1990 között kormányfőtanácsos, privatizációs kormánybiztos, pénzügyminiszter-helyettes, az Állami Vagyonügynökség első ügyvezető igazgatója volt.

Később a MÁV valamint a Földhitel és Jelzálogbank elnöke, az ÁPV Rt. igazgatóságának tagja. Dolgozott a Daiwa Securities Értékpapír-kereskedelmi Rt. elnökeként, illetve a Budapesti Értéktőzsde Igazgatóságának tagjaként. 1998-2003 között a Merito Consultingnál befektetési tanácsadással, vasúti projektekkel foglalkozott. 2003-2004-ben a MÁV stratégiai vezérigazgató-helyettese, majd a Merito Consulting ügyvezetője. 2007. év elejétől mostani kinevezéséig a MÁV főtanácsadójaként tevékenykedett.

Matéczné Németh Ágnes lett a MÁV-START Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese. A Közlekedési Szakközépiskola vasútforgalom és kereskedelem szakán végzett, majd a tisztképző elvégzése után a győri Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskola Vasút-üzemviteli szakán okleveles üzemmérnök diplomát szerzett. 1976-tól 1984-ig Budapest-Keleti pályaudvar forgalmi szolgálattevőjeként, majd három évig személyszállítási vezetőként dolgozott. 1987-89 között a Keleti pályaudvar állomásfőnök-helyettese, majd a MÁV Tájékoztatási Iroda helyettes vezetőjeként tevékenykedett. Később a MÁV Személyszállítási Üzletág osztályvezető-helyettese, osztályvezetője, majd ugyanitt divízióvezetői, szakigazgató-helyettesi, illetve főosztályvezetői pozíciót is betöltött.

Virág Imre lett a MÁV-START Zrt. humánpolitikai vezérigazgató-helyettese. 1992-ben a Miskolci Egyetem szervezési és vezetési szakán szerzett gépészmérnök diplomát. Több külföldi képzésen, köztük a Newport University MBA képzésén vett részt. Pályafutását a Comptrans Kft.-nél kezdte, emellett a miskolci egyetemen tanársegédként tevékenykedett. 1994-től 1999-ig az Electrolux?Lehel Hűtőgépgyár személyi vezetője, majd 1999-től az Elektrolux AB stratégiai toborzási projektjének vezetője. 2001-2004 között a Wallis Autó Holding Rt., majd a Pannonplast HR igazgatója. 2004-től kinevezéséig a MÁV Személyügyi Főosztályát vezette, ahol ? a személyügyek mellett ? karrier menedzsmenttel is foglalkozott.

Az új társaság stratégiai és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettese Hercegh Tamás. A villamosmérnök végzettséggel rendelkező szakember 1991-95 között az Olivetti Hungary kereskedelmi igazgatója volt, 1995-től 1998-ig a Xerox regionális igazgatója, a kelet-európai üzleti folyamatokért, infrastruktúráért felelt. Ezután a Cap Gemini tanácsadó cég ügyvezető igazgatója, majd három éven keresztül a Microsoft Magyarország ügyvezetője. 2001-től változás- és válságkezeléssel foglalkozott. 2005-től 2007 elejéig a MÁV Informatika Kft. vezérigazgatójaként tevékenykedett.

Augusztus elsejétől a MÁV-START Zrt. pénzügyi vezérigazgató-helyettesi pozíciót Lajtai Katalin tölti be, aki végzettségét tekintve közgazdász, okleveles könyvvizsgáló, adószakértő, igazságügyi könyv- és adószakértő. A Közgazdaságtudományi Egyetem belkereskedelmi szakán szerzett egyetemi diplomát. 1973-tól az Alkalmi Áruk Háza Vállalat munka-üzemszervezője, üzemgazdász, majd a Fővárosi Szállítási Vállalat elemzési csoportjának vezetője. 1980-tól a Tanszergyártó és Értékesítő Vállalat közgazdasági osztályvezetője, gazdasági igazgatója. Tevékenykedett a Népművészeti Vállalat gazdasági igazgatójaként, illetve a Ramóna Finomkötöttáru Szövetkezet főkönyvelőjeként. 1990 és 1993 között a Novaglobus Kereskedelmi és Ügynöki Kft. gazdasági igazgatója, majd 1993-tól a Dunapack Papír- és Csomagolóanyag Zrt. igazgató-főkönyvelője volt.

Mint arról már a MÁV ZRt. Kommunikációs Igazgatósága a korábbiakban tájékoztatást adott, Heinczinger István, a MÁV ZRt. vezérigazgatója ? a MÁV Igazgatósága elnöke egyetértésével ? július 1-jei hatállyal Mosóczi Lászlót nevezte ki a MÁV-START Zrt. vezérigazgatójának. A MÁV-START Zrt. menedzsmentjének megalakulása a MÁV ZRt. vezetését is érintette, ahol emiatt ugyancsak történt személyi változás. A MÁV-START Zrt. élére kinevezett Mosóczi László korábbi általános üzletági vezérigazgató-helyettesi feladatkörét Szamos Alfonz veszi át, aki egyúttal továbbra is ellátja a Pályavasúti Üzletág főigazgatói feladatait.

Szamos 1971-ben szerzett diplomát a győri Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskola, Közlekedésépítési kar, Vasútépítési és fenntartási szakán. 2000-ben menedzseri diplomát szerzett. A MÁV-nál főiskolai tanulmányai befejezése óta dolgozik. 1982-től a székesfehérvári pályafenntartási főnökség vezetője volt. 1986-tól építési és fenntartási vonalbiztos, 1988-tól vonalbiztosi csoportvezető. 1991-től építési és fenntartási osztályvezető-helyettesként tevékenykedett. 1995-től pályagazdálkodási divízióvezető volt. 1997-től a Pálya-, Híd- és Magasépítményi Főosztály, illetve Szakigazgatóság szakigazgató-helyettese és pályagazdálkodási divízióvezetője. 2003-tól a Pálya Mérnöki Létesítmények Igazgatósága vezetője volt. Tavaly decembertől a MÁV ZRt. Pályavasúti Üzletágának főigazgatója.

Szóljon hozzá!