ZETApress

hírportál

Épített környezetünk

Az Építőipari TISZK iskoláinak tanulói négy kategóriában ? szakiskolai tanuló, szakközépiskolai tanuló, művészeti képzésben tanulók, technikus tanuló ? kétfordulós szakmai versenyen mérethették meg magukat, amely a résztvevőknek akár a továbbtanulás során, akár munkába álláskor hasznos tapasztalat lehet ? tudatta Erdődi Andrea.

Az első fordulóban hat olyan színes témát adtak meg a verseny kiírói, amelyek közül szabadon választhattak a diákok. Anyagot gyűjthettek, és feldolgozhatták valamely Magyarországon található, építészeti szempontból különleges épület (vár, kastély, skanzenben található épület, kortárs építészeti alkotás) történetét, vagy írhattak a magyar építészeti kultúra fejlődéséről. A legérdekesebb munkákat azonban a Saját szakmám szerepe, helye, fontossága az építőiparban témában várták, hiszen a verseny fő célja a tanulók motivációjának növelése az építész szakma iránt.

A pályamunkák kiértékelésénél fontos szempont volt, a választott téma, az egyedi és színvonalas szakmai és esztétikai megoldás, de az önálló és újszerű megoldások is előnyt jelentettek. A továbbjutott tanulók felkészítését a szakmai tanárok végezték. A döntő az Ybl Miklós Ybl Miklós Építőipari Szakképző Iskola színháztermében került megrendezésre, ahol a 61 jelentkezőből 28 versenyben maradt tanuló, játékos, de szakmai felkészültséget igénylő versenyfeladatok megoldása során gyűjthette pontjait.

Szakmai kulturális verseny

A 17 szakközépiskolás, 4 szakiskolás és 7 technikus versenyző eredményei projektoron folyamatosan kivetésre kerültek. A megszerzett pontok összegzése után a zsűri tagjai ? Farkasházi Tamás, a Schulek Frigyes Kéttannyelvű Építőipari Műszaki SZKI igazgatóhelyettese, Woynarovich Pálma, a Pogány Frigyes Kéttannyelvű Építőipari Szakközépiskola és Gimnázium tanára és Tóth József az Ybl Miklós Építőipari Szakképző Iskola tanára ? azonnal értékelhették a versenyt. Az verseny abszolút győztese Sztaszkiv Milán szakiskolai tanuló lett. A technikusok közül Nagy Karolina, a szakközepesek kategóriájában Balog Ádám lett a győztes.

A résztvevők összesen egymillió 280 ezer forintdíjazásban részesültek. Oklevélen és tárgyi jutalmon túl a döntős tanulók mindannyian egyszeri, negyvenezer forintos ösztöndíjat kaptak. A helyezés szerinti differenciálást az iskolák külön 5, 10, 15 ezer forintos ajándékutalványok kiosztásával oldották meg, a Magyar Közoktatási és Szakképzési Szakszervezet pedig külön jutalmazta a kommunikációs feladatban kiemelkedő teljesítményt nyújtó diákokat, öt-ötezer forintos ajándékutalvánnyal.

Szóljon hozzá!