Változások a Co-op Hungary Zrt. élén
Kettévált az elnöki és a vezérigazgatói pozíció. Csepeli Lajos a Co-op Hungary Zrt. új elnöke és Murányi László az új vezérigazgató. Szilágyi Pétert újabb 5 évre megválasztották a Felügyelő Bizottság elnökének. Bartus Pál, aki eddig egy személyben töltötte be a két tisztséget, az új ciklusra már nem kívánta jelöltetni magát, tudtuk meg Sajtóosztályuktól.
A Co-op Hungary Zrt., a magyarországi piacvezető üzletlánc cikluszáró közgyűlésén a Coop Szolnok Kereskedelmi Zrt. 51 éves vezérigazgatóját, dr. Csepeli Lajost választották elnökké. Murányi László, aki korábban a társaság általános vezérigazgató-helyettese volt, a továbbiakban vezérigazgató. Bartus Pál, aki tizenöt éven át volt a Zrt. elnök-vezérigazgatója, már korábban úgy döntött, hogy egyik tisztségre sem jelölteti magát, a jövőben az elméleti munkában szeretné hasznosítani a gyakorlati munkában szerzett tapasztalatait, és továbbra is betölti az ÁFEOSZ elnöki posztját és ellátja a nemzetközi és hazai társadalmi tisztségeit. Kiemelkedő munkáját a legmagasabb szövetkezeti kitüntetéssel, a gróf Károlyi Sándor díjjal ismerték el.
A Co-op Hungary Zrt. tavaly a korábbinál nehezebb piaci körülmények között is 9,2 százalékkal növelte forgalmát, ez ma négyszázmilliárd forint, az adózás előtti gazdálkodási eredmény 5,5 milliárd forint. A társaság új vezetése erős alapokon folytathatja az építkezést. A folyamatosság és a változás kettős követelményét szem előtt tartva a jövőben is arra törekszik, hogy megőrizze a csoport piaci pozícióit, növelje a versenyképességet. Az idén folyó áron 8-10 százalékos forgalombővülésre számítanak.
Változatlanul nagy gondot fordítanak fő működési területük, a 3 és fél- és 15 ezer fős a kistelepülések ellátására, és garantálják, hogy a COOP üzletek a jövőben sem kívánnak olcsó, alacsony minőségű termékeket forgalmazni. Növelni kívánják a márkatermékek számát; ez ma körülbelül hétszáz terméket jelent, és a kiskereskedelmi forgalom 16 százalékát teszi ki. A márkatermék rendszer a cégnek és a beszállítóknak egyaránt a minőség garanciája, hiszen a követelmények szigorúak, de a termelők tudják, hogy a hálózat révén minőségi termékeik biztos piacra számíthatnak.
Csepeli Lajos a Co-op Hungary Zrt. új elnöke, a Coop Szolnok vezérigazgatója
A Coop Csoport életében olyan ciklus következik, amely épp olyan szemléletbeli változást követel, mint amikor a mennyiségi gyarapodás volt a fő feladatok egyike: most a minőségi továbblépés feltételeit kell megteremtenünk.
A Co-op Hungary Zrt-ben tulajdonos részvényesek és a vásárlók érdeke, hogy minél hatékonyabban, igazi nagyvállalatként működjön a Coop Csoport. Ez a boltokat üzemeltető több mint 800 kisebb és nagyobb vállalkozásra épp úgy nagy feladatokat ró, mint az operatív végrehajtókra: arra van szükség, hogy gyorsan megszülessenek a döntések.
Gyakran kell párhuzamosan több feladatot megoldani, sikeresen alkalmazkodni a naponta változó piaci feltételekhez, fönntartani, sőt fokozni a versenyképességet. Meg kell őrizni a piacvezető pozíciót ? az erősödő konkurencia harcban ez folyamatosan magas színvonalú irányító munkát követel.
A hatékonyság növeléséhez elengedhetetlen a Csoporton belüli további koncentráció, így e vonatkozásban a következő években még jól látható feladatok vannak. Célunk az, hogy a Coop Csoport a jövőben is állja a versenyt a bővülő konkurenciával. Ehhez tovább kell fejlesztenünk üzletpolitikánkat, melynek középpontjában továbbra is a vásárló áll, mondta az elnök.
Murányi László, a Co-op Hungary Zrt. új vezérigazgatója
A Coop Csoport középtávú stratégiája tavaly ősszel elfogadásra került, jelenleg is folyik megvalósítása, további részelemeinek kidolgozása: Őszre elkészül a Coop üzletlánc középtávú marketing stratégiája, ez lesz a fejlődés vezérfonala a következő néhány évben.
Folytatódik az informatika bevezetése, ez fontos tényezője a versenyképességnek. Tisztában kell lenni a vásárlói szokásokkal, és látni kell az értékesítési forgalmi számokat, hogy hatékonyabban tudjunk működni a piacon. Megkezdődött a Coop Csoport logisztikai rendszerének átvilágítása. Országos kiterjesztés alatt áll a törzsvásárlói rendszer. A 2007 évre tovább csiszolódott a lánc üzletpolitikája, fejlesztettük a beszerzési, választék kialakítási, akciós és kommunikációs részeket.
A cég vezetésében bekövetkezett változással a folyamatosság fennmarad – az eddigi értékek következetes képviseletéből nem enged a menedzsment. Tisztességes és törvényes üzletmenet fogja jellemezni a jövőben is a Coop tevékenységét. Azon leszünk, hogy a jövőben még jobban megfeleljünk vásárlóink bizalmának, tovább javítsuk a bolti szolgáltatásainkat. Továbbra is tartós, megbízható partnerei kívánunk lenni szállítóinknak, mondta Murányi László a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója.