Kompenzál a Vodafone
A Gazdasági Versenyhivatal döntése alapján a Vodafone kompenzálja a fogyasztókat a megtévesztő mobilnet-hirdetései miatt – tudatta a GVH Sajtóiroda.
A GVH megállapította, hogy a Vodafone valótlanul hirdette korlátlanként egyes mobilnet-kiegészítő csomagjait. A cég elismerte a jogsértést és extra adatkerettel kompenzálja az érintett ügyfeleket – ezzel 60 millió forintra mérsékelve a rárótt bírságot.
A nemzeti versenyhatóság vizsgálata feltárta, hogy a Vodafone Magyarország Zrt. (Vodafone) megtévesztően népszerűsítette a mobilinternet-díjcsomagjai mellé választható, bizonyos közösségi alkalmazások korlátlanságát ígérő (pl. korlátlan közösségi élmény) kiegészítő csomagjait. A reklámok állításaival szemben ugyanis a csomagok valójában nem voltak korlátlanok, mivel bizonyos funkciók használata (pl. a beágyazott médiatartalmak megtekintése) csökkentette az ügyfelek adatkeretét.
A Vodafone az eljárás során együttműködött a Versenyhivatallal: elismerte a jogsértést, lemondott a jogorvoslatról, emellett a tisztességtelen gyakorlat jóvátételét vállalta a fogyasztók felé. Ennek keretében a cég valamennyi, jelenleg ilyen csomagot használó ügyfelének (vagyis minden olyan előfizetőnek, akinek a vállalás megvalósításakor Vodafone Passt tartalmazó díjcsomagja vagy kiegészítő Pass szolgáltatása van) 3 GB-os extra adatkeretet biztosít. A Vodafone SMS-ben fogja értesíteni a kompenzációról az érintett ügyfeleket.
A cég együttműködését és a fogyasztói kompenzációt is figyelembe véve a GVH Versenytanácsa 60 millió forintos bírságot szabott ki a vállalkozásra és eltiltotta a jogsértőnek bizonyult gyakorlat folytatásától. A Vodafone fogyasztói jóvátételi programjának végrehajtását a GVH a határidő leteltét követően, részletesen ellenőrzi majd. Az ügy hivatali nyilvántartási száma: VJ/1/2021.