ZETApress

hírportál

Hankook-abroncs Audikon

Újabb elektromos Audi modelleket lát el gumiabronccsal a Hankook. Az elektromobilitás gyorsan növekvő piaca sok egyedi igényt teremt, és ez különösen igaz a gumiabroncsokra – tudatták sajtósaik.

Az Audinál több modellt – ideértve az Audi e-tron, az Audi e-tron Sportback és az Audi e-tron GT modelleket is – a Hankook lát el elsőszerelt abroncsokkal, mostantól pedig az Audi Q4 e-tron és az Audi Q4 Sportback e-tron is Hankook abroncsokon gurul ki a gyárból. A Hankook gumiabroncs-megoldása ennél a járműkategóriánál az alacsony gördülési ellenállásának köszönhetően növeli a két Audi modell hatótávolságát.

Az elektromos járművek sokak szerint a jövő fentartható közlekedésének egyik alappillérei lesznek, az viszont biztos, hogy piacuk már napjainkban is folyamatosan nő. A villanyautók iránti egyre fokozódó kereslet pedig már a jelenben is olyan igényeket teremt, amikre a prémium abroncsgyártó Hankook nem csak fel van készülve, de már jó ideje ki is tud szolgálni. Az elektromos Porche Taycan már ev specifikációjú Hankook abroncsokon hagyja el a gyárat, egy együttműködés keretében a Volkswagen legelső, teljesen elektromos SUV-ja, az ID.4 az első naptól kezdve az abroncsgyártó kifejezetten elektromos járművekre fejlesztett abroncsán, a Ventus S1 evo 3 ev-n gurul ki a szalonokból, míg a korábbi Audi RS modellek és az Audi e-tron mellett 2021-től Hankook Ventus S1 evo 3 ev abroncsokkal szerelik fel a nagyteljesítményű Gran Turismo Audi e-tron GT quattro típust is.

A legújabb Audi modellek – a Q4 e-tron és a Q4 Sportback e-tron – már szintén az elektromos járművek egyre bővülő portfóliójába tartoznak, és a korábbi sikeres együttműködések után ezekhez a modellekhez is a Hankook szállítja egyedi gumiabroncsait gyári elsőszerelésként. Az Audi két új, sportos, kompakt SUV-je a vonzó formaterv mellett számos műszaki újítással is büszkélkedhet. Ugyanakkor a tisztán elektromos hajtáshoz olyan gumiabroncsra van szükség, amely magabiztosan képes ezt a technológiát átvinni az utakra: a Hankook Ventus S1 evo 3 ev gumiabroncsot kifejezetten elektromos autókhoz fejlesztették ki, így képesek maradéktalanul ellátni ezt a feladatot.

Az Audi fejlesztői partnereként számos sikeres projektet valósítottunk meg együtt az elmúlt években. Az, hogy a megfelelő gumiabroncsok biztosításával elősegíthetjük a portfólió elektromos járművekre való átállását, nagyon fontos számunkra, hiszen ezzel hozzájárulunk az egyre fenntarthatóbb közlekedéshez – mondja Sanghoon Lee, a Hankook Tire Europe elnöke.

Alacsony gördülési ellenállás, kis tömeg, nagy teherbírás

A fenti tulajdonságok különösen fontosak az elektromos járművek gumiabroncsai számára. Ezek a tényezők ugyanis elősegítik az akkumulátor teljesítményét, és ezáltal növelik a jármű hatótávolságát, ugyanakkor biztonságosan hordozzák a koncepcióból adódó nagyobb járműtömeget. Hogy mindez egyetlen abroncsban megvalósulhasson, a Hankook mérnökei a Ventus S1 evo 3 ev-t egy speciális, nagy teljesítményű aramid hibrid szálból készült kétrétegű vázzal látták el. Ez egyfelől nagyon erős stabilitást biztosít, másfelől a méretéhez képest alacsony menetkész tömeget ad a gumiabroncsnak. Szintén fontos a Ventus S1 evo 3 ev-ben használt futókeverék, amelyet az elektromos mobilitás igényeihez igazítottak: a kiemelkedően nagy nyomaték nedves és száraz útfelületen egyaránt kiváló tapadást biztosít, ugyanakkor optimalizálja a gördülési ellenállást is.

Az Audi Q4 e-tron és az Audi Q4 Sportback e-tron 20 és 21 colos méreteiben a csökkentett oldalfalmagasság miatt további acél megerősítést alkalmaztak az abroncsperem-területen, így növelve tovább az oldalfal merevségét. Ez a vezetési élménynek is jót tesz, hiszen különösen sportos és azonnali kormányreakciót eredményez.

A gumiabroncsok belsejében használt Hankook SEALGUARD? tömítőanyag (standard a Hankook 20 és 21 colos modelleken az Audi Q4 e-tron és az Audi Q4 Sportback e-tron esetében) automatikusan lezárja az akár 5 mm átmérőjű lyukakat is a gumiabroncs futófelületén. Ez azt jelenti, hogy még egy szög okozta defekt esetén is zavartalanul tud tovább haladni az autó. Ennek köszönhetően a SEALGUARD?-dal felszerelt járművek esetében nincs szükség pótkerékre, ami több helyet és alacsonyabb súlyt jelent – utóbbi szintén különösen fontos szempont egy elektromos jármű hatótávja szempontjából – ráadásul a potenciálisan balesetveszélyes útmenti kerékcserék is elkerülhetők. A Hankook SEALGUARD? technológiájával felszerelt gumiabroncsok biztonsági előnyeik mellett továbbra is a megszokott kényelmet nyújtják, mivel alapvető felépítésük nem különbözik a SEALGUARD? nélküli gumiabroncsoktól.

A Hankook Tire vállalat

A Hankook Tire világszerte innovatív, díjnyertes, kiváló minőségű radiál abroncsokat gyárt személygépkocsik, terepjárók, SUV-ok, könnyű tehergépkocsik, teherautók és buszok, valamint a motorsport számára (mind a pályás versenyeken, mind pedig rallye-n résztvevő csapatoknak). A Hankook Tire több mint 180 országba szállítja termékeit, és világszinten hozzávetőlegesen húszezer alkalmazottat foglalkoztat. A világ számos vezető autógyártója első gyári felszerelésként is a Hankook Tire abroncsait választja.

A vállalat mindent megtesz azért, hogy a legmagasabb szinten elégítse ki a vásárlói igényeket a termékek minősége, a technológiai kiválóság és a vezetési élmény területén. Ennek érdekében a Hankook folyamatosan befektet öt kutatás-fejlesztési központjába és nyolc gyártási egységébe. A Hannoveri Technológiai Központban az európai piac igényeire szabva fejlesztik az abroncsokat, különös tekintettel az európai prémium autógyártók első szerelésű abroncsaira.

A Hankook Tire európai központja Neu-Isenburgban található, Frankfurt am Main közelében. A vállalatnak Ausztriában, Csehországban, Franciaországban, Hollandiában, Lengyelországban, Magyarországon, Nagy-Britanniában, Németországban, Olaszországban, Oroszországban, Spanyolországban, Svédországban, Szerbiában, Törökországban és Ukrajnában vannak képviseletei. A további európai országokban a cég termékeit regionális nagykereskedők terítik. A vállalat globális bevételének kb. 34%-át az európai piacokon és a FÁK országaiban realizált értékesítések adják. A Hankook Tire 2016 óta szerepel a világszinten elismert Dow Jones Fenntarthatósági Indexben (DJSI World).

A Hankook Magyarországot választotta európai gyárának helyszínéül. A 885 millió eurós befektetésből a Dunaújváros melletti Rácalmáson a világ egyik legkorszerűbb abroncsgyára épült. A gyár 2007 júniusában kezdte meg működését és azóta is folyamatosan fejlődik, bővül. A cég jelenleg mintegy 3000 alkalmazottat foglalkoztat, és személygépkocsik, SUV-ok és könnyű tehergépkocsik számára gyárt gumiabroncsokat. A harmadik beruházási ütem 2015 tavaszán fejeződött be, ezzel a magyar gyár éves gyártókapacitása 19 millióra nőtt. A rácalmási gyárban készült termékek az európai piacot szolgálják ki, és megfelelnek a vezető autógyártók előírásainak és igényeinek is. A Hankook Tire Magyarország Kft. rendelkezik az IATF 16949:2016. minőségi, ISO 14001:2015. környezetvédelmi, ISO 22301 üzletmenet-folytonossági és az ISO 45001:2018. munkahelyi egészségvédelmi és biztonsági tanúsítványokkal.

Szóljon hozzá!