ZETApress

hírportál

Vasutasok a fejlődésért

Tegnap és ma a Magyar Vasúttörténeti Parkban vasútszakmai konferencia, szeminárium és szakkiállítás zajlott, melyen mintegy tíz európai ország közel kétszáz vasúti szakembere és számos vezető vasútipari cég, kiállító cserélt eszmét. Az Európai Vasútmérnöki Egyesületek Uniója (Union Europeischer Eisenbahn-Ingenieur-Verbende: UEEIV), a Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) és a MÁV Zrt. által közösen megrendezett konferenciának immáron negyedik alkalommal házigazdája Magyarország. Az ?Összehangolt szervezeti és műszaki fejlesztések a magyar vasutak távolsági és elővárosi közlekedésében? címmel rendezett idei szakmai találkozón kiállítóként közel húsz ipari vállalkozás, köztük hat magyar cég képviselői vettek részt.

A konferencián részt vett és előadást tartott Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója, aki előadásában a MÁV általános helyzetéről és fejlesztési elképzeléseiről beszélt. A MÁV infrastruktúra-fejlesztési terveiről Dr. Mosóczi László, a MÁV Zrt. üzletági vezérigazgató-helyettese, míg a vasúti személyszállítás korszerűsítési programjáról és a társaság motorvonatainak beszerzéséről Matéczné Németh Ágnes, a MÁV Zrt. Személyszállítási Üzletágának üzemeltetési igazgatója tartott előadást.

A konferencia alkalmából rendezett vasútszakmai kiállítást a kétnapos konferencia első napján, május 10-én Josef Windsinger, az UEEIV elnöke nyitotta meg. A kiállítás ünnepélyes megnyitását követően a szakkonferencia témájával összefüggésben sajtóbeszélgetésre is sor került, melyen Josef Windsinger, az UEEIV elnöke, Dr. Mosóczi László, a MÁV Zrt. üzletági vezérigazgató-helyettese, Matéczné Németh Ágnes, a MÁV Zrt. Személyszállítási Üzletágának üzemeltetési igazgatója, Dr. Katona András, a KTE főtitkára, valamint Kisteleki Mihály, a KTE főtitkár-helyettese vett részt.

Az UEEIV (Európai Vasútmérnöki Egyesületek Uniója) frankfurti székhelyű nemzetközi szervezet, amelyet az 1980-as évek elején alapítottak. Jelenleg 25 tagország vasútmérnöki egyesületeit fogja össze, a magyar tagegyesület, a KTE az alapítók között volt. Az UEEIV hasonló konferenciákat rendszeresen szervez Európa-szerte, de különösen gyakran a kelet-közép-európai régióban. A szemináriumok szokásos felépítése szerint a házigazda vasút(ak) ismertetik aktuális fejlesztési céljaikat, erre reagálnak a vasúti infrastruktúra és járműgyártás európai vezető ipari cégei, köztük természetesen magyarországi vállalkozások is, melyek előadásaikban és kiállítási eszközeikkel mutatják be legújabb fejlesztési eredményeiket. A szomszédos országok vasútvállalatai közül a szlovák, az osztrák, a szlovén és a román egyesületek képviselői vállalták fejlesztési terveik bemutatását.

A MÁV Zrt., mint ?házigazda vasút? fejlesztési terveire válaszolva közel 20 európai ipari ? között hat magyar ? cég mutatkozott be: képviselőik bemutatták legújabb termékeiket, illetve technológiai lehetőségeiket, előadások, kiállítás, illetve termékbemutatók formájában. A választékban természetesen a vasúti infrastruktúra elemei és a vasúti járművek is szerepeltek. A konferencia helyszíne, a Magyar Vasúttörténeti Park a résztvevőknek kellemes hátteret biztosított a szakmai programhoz, s alkalmat teremtett arra is, hogy az előadók, résztvevők látványos, kézzel fogható módon ismerkedhessenek meg a magyar vasút történetével.

Szóljon hozzá!