ZETApress

hírportál

Rajtol a XV. Coop Rallye

Idén már 15. alkalommal rendezik meg a hazai élelmiszereket népszerűsítő versenyt – tudtuk meg kora délután az Agrárminisztérium – Vigadó Palota földszinti rendezvénytermében. A 2019. szeptemberi XIV. Coop Rallye-ról idekattintva olvashatunk.

A mostani járványhelyzet is rávilágított arra, hogy mekkora szükség van az önálló, fenntartható hazai élelmiszeriparra – hangzott el a már 15. alkalommal megrendezésre kerülő, a minőségi, magyar élelmiszer-előállítást és termékeket népszerűsítő Coop Rallye jubileumi versenyét elindító országos sajtótájékoztatón. A 2006-ban útjára indított szakmai program jubileumát tavaly el kellett halasztani a járványhelyzet miatt. Az idén változatlan programmal megrendezésre kerülő Coop Rallye hat nyugat-magyarországi élelmiszeripari céghez és két Coop tagvállalathoz látogat el.

Nagyon hálás vagyok azért, hogy minden nehézség ellenére idén meg lesz tartva a Coop Rallye – emelte ki dr. Nagy István agrárminiszter, aki a rendezvény hagyományainak és a korábbi éveknek megfelelően idén is elvállalta a verseny fővédnöki szerepét. – A Coop Rallye összehozza a termelőt és a vásárlót. A magyar gazdák sorsa a vásárló kezében van, a tudatos vásárlás, illetve annak népszerűsítése ezért kiemelt szereppel bír – emelte ki hozzátéve: a tudatosság egyre inkább a hazai, biztonságos és ízletes termékek iránti keresletnek kedvez. A vásárlók azonban csak úgy tudnak megalapozottan dönteni, ha a termékekről elegendő információ áll rendelkezésre. – Köszönöm, hogy a Coop üzletlánc támogatja a kormányzat törekvéseit, és növeli hazánkban a magyar termékek piacát, segíti a magyar termékek iránti kereslet növekedését, és ezzel is támogatja a magyar mezőgazdaság fejlődését – hangsúlyozta az agrárminiszter.

Tóth Géza, a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója kiemelte: a járványhelyzet ellenére az üzletlánc működési területén valamennyi településen biztosította az élelmiszer-ellátást, emellett megvalósította tervezett beruházásait, növelni tudta forgalmát. Hozzátette: az elmúlt évben csoportszinten 654 milliárdos árbevételt ért el a kereskedelmi csoport. Kihangsúlyozta: a Coop továbbra is az ország legtöbb településén, legtöbb üzletet működtető kereskedelmi hálózata. A cégcsoport környezetvédelmi, fenntarthatósági szempontokat előtérbe helyező tevékenysége terén kihangsúlyozta: a használt étolaj visszagyűjtése 529 üzletben valósul meg. A napelemek telepítésével kapcsolatban elmondta: év végére akár már 200 üzleten valósulhat meg.

Pekó László, a Co-op Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke emlékeztetett arra, hogy 15 év telt el azóta, hogy 2006-ban elrajtolt az első Coop Rallye. – Ez ez időszak alatt 119 kiváló hazai gyártó és forgalmazó cég működésébe kaptunk betekintést, nem egy vállalkozáshoz több alkalommal is visszatértünk, amely során megtapasztaltuk, hogy miként építenek sikeres innovációikat a hazai élelmiszeripar nagy múltú hagyományaira. A Coop Rallye mára egy valódi brand lett, amely az élelmiszeripari szektor meghatározó szakmai rendezvényé vált – mondta Pekó László hozzátéve: a cégcsoport alapcélkitűzése 2006 óta nem változott: ráirányítani a figyelmet a hazai termékekre, azok vásárlásának társadalmi-gazdasági összefüggéseire, hiszen szükség van önálló, fenntartható nemzeti élelmiszeriparra, amire a pandémiás helyzet is rávilágított.

A Co-op Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke elmondta: a tavalyi versenyt a járványhelyzet miatt ugyan el kellett halasztani, azonban idén a tavaly meghatározott és előkészített útvonalon haladnak majd a Coop Rallye részvevői. Dacára a különleges helyzetnek idén is több mint száz autóból áll a mezőny, amelyben a hazai élelmiszeripari, kiskereskedelmi, szolgáltató és médiacég versenyzői, valamint három médiabusz szeptember 8-9-én Nyugat-Magyarország hat meghatározó gyártó és forgalmazó központjához, valamint két Coop tagvállalathoz látogatnak el. – Köszönjük a házigazda partnereinknek, hogy tartották a tavalyi megállapodásunkat – hangsúlyozta Pekó László. A verseny résztvevői a hazai élelmiszer-kereskedelmi piacon évi mintegy 2000 milliárd forintot kitevő termékértékesítést, és a COOP Csoporttal együtt több mint ötvenezer munkavállalót képviselnek.

A cégcsoport társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos tevékenységeiről Pekó László elmondta: a Magyar Olimpiai Bizottsággal immár több mint 25 éve folytatnak együttműködést, amely 2021-től stratégiai partnerségben folytatódik az újabb olimpiai ciklusban. – Az anyagi támogatáson túl szurkolói közösséget is építünk, idén digitális tartalmaink mintegy 5 millió emberhez jutottak el, posztjaink alatt 85 ezer like-ot és 12 ezer digitális jókívánságot gyűjtöttünk a Magyar Csapatnak – hangsúlyozta. A mostani Coop Rallye-n autóba ül majd az idei olimpián aranyérmes Bodonyi Dóra kajakozó és a Tokióban ezüstérmes Siklósi Gergő vívó, valamint Cseh László korábbi olimpiai ezüstérmes úszó, de az esemény vendége lesz Tótka Sándor olimpiai bajnok kajakozó is.

A Coop Segély Alapítvánnyal kapcsolatban Pekó László elmondta: 2010 óta több mint 150 millió forint értékű, csaknem 400 tonna élelmiszer adománnyal segítette az önhibájukon kívül bajba jutott embereket és az állami gondozásban nevelkedő különleges ellátást igénylő gyermekeket. – A tavalyi év pandémiás időszakában 25 milliós élelmiszeradománnyal közel 8300 különleges szükségletű gyermeknek nyújtottunk segítséget. Az idei évben pedig az egészségügyi dolgozók számára juttatunk el élelmiszeradományt, a tagvállalataink lokális szerepvállalásaival együttvéve a járványhelyzet második és harmadik hullámában újabb 25 millió forintértékű támogatást adtunk – mondta Pekó László.

A 12 éve működő, tehetséges fiatalok tanulmányainak segítésére létrejött Bartolák Mihály Alapítvány a cégcsoport saját munkatársai gyermekeinek, unokáinak továbbtanulását támogatja, amelyből eddig több mint 300 fiatal részesülhetett.

Szóljon hozzá!