ZETApress

hírportál

A Szentkirályi a legismertebb ásványvizünk

A másfél éve piacvezető márkával büszkélkedő Szentkirályi Ásványvíz Kft. a múlt évben összesen 115 millió liter ásványvizet értékesített, és árbevétele elérte a 4,3 milliárd forintot. A jelenleg 17,1 százalékos piaci részesedéssel bíró vállalat 2007-re ? új termékeinek és dinamikusan fejlődő gasztro-ágazatának köszönhetően ? a magyar ásványvízpiac egynegyedének meghódítását, húsz százalékos növekedést, és így hatmilliárd forint árbevételt tervez, tudtuk meg Sajtóosztályuktól.

A hazai ásványvízfogyasztás- és vásárlás, valamint a márkaválasztás sajátosságaira világított rá a lojális fogyasztókat kiszolgáló Szentkirályi év eleji ? Szonda Ipsos által végzett ? felmérése, amelyből többek között az is kiderült, hogy a legismertebb magyar ásványvíz lojális fogyasztókkal rendelkezik.

Hatmilliárdos árbevételt tervez a cég 2007-re

A Szentkirályi Ásványvíz Kft. 2006-ban elért 17,1%-os piacrészesedése mögött 115 millió liter értékesített ásványvíz áll, amely a mennyiséget tekintve 23 %-os fejlődést jelent 2005-höz képest. A cég a Sió Eckes Kft.-vel 2005-ben kötött ? országos értékesítési hálózatot jelentő ?, sikeres stratégiai szövetségének is köszönhetően 2007-re is kimagasló eredményeket vár. Az idei Szentkirályi tervek között 25 %-os piaci részesedés elérése és hatmilliárd forint éves árbevétel szerepel. A gasztro-ágazatban betöltött szerepét hat százalékról 15-re szeretné emelni a cég 2007-ben, új termékeivel pedig a meglévő hűséges vásárlók mellé újabb fogyasztói csoportok megnyerésén dolgozik.

A kutatás szerint a Szentkirályi a legismertebb márka a piacon

Vásárlóinak még tökéletesebb kiszolgálására törekedve, a dinamikusan fejlődő magyar ásványvízpiac sajátosságaira, és saját márkájának helyzetére volt kíváncsi a Szentkirályi Ásványvíz Kft., amikor év elején a Szonda Ipsos-szal elkészíttette átfogó tanulmányát. A kvalitatív felmérés vegyes iskolázottságú, átlagos jövedelemmel rendelkező, 18-31 és 31-55 éves ásványvízfogyasztó nőket és férfiakat, a kvantitatív pedig országosan reprezentatívnak tekinthető (18-59 éves lakosság) mintát vizsgált.

A kvalitatív kutatás megkérdezettjei számára az ásványvízfogyasztás ? a Szentkirályi által is évek óta tudatosított ? egészséges életmód meghatározó részeként szerepel. Körükben a fogyasztás motivációi között a bizalom (biztonságosabb és jobb minőségű, mint a csapvíz) és az élvezeti érték (szomjoltás, íz) bizonyul a legfőbb tényezőnek. A világgyőztes terméket a válaszadók a győztes, magyar, kifogástalan minőségű, megfizethető jelzőkkel illették, és amely az ismert (magyar) lelőhelynek és a gyártó cégnek köszönhetően szerintük biztonságos és hiteles.

A teljes lakosság körében (kvantitatív kutatás) a Szentkirályi Magyarország legismertebb ásványvize ? a spontán válaszadók közel kétszer többször (37 %) említik elsőként, mint őt követő versenytársait (20 %), és elsősorban relevanciája valamint minősége az, amellyel kitűnik a többi márka közül. Az íz, ásványi anyag tartalom és ár alapján mérlegelő fogyasztók hűségét vizsgálva magas keresztfogyasztást állapított meg a Szonda Ipsos. Mindössze 20 % alatti azok aránya, akik az utolsó tíz vásárlásuk legalább felénél ugyanazt a nevesített (nem bolti) márkát választották. Azonban kitűnik, hogy a Szentkirályi ? amely idén is elnyerte a Reader?s Digest Megbízható Márka díját ? az alacsony márkahűséggel jellemezhető piacon lojalitásban és az egyszeri vásárlásból rendszeressé ösztönzésben is felülmúlja versenytársait.

Az országos átlag azt mutatja, hogy Magyarországon még mindig több szénsavas ásványvíz fogy, mint szénsavmentes, az európai trendek viszont a szénsavmentes piachódítását jelzik. Ennek az évek óta meglévő tendenciának ? amelyet a Szonda Ipsos tanulmánya is igazolt ? ment elébe a Szentkirályi. A múlt évben először előzte meg az értékesített szénsavmentes Szentkirályi ásványvizek aránya a buborékos változatot: 53 százalékban ? a termék tisztaságának és páratlan minőségének bizonyítékaként ? a rózsaszín csomagolás mellett tették le voksukat a fogyasztók. További információk megtalálhatók honlapjukon.

Szóljon hozzá!