ZETApress

hírportál

Étrend-kiegészítők vizsgálata

Étrend-kiegészítők telemarketinges értékesítését vizsgálja a Versenyhivatal. A GVH eljárást indított két céggel szemben, amelyek tisztességtelen módszerekkel népszerűsíthették a Helvetia Apotheke étrend-kiegészítőket.

A versenyhatóság a Helvetia Apotheke étrend-kiegészítőkkel kapcsolatos nagyszámú panasz alapján eljárást indított a Helvetia Apotheke d.o.o. és a Helvetia Direct Marketing s.r.o. vállalkozásokkal szemben. A Hivatal úgy véli, hogy a termékek telemarketinges népszerűsítése során a cégek jelentős információkat hallgatnak el a fogyasztók elől, például a kereskedelmi gyakorlat célját, a vállalkozás pontos nevét és címét, illetve a szerződéstől történő elállás feltételeit illetően. A megkeresést követően a cégek a postai úton megküldött csomaghoz számlát, illetve fizetési felszólítást mellékelnek, melyek valószínűsíthetően azt a hamis benyomást keltik a fogyasztóban, hogy már megrendelte a termékeket.

A GVH korábban tájékoztatóban foglalta össze a csomagküldő kereskedelemmel kapcsolatos egyes kockázatokat, például a telefonon hirdetett ingyenes próbacsomagok veszélyeit. A versenyhatóság tájékoztatója segítséget nyújt a fogyasztóknak abban is, hogy megfelelő elővigyázatossággal megelőzhessék a hasonló kellemetlenségeket.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható. Az ügy hivatali nyilvántartási száma: VJ/42/2020. – tudatta a GVH Sajtóiroda.

Szóljon hozzá!