ZETApress

hírportál

Fejleszt a Tesco

A GVH eljárásának köszönhetően országosan fejleszti házhoz-szállítási szolgáltatását a Tesco. A Gazdasági Versenyhivatal elfogadta a Tesco kötelezettségvállalását, mely alapján fejleszti, valamint a teljes országra kiterjeszti a kiszállítással kapcsolatos szolgáltatásait – tudtuk meg délután az Alkotmány utcai sajtótájékoztatón.

A Versenyhivatal azért folytatott eljárást a Tesco-Global Áruházak Zrt-vel szemben, mert a vállalkozás nem tette egyértelművé, hogy honlapja valójában nem webáruház, hanem online bevásárlási szolgáltatást nyújt. A kettő között lényeges különbség van, az üzletlánc ugyanis nem tudott garanciát vállalni az általa kínált termékek kiszállítására. Erre azonban elmulasztotta megfelelően felhívni a figyelmet, miközben a rendelések igen jelentős arányában fordult elő legalább egy helyettesített vagy hiányzó termék, mellyel a fogyasztó csak átvételkor szembesült – mondta el Rigó Csaba Balázs elnök és dr. Tóth András elnökhelyettes a földszinti Konferenciateremben.

A GVH az eljárás során elfogadta a Tesco önkéntes, 407 millió forint értékű kötelezettségvállalását a versenyprobléma feloldására. A cég ugyanis olyan Magyarországon egyedi szolgáltatás-bővülést jelentő vállalásokat tett, amelyek különösen hasznosak a jelenlegi járványügyi helyzetben, elsősorban a vidéki fogyasztók számára. Kötelezettségvállalása alapján a boltlánc – 3000 terméket tartalmazó kínálattal, melynek jelentős része tartós élelmiszer – a jövőben valódi (futárszolgálatos) webáruházat fog üzemeltetni 3 hónapon belül az eddigi szolgáltatásával le nem fedett területen (vagyis főleg vidéken), majd 6 hónapon belül a teljes országra kiterjedően. A webáruház létrejöttéig a Tesco vállalja, hogy előzetesen és hangsúlyosan tájékoztatja a fogyasztót arról, ha helyettesítő terméket szállít ki. Az áruházlánc emellett további vállalásokat tett a versenyhatóság előtt, főként a fogyasztók felé irányuló kommunikációjával kapcsolatban.

A Tesco webáruházával – a GVH-nak tett kötelezettségvállalásnak köszönhetően – olyan országosan elérhető élelmiszer házhoz-szállítást fog nyújtani, amely különösen hatékony megoldást jelenthet a lakosság számára esetleges járványügyi korlátozások esetén és a karácsonyi időszakban. Az ügy hivatali nyilvántartási száma: VJ/65/2017. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2014 novemberében új szemléletet vezetett be: Nem inzultálunk, konzultálunk!mondta el az NFM helyettes államtitkára az akkori sajtótájékoztatón. Most a GVH is ezt a gyakorlatot követte: büntetés helyett hasznos párbeszédet folytatott.

Szóljon hozzá!