ZETApress

hírportál

Munkahelyi boldogság

Boldog munkavállaló, jó munkahely, jó üzlet… címmel volt tegnap a CSR Szerda évindító klubestje. Egy rendhagyó helyszínen (Well Point) újra találkoztunk régi ismerőseinkkel és megismerkedtünk új résztvevőkkel is a Törökvészi úti Európa Design-ben.

Fókuszban a sport, az egészség és a lelki egyensúly. Ma már korántsem elegendő kizárólag a teljesítményre összpontosítani egy vállalatnál, ha hosszútávú együttműködésre, elégedett és elkötelezett dolgozókra vágyunk. Minden olyan eszközt is biztosítanunk kell kollégáink számára, amelyek segítségével kialakíthatják változatos, fitt mindennapjaikat, mert csak így maradhatnak sokáig motiváltak a munkahelyi közegben is.

A megszólaló vendégek Thierry Zsuzsanna, a Tungsram Group CSR vezetője és Rosner Imre, a Szerencsejáték Zrt. karitatív osztályvezetője voltak, beszélgetésüket Takács Júlia, a CSR Hungary ügyvezető igazgatója moderálta. Kulcstémáik: Válaszok a hogyanra: belső csr programok. Mi az, amitől boldog a munkavállaló? Miért jó ez szervezetnek? Tárgyi kultúra, ergonómia, egészség, pozitív irodakörnyezet.

A FiTungsram program egy olyan, az egész vállalatot átfogó kezdeményezés, amelynek célja, hogy támogassák a testi-lelki egészség kialakítását és megőrzését. A FiTungsram CSR tevékenységük része, amelynek keretében a rendezvények szervezői önkéntes munkában tervezik és megvalósítják a dolgozók és családjaik testi-lelki jólétet szolgáló programokat, erős vállalati közösséget is létrehozva ezáltal.

Négy fő területre koncentrálnak minden városban – Budapest, Nagykanizsa, Zalaegerszeg, Hajdúböszörmény, Kisvárda -, ahol gyáregységeik működnek. Hogy érzed magad? Megtévesztően egyszerű kérdés, pedig ha ezt egy munkahellyel kapcsolatban tesszük fel már kevésbé egyszerű, hogy mi mindenből tevődik össze. Életünknek csaknem a felét a munkahelyünkön töltjük. Egyáltalán nem mindegy tehát, hogy milyen is az a bizonyos munkahely, ahova nap mint nap bejárunk, vagy a mikroközösség (érintettek, főnök, munkatársak, ügyfelek), amelyhez tartozunk munkánk révén.

Már évekkel ezelőtt a HR-t (a munkavállalók bevonását) a CSR lelkének neveztük, hisz egy fenntartható, hosszabb távon is sikeres üzlet alapjának Achilles-sarka a humán-tőke, így az emberekkel, és elsősorban a munkatársakkal való bánásmód. Ez adja a cég/intézmény savát-borsát. Akár meghatározza a szervezet hatékonyságát, innovatív képességét is. S tetszik, nem tetszik a munkahely különböző egyénekből, emberekből áll. Nem csak egy intézmény, melynek elvégzendő feladatai vannak.

Szóljon hozzá!