ZETApress

hírportál

Új úton Észak-alföldön

Európai színvonalú út épült Székely és Baktalóránthaza között. Az Észak-alföldi Operatív Program (ÉAOP) keretében, 313 millió forintból újult meg a Székely?Baktalórántháza összekötő út 13,45 kilométeres szakasza Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében ? hangzott el a felújított út átadása kapcsán tartott mai sajtótájékoztatón, Ramocsaházán.

Az Észak-alföldi régióban 20 projekt keretében nyolc- és félmilliárd forintból 270 kilométeren újulnak meg útszakaszok az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) forrásaiból, ezek egyike a szabolcsi térség egyik fontos útja, a 4104-es számú Székely?Baktalórántháza összekötő út 13,45 kilométeres szakasza.

A kivitelező Magyar Aszfalt Kft. a közbeszerzési eljárás lebonyolítását követően 2009. nyár elején kezdte meg a munkálatokat: kiszélesítette az utat, szegélyeket épített, megerősítette az aszfaltburkolatot, kitisztította az árkokat és átereszeket, valamint rendbe tette az útpadkákat. A szakaszon található autóbuszmegállókat is kijavítva, szabványosítva kapják vissza a közösségi közlekedést igénybe vevők. A útrekonstrukció projektgazdája a Magyar Közút Nonprofit Zrt.

A közvetlenül érintett településeken mintegy nyolcezren laknak, a térségi forgalmat tekintve az érintett lakosság tízezer fő. Az út a Székely községen áthaladó régi 4-es számú főutat köti össze a Baktalórántházát érintő 41-es számú főúttal, így észak?déli kapcsolatot biztosít a főutak közötti tranzitforgalom számára. Ez azért is jelentős, mivel Baktalórántháza alatt épül meg a közeljövőben az M3-as autópálya új szakaszának egyik csomópontja. Záhony felől a 4-es számú főúton érkező és Románia felé tartó személy- és teherforgalom szintén Székely és Baktalórántháza érintésével tud tovább közlekedni a csengersimai, illetve a Hajdú-Bihar megyei határátkelőhelyek irányába.

A közelmúlt talán leglátványosabb fejlesztéseit hazánk a közúti közlekedést kiszolgáló úthálózaton hajtotta végre. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretein belül, 2007 és 2013 között összesen kétszázmilliárd forint, többségében európai uniós forrást fordíthatunk az alsóbbrendű utak rendbetételére. Ebből csak a 2007-2009-es időszakban 1100 kilométernyi négy és öt számjegyű út felújítása valósult meg 73 projekt során, az ország több mint kétszáz pontján, a Regionális Operatív Programok összesen ötvenmilliárd forintos támogatásával. A folyamatos fejlesztésekkel az állam az érintett települések megközelíthetőségének és közlekedésének fejlesztését, a térségek felzárkóztatását, illetve a helyi lakosság életminőségének javítását szolgálja ? fogalmazott Oláh Lajos, a KHEM államtitkára a projektet bemutató sajtóbeszélgetésen.

Szóljon hozzá!