ZETApress

hírportál

Tippek KKV-k online jelenlétéhez

READYSzeretnénk megjelenni az interneten, de mégis hogyan csináljuk a kezdő vállalkozásokra jellemző alacsony marketing költségvetéssel? Adunk pár tippet! – mondta Sebők Beatrix, a Rackhost Zrt. marketing menedzsere.

Kis vagy kezdő vállalkozás tulajdonosa vagy alkalmazottjaként is tudjuk, hogy gyakran egy embernek többféle munkát is el kell végeznie, akár olyat, amely nem feltétlenül a szakterülete. Nem tehetjük meg, hogy mondjuk egy szórólap gyártására külön grafikus csapatot foglalkoztassunk, vagy szövegírót fogadjunk fel, akkor mégis hogyan oldjuk meg? Ha ismerősek ezek a problémák, a Rackhost Zrt. ad néhány tanácsot, hogyan végezhetünk el könnyedén, bonyolultnak és költségesnek tűnő feladatokat.

Kommunikáció

Közösségi média oldalak: A közösségi oldalak remek szolgálatot tehetnek egy kis vagy kezdő vállalkozás életében ugyanúgy, mint mondjuk egy multi esetén. Ezek a csatornák ingyenesek, csupán üzleti regisztrációra van szükség. Egy kis kreativitással készíthetünk egyedi tartalmakat, oszthatunk meg fotókat, videókat a cég életéről, termékekről, szolgáltatásokról.

Ha sikerül aktivitást kiváltanunk a követőinkből, akkor nyert ügyünk van és hirdetések nélkül, azaz ingyen is sok emberhez eljuthatunk. A csatornák közül szabadon válogathatunk célcsoportunk és céljaink függvényében. Jelenleg a Facebook a legnépszerűbb, de ha vizuális tartalmakat tudunk megosztani, akkor az Instagram vagy a Pinterest is jó választás lehet. Viszont üzletág specifikusan találhatunk még ezeknél is relevánsabb site-okat.

Hírlevél küldő rendszerek: Gyakran előfordul, hogy több ügyfélnek is emailt kellene írnunk, ráadásul ugyanazzal a szöveggel. Időt és energiát spórolhatunk meg, ha hírlevél küldő rendszereket alkalmazunk. Igen, a Mailchimp-re, MailerLite-ra és társaira gondolunk, de nem kell megijedni, bizonyos limithatárig ingyenesen használhatók ezek a programok, így egy kis vagy kezdő vállalkozás is megengedheti magának.

Képszerkesztés

Lehet szó szórólap készítéséről, PDF formátumú ajánlatról vagy közösségi média tartalomról, a képszerkesztést is könnyedén megoldhatjuk ingyen és online. Többek között a Canva remek lehetőséget nyújt, hiszen regisztráció után ingyenesen használható a legtöbb funkciója, mellyel sablonokból egyedire szabva ízléses anyagokat készíthetünk.

Weboldal

Amennyiben a közösségi média oldalakon túl másik platformra is vágyunk, készíthetünk honlapot. Ha rendelkezünk némi informatikai ismeretekkel és van időnk rá, akkor magunk is elkészíthetjük a weboldalt különféle ingyenes sablonok segítségével. Domain névre és webtárhelyre szükségünk lesz, viszont ezek csupán ezres nagyságrendű befektetést jelentenek évente.

Elemzés

Amennyiben üzleti közösségi média fiókot hoztunk létre, elérhetőek a statisztikák, melyek alapján könnyedén el tudjuk dönteni, melyik és milyen típusú tartalom hogyan szerepelt, majd a későbbiekben ezek alapján tervezzük a további kommunikációt.

Ha már weboldallal is rendelkezünk, akkor még inkább szükségünk van az elemzésekre, hogy ez alapján folyamatosan optimalizálni tudjuk a honlapot. Erre is van ingyenes eszköz, méghozzá a Google Analytics. Csak egy követőkódot kell beépíteni az oldalba, és innentől kezdve minden látogatást mérni fog. Számos hasznos adatot kiszűrhetünk belőle, melyek segítségével még jobb oldalt készíthetünk.

Nem kell tehát megijednünk, ha a kezdetekben kevesebb forrás áll rendelkezésünkre. Akkor is lehetünk kreatívak és számos ingyenes program, platform segítségével kihozhatjuk a maximumot vállalkozásunk online jelenlétéből.

Szóljon hozzá!