ZETApress

hírportál

Óbudáról Újbudára

LátványtervNyáron indulhat a forgalom az 1-es villamos Kelenföld vasútállomásig meghosszabbított szakaszán. Új szakasszal bővül idén a fővárosi villamoshálózat: várhatóan nyáron befejeződnek az 1-es villamos Kelenföld vasútállomásig tartó meghosszabbítási munkái – tudatta a BKK Kommunikáció.

Ezáltal létrejön az összeköttetés az Etele téri végállomáson az 1-es villamos, a vasút, a helyközi buszjáratok, a fővárosi kelenföldi buszjáratok, az M4-es metró és a budai fonódó hálózat 19-es és 49-es villamosjárata között. Az 1-es vonal meghosszabbításának köszönhetően az Etele téri csomópont hatékonyan összekapcsolódik majd Kelenfölddel és Dél-Pesttel, valamint az agglomerációból érkezőknek gyorsabb eljutás válik lehetővé a város ezen részei felé, továbbá a környék lakói számára a belváros felé a metró- és villamosvonalakkal.

Az 1-es villamos Kelenföld vasútállomásig való meghosszabbítása az utolsó fázisához közelít, így 2019-ben, várhatóan még a nyáron új szakasszal gyarapodik a fővárosi villamoshálózat. A kiemelt közlekedésfejlesztési beruházás eredetileg tervezett befejezési határidejét módosítani kellett, mert nem várt körülmények merültek fel: a kivitelezés során előre nem látható közműmunkák elvégzésére volt szükség; továbbá a már a kivitelezés ideje alatt elfogadott XI. kerületi jogszabályváltozás következtében a villamos-végállomás helyiségek eredeti tervek szerinti kialakítása sem volt lehetséges. Új megoldást kellett találni a villamosvezető és a biztosítóberendezést vezérlő munkatársak elhelyezésére, ezért egy városképi szempontból is esztétikusabb, könnyűszerkezetes épületet terveztek. A létesítmény megépítéséhez szükséges engedélyeztetés jelenleg is folyamatban van, a projekt kivitelezési szerződésének módosítása pedig az előírásoknak megfelelően történik meg.

Az új végállomás kiépítésének időtartamát és a szükséges próbaüzemet figyelembe véve az 1-es villamos új, Kelenföld vasútállomásig húzódó szakaszán a forgalom előreláthatóan idén nyáron indulhat el. Minden egyéb, a végállomási épület felépítéséhez nem kapcsolódó kivitelezési munka – beleértve a vasúti és a közúti építési munkákat is – várhatóan még korábban, áprilisig befejeződik, ettől kezdve a végállomási térségen kívül a közúti forgalom korlátozására nem kell számítani.

A villamosvonal fejlesztése a folyamatban lévő jármű-beszerzésekkel összhangban valósul meg: a tervek szerint 2019 végéig a CAF leszállítja azt az öt darab vadonatúj, 56 méteres, alacsony-padlós, légkondicionált villamosszerelvényt, amelyek tovább emelik majd az 1-es villamossal történő utazás színvonalát, és hétköznap csúcsidőben is jelentősen javítják a fővárosban közlekedő alacsony-padlós, korszerű szerelvények arányát.

Az 1-es villamos meghosszabbítása az Etele térig (IKOP-3.1.0-15-2016-00007) projekt a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 8 milliárd forinttal támogatja. A beruházás kivitelezési költsége nettó nyolcmillió 656 millió 163 ezer 879 forint.

Szóljon hozzá!