ZETApress

hírportál

Automatikus gumiteszt

Continental gumiteszt 1Automatizált járművet vet be a Continental az abroncsok tesztelésére. Az USA-ban két éven keresztül zajlott az első prototípus kifejlesztése. Az automatizált vezetéssel ellátott autóval pontosan reprodukálhatók a tesztfolyamatok – tudatta Aranyi Péter PR és kommunikációs tanácsadó, One On One Kommunikáció.

A Continental technológiai vállalat a Texas államban, Uvalde városában található tesztpályán indította útjára az első vezető nélküli abroncstesztelő autóját. A fejlesztés célja, hogy a tesztfolyamatok a lehető legnagyobb összhangban legyenek a valós használat során jelentkező kihívásokkal. A tesztjárművet a Continental Cruising Chaffeur rendszere vezérli, amelyet kifejezetten autópályán történő használatra fejlesztettek ki.

A jármű irányítása műholdas navigációs rendszeren keresztül történik. A kamerákkal és radarjeleket használó érzékelőkkel ellátott autó valós időben képes reagálni a gyalogosokra, biciklisekre, valamint az autó elé kerülő váratlan akadályokra, így akár állatokra is. – A Continental ezzel a fejlesztéssel nem kis lépést tesz Vision Zero küldetésének megvalósítása felé, amelynek elsődleges célja a halálos közúti balesetek nullára csökkentése – tette hozzá Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria marketingvezetője. Hangsúlyozta: kritikus szituációkban az abroncsokon múlik, hogy az autó időben meg tud-e állni, vagy sem.

Az automatizált vezérléssel ellátott járművekkel rendkívül meggyőző teszteredményeket lehet elérni. A gumiabroncsok fejlesztésénél kulcsfontosságú a normál, illetve a szélsőséges időjárási körülmények között történő tesztek végrehajtása. Az újonnan kifejlesztett gumikeverékeket és abroncsmodelleket valódi körülmények között kell tesztelni, ahol kiderülhet, hogyan viselkedik a gumiabroncs kavicsos, sík, illetve vizes vagy száraz útfelületeken.

A Thomas Sych, a Continental gumiabroncs-tesztelési részleg igazgatója által vezetett csapat 2016 óta dolgozik Uvalde-ban a jövő abroncstesztelésén. – Olyan szinten szeretnénk automatizálni és ez által egységesíteni a teszteket, hogy még a legkisebb különbségeket is azonosítani tudjuk a gumiabroncsok között – hangsúlyozta a szakember. Kiemelte, hogy az automatizált járművekkel teljes mértékben reprodukálhatók a folyamatok, így a tesztek pontosan ugyanolyan körülmények között mehetnek végbe. Így biztosak lehetnek a szakemberek abban, hogy a különbségek valóban az abroncsok között és nem a tesztfolyamatok között vannak.

Continental gumiteszt 2Ugyanezekből az okokból kifolyólag, a tesztek automatizálásához a Continental mérnökei már 50 évvel ezelőtt igénybe vettek egy elektronikusan vezérelt autót. Azzal azonban még csak aszfalton lehetett kipróbálni a gumiabroncsokat. Az új prototípus viszont már murvás, kavicsos útfelületeken is biztonságosan tud haladni. – A vállalatnál különböző területeken dolgozó kollégák együttműködésével jelentős előrelépést sikerült tennünk a hatékonyabb abroncstesztek felé. Azonban itt nem állunk meg, célunk, hogy az automatizált jármű további speciális terepeken is bevethető legyen – tette hozzá Musztrai Ferenc.

Continental Vállalat

A Continental az intelligens technológiák kifejlesztésével az emberek és az árucikkek mobilitását támogatja. Az 1871-ben alapított vállalat nemzetközi autóipari beszállítóként, abroncsgyártóként és ipari partnerként biztonságos, kényelmes, személyre szabott és megfizethető megoldásokat kínál. 2017-ben a konszern öt divíziója, a Chassis & Safety, az Interior, a Powertrain, a Tires és a ContiTech együttesen 44 milliárd euró forgalmat ért el, és jelenleg 61 országban több mint 244 ezer munkavállalót foglalkoztat.

A Continental Magyarországon

A Continental Magyarországon jelenleg öt vállalattal, hét telephelyen képviselteti magát, és közel nyolcezer munkatársat foglalkoztat. Négy divíziója (Interior, Chassis & Safety, Powertrain, ContiTech) végez gyártó- és szoftverfejlesztési tevékenységet Budapesten, Veszprémben, Szegeden, Makón, Vácott, Nyíregyházán. A Gumiabroncs divízió 1991 óta van jelen a magyar piacon értékesítési irodával és regionális abroncsraktárral.

Gumiabroncs divízió

2015-ben a Gumiabroncs divízió a világ 24 helyszínén jelen lévő termelő, fejlesztő és kereskedelmi egységei közreműködésével, több mint 49 ezer munkatárs részvételével közel 10,4 milliárd eurós forgalmat ért el. A világ egyik vezető abroncsgyártójaként a Continental a széles termékportfóliójával, illetve a folyamatos fejlesztéseivel jelentős mértékben hozzájárul a gazdaságos és környezetbarát mobilitás fenntartásához.

Motorabroncs-üzletág

A Continental a vezető motorabroncs gyártók között található. A motorabroncsok fejlesztése, tesztelése és a német gyártás a Hessen-tartományban lévő Korbachban történik. A Continental túra-, túra sport-, sport-, endúró-, cruiser-, scooter-, valamint könnyű motorkerékpárok számára gyárt gumiabroncsokat. Emellett első szerelésként számos gyártó, köztük a BMW, Husqarna, KTM és Moto Guzzi cégeknek szállít rendszeresen gumiabroncsokat. A Continental Motor gumiabroncsait leginkább Európában, Japánban és az Amerikai Egyesült Államokban készülő motorkerékpárokra szerelik fel.

Személy- és kis-haszongépjármű gumiabroncs üzletág

A Continental Európa egyik vezető abroncsgyártója a személy- és kis-haszongép-jármű gumiabroncsok területén, valamint a világ negyedik legnagyobb gumiabroncs-gyártója a személygépjármű-abroncsok első-szerelés és utánpótlás piacán. A Continental a prémiumkategóriás abroncsok fejlesztése során a biztonságot befolyásoló tulajdonságok optimalizálására és a gördülési ellenállás minimalizálására helyezi a hangsúlyt. További információkat weboldalukon talál.

Haszongépjármű-gumiabroncs üzletág

A Continental Haszongépjármű-gumiabroncs üzletága a világ egyik legnagyobb gyártójának számít a tehergépjármű-, az autóbusz- és a speciális haszongépjármű-gumiabroncsok területén.

Szóljon hozzá!